Αλέξανδρος Λιώκης: ελληνικό αίμα στην Alfa Romeo

Post date:

Author:

Category:

Alexandros Liokis Alfa romeo

Ο Αλέξανδρος Λιώκης είναι άλλο ένα παράδειγμα νέου ανθρώπου που κυνήγησε το όνειρό του. Ζει και εργάζεται ως Σχεδιαστής Αυτοκινήτων στο γνωστό Σχεδιαστικό Κέντρο της Alfa Romeo, Centro Stile. Σύνδεση με Ιταλία

4Drivers Ποια αυτοκίνητα είχατε αφίσα στο εφηβικό σας δωμάτιο; 

Αλ. Λιώκης Μια Ferrari F40, μια Aston Martin Vanquish, ένα αγωνιστικό Volvo 850 BTCC και ένα Iveco Stralis.

Πώς μπήκε το μικρόβιο της αγάπης για το αυτοκίνητο

Από πολύ μικρή ηλικία είχα αρχίσει να σκιτσάρω και να ασχολούμαι με τα αυτοκίνητα. Σημαντικός παράγοντας ήταν ότι χάρη στον πατέρα μου πάντα υπήρχε ένα μηνιαίο περιοδικό αυτοκινήτου στο σπίτι.

Πώς ξεκίνησε η καριέρα σας;

Από τα φοιτητικά μου χρόνια, όταν ως Σχολή, συνεργαστήκαμε με το Centro Stile Alfa Romeo για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου που παρουσιάστηκε στην έκθεση τις Γενεύης το 2013, που δεν ήταν άλλο από την Alfa Romeo Gloria. Άμεσως μετά τη λήξη των σπουδών μου, ξεκίνησα την πρακτική μου άσκηση στο Centro Stile, όπου βρίσκομαι ακόμα και σήμερα.

 Ο Αλέξανδρος Λιώκης κατά τη διάρκεια του project της Alfa Romeo Gloria, στα χρόνια των σπουδών του. Ως γνωστόν, το υπό κλίμακα μοντέλο φαίνεται ακόμα στο στάδιο της διαμόρφωσής του με τον ειδικό πηλό που χρησιμοποείται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η Gloria παρουσιάστηκε ως concept car στη Διεθνή Έκθεση της Γενεύης, το 2013

Ποιες ήταν οι σπουδές σας

Βιομηχανικός Σχεδιασμός στο Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας-Κοζάνης και συνέχισα κάνοντας master στο Σχεδιασμό Αυτοκινήτων στο I.E.D. (Istituto Europeo di design), στο Τoρίνo.

Με τι ασχολείστε αυτόν τον καιρό;

Αυτό το διάστημα δουλεύω για κάποια καινούργια μοντέλα της Alfa Romeo. Για τα οποία φυσικά δεν μπορώ να πω ή δείξω κάτι. Παράλληλα, διδάσκω σχεδιασμό αυτοκινήτων στη σχολή απ’ την οποία και αποφοίτησα.

Ποιο ήταν το δυσκολότερο εμπόδιο στο δρόμο σας;

Ο ιδιαίτερα σκληρός ανταγωνισμός και η ζωή μακριά από φίλους και συγγενείς.

Πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι να συνυπάρξει ένας Έλληνας σε διεθνές περιβάλλον;

Εξαρτάται από τη χώρα που βρίσκεσαι. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, ίσως είναι πιο εύκολο καθώς η νοοτροπία είναι παρόμοια με τη δική μας με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Οπωσδήποτε, όμως, δεν είναι σαν την πατρίδα μας.

Πώς είναι μια τυπική μέρα στην εργασία σας;

Μπορεί να σκιτσάρω, να δουλεύω με τον πηλό για τη δημιουργία ενός μοντέλου ή να ασχολούμαι για το εικονικό μοντέλο 3D. Εξαρτάται απ’ το project.

Τι αυτοκίνητο οδηγείτε

Ένα Renault Fuego 2.0 GTX του 1980 και ένα Renault R5 TL του 1981.

Αλέξανδρος Λιώκης σχεδιαστής

 Ο Senior Exterior Designer, Aλέξανδρος Λιώκης, στο γκαράζ του με τους δύο γαλλικούς εκπροσώπους

Τι θα περιελάμβανε το ιδανικό γκαράζ;

Είναι πολλά, οπότε θα παραθέσω τα πρώτα που μου έρχονται στο μυαλό.

