Η θεωρία του Chaos

Post date:

Author:

Category:


Chaos ή χάος; Mύθος ή πραγματικότητα; Να ένα ωραίο στοίχημα για να παίξετε το ’25. Κύριοι, τα ρέστα σας επί του δρόμου

Chaos


Με υποσχόμενες επιδόσεις που ρίχνουν τη σκόνη τους στα μονοθέσια της F1 και 0-300 χλμ/ώ. σε μόλις 7,1 δ/λ. η ισχυρότερη έκδοση του Chaos, η Zero Gravity, αποβλέπει σε ένα τιμολόγιο των €12,4 εκατ. Ζητούνται σεΐχιδες που διακοπάρουν στη Μύκονο


Έχω πάει για κούρεμα. Ο Γιώργος, καθώς ξέρει με τι ασχολούμαι, με ρωτάει για το Chaos, το υπερ-σούπερ-ντούπερ-ούλτρα εξωτικό, ελληνικό αυτοκίνητο που όλο ακούει αλλά δε βλέπει

Δεν έχει άδικο. Κάποια επτά χρόνια έχουν περάσει από τότε που το κοινό στην ημεδαπή άκουσε για πρώτη φορά το ασύλληπτα μεγαλεπίβολο εγχείρημα από τον δημιουργό του.

Έκτοτε, από αναβολή σε αναβολή, από μυστικότητα σε θεωρία συνωμοσίας και από σχόλια του διαδικτύου που κυμαίνονται από ελπιδοφόρο θαυμασμό μέχρι επαχθή σαρκασμό, ουδείς το έχει δει, τουλάχιστον να κινείται

Κλεισμένος μέσα στο εργαστήριό του, όπως λέει ο ίδιος ο Σπύρος Πανόπουλος, από τις πέντε τα ξημερώματα μέχρι αργά το βράδυ, όπως διαβάζω, δηλώνει πως είναι έτοιμος για την τελική ευθεία.

Με λυμένα σε μεγάλο βαθμό, πλέον, τα τεχνικά προβλήματα, υποστηρίζει πως εντός του 2025 θα δούμε το Chaos να κάνει δοκιμές επί ελληνικού εδάφους. Τώρα τι σόι δοκιμές θα είναι αυτές αφ’ ης στιγμής η χώρα κατασκευάζει με το ζόρι ποδήλατα και έχει μνήμες από αποτυχημένες απόπειρες συναρμολόγησης στο μακρινό παρελθόν, χωρίς αεροδυναμικές σήραγγες, χωρίς εξελιγμένη τεχνολογία εγκαταστάσεων και χωρίς να γραφτούν χιλιάδες χιλιόμετρα σε Αρκτικούς Κύκλους και καλιφορνέζικες Κοιλάδες του Θανάτου, είναι ένα άλλο θέμα 

Chaos


Τo Chaos, όπως απεικονίζεται, στην επίσημη και φροντισμένη αισθητικά ιστοσελίδα της επιχείρησης

Chaos


Κι όμως, δεν είναι ηλεκτρικό. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του δημιουργού του, το Chaos κινείται από έναν 4λιτρο V10 του οποίου τα εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα από 3D εκτυπωτή


Μετά από σένα το Chaos

Με εξαίρεση ελάχιστους Έλληνες κατασκευαστές οχημάτων (τελείως άλλου τύπου και απολύτως «βασικών»), είναι απορίας άξιον πως ένα ούλτρα-υπέρ-αυτοκίνητο που θα αποδίδει, όπως υποστηρίζεται, από 2.049 έως 3.065 ίππους, με θεωρητική τελική ταχύτητα 500 χλμ/ώ., με επιδόσεις που θα ζηλεύουν τα μονοθέσια της Formula 1 και που θα κοστίζει από €5,5 εκατ. έως €12,4 εκατ. δεν έχει συγκεντρώσει ακόμη όλο το παγκόσμιο δημοσιογραφικό και ερευνητικό σύμπαν έξω απ’ τις πόρτες της επιχείρησης. 

Φυσικά, ο Γιώργος (σ.σ. ο κουρέας) θέλει να ελπίζει.

Χαμογελά καθώς έντεχνα, σαν άλλος ψαλιδοχέρης, κάνει τα κουμάντα του επί του τριχωτού της κεφαλής. Έχει τα δίκια του. Ξανά.

Η ιδέα είναι τόσο μεγαλειώδης, σαν το μήνυμα της ελληνικής επανάστασης, ενθουσιώδης σαν την κατάκτηση του Ευρωμπάσκετ το ’87, ανέλπιστη σαν την κούπα του Euro το 2004 με την κεφαλιά του Χαριστέα. «Και αν»; Ναι, είναι αυτό το «και αν;». Αν (ή μάλλον με μπόλικα φωνήεντα) θα είναι η έκπληξη. Αν θα είναι η μεγάλη ανατροπή, το πιο ιστορικό «γκολ» των τελευταίων δεκαετιών στην αυτοκίνηση

Διότι αν η Ferrari, η McLaren, η Porsche, ο Παγκάνι, η Bugatti, η Lamborghini και ό,τι άλλο κινείται στη σφαίρα του εξωτικού χρειάστηκαν δεκαετίες γνώσης, αγωνιστικής εμπλοκής, εκατοντάδων εξειδικευμένων μηχανολόγων, δοκιμές επί δοκιμών και προϋπολογισμούς ισοδύναμους με το ελληνικό ακαθάριστο προϊόν, το να βγει στο δρόμο και να ανταποκριθεί στις ήδη διαψευσθείσες επί μακρόν προσδοκίες ένα ελληνικό «διαστημόπλοιο» κατασκευασμένο κατά το πλείστον από τρισδιάστατο εκτυπωτή, θα είναι η είδηση της δεκαετίας. Μαζί και ένας μείζον ηρωισμός – ένεκα η μέρα.

Πληρώνω στο ταμείο, φεύγω. «Ρε συ, λες;». Να ένας  τζόγος με υψηλή απόδοση για το ’25, τώρα που οι στοιχηματικές έγιναν πιο πολλές κι απ΄τα περίπτερα. Μέχρι τότε η θεωρία του Chaos θα πλανάται στην ελληνική ατμόσφαιρα

Chaos


Εντυπωσιακές λεπτομέρεις που θυμίζουν εξελιγμένο πρωτότυπο εξωτικού κατασκευαστή

Photo: spyrospanopoulos.com / Creative 4Drivers


ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει