Άλεξ Αθανασιάδης: ο Έλληνας που διαπρέπει στη McLaren

Post date:

Author:

Category:

Άλεξ Αθανασιάδης

Είναι μόλις 25 ετών, κάνει το όνειρό του πραγματικότητα, εργάζεται στη McLaren Automotive και έχει επιτελική θέση στα δυναμικά χαρακτηριστικά της νέας 765LT

Αυτή είναι η συνέντευξη που μας παραχώρησε ένας Έλληνας που μας κάνει υπερήφανους στη διεθνή automotive σκηνή

4D Θέλετε να μας πείτε μερικά πράγματα για σας; Τι έχετε σπουδάσει και με ποια ειδικότητα εργάζεστε στη McLaren;

Α. Α. Το επιστημονικό μου υπόβαθρο διαμορφώθηκε από τη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Ε.Μ.Π, έχω εργαστεί ως Trackside Engineer σε αγωνιστικά GT3 και πλέον έχω μόνιμο συμβόλαιο ως Vehicle Dynamics Engineer στη McLaren Automotive.

Ηγούμαι αγωνιστικών και track focused road legal αυτοκινήτων, ενώ ταυτόχρονα είμαι υπεύθυνος αεροδυναμικής απόδοσης για όλα τα αυτοκίνητα. Επικεντρώνομαι σε οτιδήποτε σχετίζεται με σύστημα ανάρτησης, τιμονιού, active aero, ελαστικών και γενικά απόδοση-δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, από τη διαδικασία σχεδιασμού μέχρι και τις δοκιμές εξέλιξης στη πίστα.

Αφιερώνω, λοιπόν, πολλές ώρες στον υπολογιστή με προσομοιώσεις αλλά και σε διάφορες πίστες-proving grounds ανά το κόσμο, δουλεύοντας είτε από το κάθισμα του συνοδηγού με τους pro drivers, είτε οδηγώντας ο ίδιος, προκειμένου να καταλήξουμε στο ιδανικό setup.

Πώς είναι να δουλεύει κάποιος σε έναν από τους σημαντικότερους κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων;

Με γεμίζει τεράστια ικανοποίηση. Το ότι βάζω και εγώ την υπογραφή μου σε μία εταιρεία, η οποία αναδείχθηκε Britain’s Most Admired Car Company σε λιγότερο από 8 χρόνια, κέρδισε για δεύτερη χρονιά το EVO’s car of the year και άλλα 20 περίπου βραβεία, δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερη πίεση και ευθύνη.

Πρέπει, λοιπόν, να είσαι ένας συγκεκριμένος τύπος ανθρώπου για να «ανταπεξέλθεις», πρέπει να πιστεύεις ότι μπορείς να κάνεις τη διαφορά και να έχεις την αυτοπεποίθηση «to take action». Αν είσαι τέτοιος χαρακτήρας, είναι πολύ fun και dream come true.

4D Τι σημαίνει για εσάς αυτοκίνητο; Πώς έχει επηρεάσει τη ζωή σας;

Ως engineer, αυτοκίνητο για εμένα σημαίνει υπολογισμοί, μελέτες, προσομοιώσεις και απαιτητικές δοκιμές, pushing boundaries, ενσωμάτωση νέας τεχνολογίας, έξυπνων λύσεων και εύρεση του καλύτερου συμβιβασμού.

Ως petrolhead (αν μπορώ να διαχωρίσω τις έννοιες), οι λέξεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι πάθος, απόλαυση, διέξοδος, περιπέτεια και αναμνήσεις. Χαρές, λύπες, έρωτες, εικόνες από ταξίδια, καθώς και κάθε άλλη μεγάλη συγκίνιση που είχα τη τύχη να βιώσω, συνδιάζεται κάπως στο μυαλό μου, με κάποιο όχημα με τέσσερις τροχούς.

Από τις ατέλειωτες νύχτες στα εργαστήρια του Πολυτεχνείου με το Formula Student, μέχρι την πίεση του qualifying με τα αγωνιστικά Corvette, όλα στη τελική είναι εμπερίες που έχουν διαμορφώσει το ποιος είμαι. 

Πώς μπήκε το μικρόβιο της αυτοκίνησης μέσα σας;

Ακούγεται υπερβολικό, αλλά από όταν θυμάμαι τον εαυτό μου, I dreamed, lived and breathed about cars, επομένως δεν μπορώ να ξεχωρίσω μία συγκεκριμένη στιγμή, ύστερα από την οποία κατάλαβα πως έχω το μικρόβιο.