Alfa Romeo: 4C spider, Giulia QV,156 GTA , Giulietta SS, GT JUNIOR, 33 Stradale, Duetto spider, Disco Volante, TZ1

Ferrari: F40, Italia spider 

BMW: Z8, Z1, Z3 M coupe

Porsche: 911 του 1969, 993 Turbo, 911 Singer

Renault: Alpine A110-310, Clio Williams, Megane R26R, Avantime, R5 Alpine Turbo, Twingo

Peugeot: 106 GTI, 205 GTI, 205 Turbo 16, 406 Coupe

Citroen: DS, SM, H-van

Panhard: 24B, CD

Volvo: P1800ES shooting brake

Saab: 96, 99 Turbo

Lancia: Stratos, 037

Fiat: Coupe 20v, X19, Multipla

Mazda: MX5 mk1, MX5 ND

Lamborghini: Miura, Countach

DMC: Delorean

Jaguar: E-Type, F-Type, XJ6 mk1, Eagle E-type Low drag GT

Tatra: T87

Ford: ka

Detomaso: Mangusta

Maserati: 3200GT, A6 GCS

Honda: 600z

Lotus: Elise mk1

Ποια αυτοκίνητα θεωρείτε παντελώς αδιάφορα

Δεν θα ‘θελα να κατονομάσω, ωστόσο, θεωρώ εντελώς αδιάφορα εκείνα που έχουν φτιαχτεί με μοναδικό στόχο τη μετακίνηση απ’ το σημείο ”A” στο σημείο ”B”.

Ποια είναι μια αγαπημένη σας διαδρομή

Θα ‘λεγα στο Ντράφι, πίσω από την Πεντέλη, καθώς εκεί “πειραματιζόμουν” στα εφηβικά μου χρόνια. Εδώ κοντά, γύρω από το Toρίνo, έχει πολλές ενδιαφέρουσες διαδρομές αλλα θα ξεχώριζα τη Susa- Moncenisio ειδικά με μια Giulia QV.

Ποια είναι η γνώμη σας για την εξέλιξη του design στην αυτοκινητοβιομηχανία;

Θεωρώ ότι δεν έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία 80 χρονια. Όχι, τόσο τουλάχιστον, όσο θα περίμενε κανείς.  Όσον αφορά στο styling, υπάρχουν μόδες ανάλογα με τις δεκαετίες, που φεύγουν και επανέρχονται.

Αυτήν την περίοδο, λόγω της οικονομικής κρίσης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν πιο ασφαλή μονοπάτια για να κινηθούν και όχι τολμηρά όπως γινόταν κάποτε.

Επίσης, λόγω τις παγκοσμιοποίησης και τον κανονισμών, τα αυτοκίνητα δεν διαφέρουν πια αρκετά μεταξύ τους.

Πώς βλέπετε τη μετάβαση από το αναλογικό στο ψηφιακό αυτοκίνητο

Ζούμε στην ψηφιακή εποχή  οπότε και το αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να “γλιτώσει” απ’ αυτήν την αλλαγή. Προς το παρόν, είμαι επιφυλακτικός, κύριως για θέματα αξιοπιστίας. Καθώς τα πάντα θα βασίζονται σε κώδικα, δεν ξέρω κατά πόσο θα είναι ασφαλή από διαδικτυακές επίθεσεις.

Είστε, σε γενικές γραμμές, υπέρ ή κατά της «αυτόνομης οδήγησης»

Είμαι υπέρ της αυτόνομης οδήγησης από τη στιγμή που δεν θα μου απαγορεύσουν να οδηγώ κανονικά και όποτε θέλω!

Αυτοκίνητα που, όπως προανέφερα, κατασκευάστηκαν για να σε πάνε από το σημείο A στο σημείο B θα μπορούσαν να είναι αυτόνομα ώστε να είναι πιο σίγουρα και ασφαλή. Είμαι σίγουρος πως δεν θα λείψει σε κανέναν από τους ιδιοκτήτες τους η απόλαυση της οδήγησης…

Τι εκτιμάτε περισσότερο σε ένα αυτοκίνητο

Εκτιμώ απεριόριστα το χαρακτήρα! Όσοv αφορά στην εμφάνιση αλλά και στην οδική συμπεριφορά.

Ποιο θεωρείτε εντονότερό σας χαρακτηριστικό;

Εκτός απ’ το πείσμα, την αντιμετώπιση των καταστάσεων με χιούμορ.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας motto;

Κάνε αυτό που σε ευχαριστεί στη ζωή σου και πάλευε για αυτό.

Photo: Αρχείο Αλ. Λιώκη 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει