Τριάντα χρόνια μετά την απώλεια του Σένα, ο μηχανικός του, Γκάρι Γουίλερ, φωτογραφίζεται με το μονοθέσιο του Άιρτον και λέει άγνωστες ιστορίες
Υπήρχε ένας αδιάσπαστος δεσμός μεταξύ του Μεγάλου Βραζιλιάνου και του επικεφαλής μηχανικoύ του (δεξιά του Σένα, στη φωτό)
Όπως εξιστορεί ο μηχανικός του Άιρτον Σένα, «μπορώ να σας πω ακριβώς γιατί ο Άιρτον ήταν τόσο καλός στο βρεγμένο. Ήταν επειδή κάποτε ήταν τόσο κακός, όπως μου είχε πει ο ίδιος κάποτε»
Με αυτά τα λόγια ο Γκάρι Γουίλερ περιγράφει την αποφασιστικότητα του Βραζιλιάνου να βελτιωθεί και να αρνείται να χάσει από κάτι τόσο «ασήμαντο» όσο ο καιρός.
«Με αυτόν τον τρόπο», όπως λέει ο ίδιος, «ο Σένα πίεσε τον εαυτό του καθώς και υποκίνησε όλη την ομάδα της McLaren να φτάσουν στα όριά τους και να κατακτήσουν 35 νίκες και 3 Παγκόσμια Πρωταθλήματα στην F1».
Καθώς στέκεται μπροστά από το σασί της McLaren MP4/8, με εκτεθειμένη την ενεργή ανάρτησή της, ο Γουίλερ λέει ότι «χρειαζόταν λίγη περισσότερη δύναμη και ο Σένα θα μπορούσε να κατακτήσει και 4ο τίτλο. Βρισκόταν στην καλύτερη οδηγικά περίοδο της ζωής του».
Στα πρώτα χρόνια του Βραζιλιάνου στα καρτ, ήταν άπιαστος. Ωστόσο, όπως παραδέχτηκε κάποτε ο Σένα στον μηχανικό του, «ο πρώτος του αγώνας στο βρεγμένο ήταν μια τεράστια προσπάθεια εκ μέρους του απλώς να παραμείνει στην πίστα»
Όμως ο Άιρτον βρήκε τη λύση: όποτε έβρεχε, έβγαινε για προπόνηση μαθαίνοντας να οδηγεί όλο και καλύτερα στην υγρή άσφαλτο. Ήταν μία εξελικτική διαδικασία που ανέδειξε το επίπεδο αφοσίωσής του αργότερα, κατά τα χρόνια κυριαρχίας του στην F1
Πάντα δίπλα στον Άιρτον
Ο Γουίλερ ήταν μέρος της ομάδας μηχανικών του μονοθεσίου του Σένα που παρέμεινε αμετάβλητη και στις 6 σεζόν του Άιρτον με την ομάδα της McLaren.
Θυμάται δε πώς το ακλόνητο πάθος και η αφοσίωση του Βραζιλιάνου άλλαξαν τους όρους του «παιχνιδιού» ανεβάζοντας την απόδοση της ομάδας σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα. «Όταν δουλεύεις με κάποιον που είναι τόσο αφοσιωμένος και παθιασμένος με τη νίκη, απλώς κάνεις ό,τι χρειάζεται», λέει σήμερα ο μηχανικός του Σένα
Τέλος, όπως εξιστορεί ο Γκάρι Γουίλερ, εκτός από το εκπληκτικό ταλέντο, ήταν η αποφασιστικότητα του Άιρτον και η δύναμη της προσωπικότητάς του που άφησαν τη σφραγίδα τους – όχι μόνο σε όσους συνεργάστηκαν μαζί του αλλά στη συλλογική αντίληψη της ίδιας της εταιρείας.
Στοιχεία που αποτυπώνονται στην εικονιζόμενη McLaren Senna του 2017, ως το απόλυτο αυτοκίνητο πίστας και δρόμου
Photo: mclaren.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.