Ίσως όταν κυνήγαγα τον πατέρα μου προκειμένου να μου αγοράσει τα «αυτοκινητικά» περιοδικά, τα οποία λίγες ώρες μετά είχα καταβροχθίσει ή όταν κόλλαγα μπροστά στη τηλεόραση παρακολουθώντας τις επικές μάχες Schumacher – Alonso.

Ίσως να «αρρώστησα» όταν ένιωσα για πρώτη φορά την πίεση του χρονόμετρου κάνοντας kart, αναζητώντας την ιδανική γραμμή ή λίγα ακόμη μέτρα πριν φρενάρω.

Ίσως όταν απέφυγα μια κοτρόνα ή εισέπνευσα για πρώτη φορά τη σκόνη από τα τέρατα του WRC, στον εθνικό μας αγώνα. Ίσως…ίσως…ίσως… Το σίγουρο πάντως είναι ότι κατάλαβα πως δεν υπάρχει θεραπεία, όταν όντας ακόμη έφηβος, άρχισα να ψάχνομαι για να κατασκευάσω τη δική μου εκδοχή ενός rallycar, και χρόνια αργότερα όταν τα κατάφερα, ανακάλυψα την εθιστική αίσθηση γλυστρίματος στο χώμα.

Ποιο ήταν το πρώτο σας αυτοκίνητο;

Ένα Mazda MX-5 δεύτερης γενιάς, αν και το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσα (νόμιμα) για κάποιο διάστημα ήταν το οικογενειακό Daihatsu Feroza.

Ενόψει των δραματικών αλλαγών στην αυτοκίνηση πιστεύετε πως θα χαθεί ένα μεγάλο μέρος της ευχαρίστησης της οδήγησης; Να ανησυχούμε;

Αναπόφευκτα πιστεύω πως ναι, αν και εύχομαι να μη χαθεί. Αποτελεί δικό μας στοίχημα να μπορέσουμε να αντικαταστήσουμε την oldschool ευχαρίστηση με τεχνολογίες αιχμής επιτυχώς.

Όπως το «χορευτικό» ενός κατεβάσματος με heel and toe με το ωμό performance gain ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Τον ήχο και την απόκριση ενός naturally aspirated κινητήρα με το πλεόνασμα ροπής ενός downsized υβριδικού συνόλου κτλ.

Πιστεύω πως αν δεν παρασυρθούμε από τη πρόκληση που δημιουργούν οι αλλαγές που βιώνουμε και βάλουμε τον οδηγό στο επίκεντρο, το μεγαλύτερο μέρος της ευχαρίστησης θα εξακολουθεί να υπάρχει. Για παράδειγμα, το γεγονός ότι ένα καλό χειροκίνητο θεωρείται ήδη oldschool, λέει πολλά.

Ποια είναι τα στοιχεία με τα οποία θα επιλέγατε το αυτοκίνητο των ονείρων σας; Ποιο/α είναι;

Χαρακτήρας, handling και το βαθμό συγκέντρωσης που απαιτεί. Μερικά από τα αυτοκίνητα των ονείρων μου είναι αυτά στα οποία εργάζομαι αυτή τη στιγμή, αλλά και τα McLaren F1, Lotus Exige S1, Ferrari F40, Alfa Romeo Giulia GTAm, Pagani Huayra, Mazda RX7, Mitsubishi Evo VI ME, Ariel Atom V8.

Τι απαιτείται για έναν Έλληνα για να κυνηγήσει το όνειρό του στο εξωτερικό;

Λίγο παραπάνω επιμονή, μιας και (ευτυχώς) πρέπει να κουραστούμε περισσότερο για να ξεχωρίσουμε ανάμεσα σε ανθρώπους που προέρχονται από καλύτερα πανεπιστήμια, χώρες με αυτοκινητοβιομηχανία κτλ. Κατά τ’ άλλα, ό,τι και για οποιoνδήποτε άλλο άνθρωπο: σκληρή δουλειά, πείσμα, θυσίες και αγάπη. Πιστεύω ακράδαντα ότι το βασικότερο είναι να αγαπάς και να σε γεμίζει αυτό που κάνεις. Tότε όλα τα υπόλοιπα έρχονται ως φυσικό επακόλουθο.

Ποιος είναι ο επόμενος στόχος σας στην επαγγελματική σας σταδιοδρομία;

Να φέρω εις πέρας τα project, τα οποία η εταιρεία και η ομάδα μού έχουν εμπιστευτεί. Να συνεχίζω να πιέζω και να εξελίσσομαι ώστε να ανεβάσουμε ακόμη περισσότερο τον πήχη.

alex-athanasiadis-mclaren-4drivers.gr 

alex-athanasiadis-mclaren-4drivers.gr 

alex-athanasiadis-mclaren-4drivers.gr

alex-athanasiadis-mclaren-4drivers.gr

alex-athanasiadis-mclaren-4drivers.gr

O δρόμος από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και τη Formula Student μέχρι τα κεντρικά της McLaren Automotive είναι γεμάτος από προκλήσεις, προσπάθεια και αγάπη για το motorsport. Ο Άλεξ Αθανασιάδης είναι άλλη μια περίπτωση, σπάνια είναι αλήθεια, που αποδεικνύει πως και τα πιο τρελά αυτοκινητικά όνειρα μπορούν με σκληρή δουλειά και μόρφωση να γίνουν πραγματικότητα

Για τι είστε υπερήφανος;

Σε επαγγελματικό επίπεδο, το γεγονός ότι ανήκω στο δυναμικό της McLaren. Φαντάζει ακόμη εξωπραγματικό στα μάτια μου, μόλις έξι μήνες μετά την υπογραφή του συμβολαίου μου, πώς οδηγοί και engineers αυτού του βεληνεκούς, άνθρωποι για τους οποίους διάβαζα πριν κάποια χρόνια, πλέον όχι μόνο συνεργάζονται μαζί μου αλλά με συμβουλεύονται κιόλας. Σε προσωπικό επίπεδο, είμαι περήφανος για την οικογένειά μου και τη σχέση που έχω μαζί της.

Τι σας ενδιαφέρει στους ανθρώπους που είναι δίπλα σας;

Το χαμόγελο, η ειλικρίνεια και η δοτικότητα.

Τι σας απομακρύνει;

Άνθρωποι που παίρνουν τη ζωή πολύ στα σοβαρά.

Μια βόλτα, με ένα τελευταίο ρεζερβουάρ. Με τι αυτοκίνητο, πού, με ποιον/α στο δεξί κάθισμα;

Σίγουρα με McLaren, πίσω στην πατρίδα και γυναίκα συνοδηγό. Θα επέλεγα το πρώτο αυτοκίνητο στο οποίο είχα μία εμπλοκή, που είναι η Spider 720S, στα «Λιμανάκια», όπου συνήθως «πειραματιζόμουνα» όταν έβρεχε και για παρέα την κοπέλα με την οποία συνήθιζα να πηγαίνω χρόνια πριν.

Πώς βλέπετε την αυτοκινητική κουλτούρα στη Μ. Βρετανία;

Αδιαμφισβήτητα το αυτοκίνητο και οι αγώνες είναι πολύ δημοφιλή. Το ωραίο είναι ότι δεν μένει στάσιμη στην ιστορία, αλλά συνεχώς εξελίσσεται, ενσωματώνει τις νέες τάσεις και εστιάζει στο μέλλον. 

Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στο ελληνικό και το motorsport του εξωτερικού;

Αν και γίνονται βήματα προόδου, τόσο σε νοοτροπία και ποιότητα αυτοκινήτων όσο και σε ανταγωνισμό, απέχουμε πολύ από το motorsport του εξωτερικού. Το «μαστοριλίκι» είναι ακόμη έντονα παρόν και οι περισσότερες ιδέες ξεπερασμένες.

Ποιος ήταν / είναι το ίνδαλμά σας;

Οι γονείς μου, οι οποίοι κατάφεραν μέσα στην απελπισία και την απόγνωση της Ελλάδας, να με κάνουν να ονειρεύομαι και αργότερα να στηρίξουν με τον τρόπο τους το όνειρό μου. 

Ποιο είναι το motto σας;

Live every moment, laugh every day, love beyond words and always follow your dreams.

 Bruce McLaren ζει; Μ´ άλλα λόγια, πόσο συνεχίζει να τροφοδοτεί τη McLaren η μνήμη του ανθρώπου που τη δημιούργησε;

Σίγουρα, ναι. O Bruce McLaren την τροφοδοτεί ως αγωνιστική κληρονομιά αλλά και γενικότερη λογική σχεδιασμού. Είναι η μανία για την εξοικονόμηση βάρους, η αναζήτηση πρωτοποριακών μηχανολογικών λύσεων, ακόμη και το styling το οποίο είναι περισσότερο aero driven από οποιαδήποτε άλλη εταιρία supercar. Όλα αυτά τροφοδοτούν καθημερινά τη δουλειά μας στη McLaren.

Photo: Αρχείο Άλεξ Αθανασιάδη

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει