Αποκλειστικό: Η εξομολόγηση του Kévin Estre. Τι οδηγάρα

Post date:

Author:

Category:

Ο Kévin Estre είναι εργοστασιακός οδηγός της Porsche. Γάλλος, 31 ετών, γνωρίζει το Nürburgring σαν την παλάμη του και εξαιρετικά γρήγορος. Αυτή είναι η αποκλειστική συνέντευξη στο 4Drivers

Kévin Estre Porsche

Επαγγελματίας οδηγός αγώνων, παθιασμένος με το σπορ και γνωστός στους ευρωπαϊκούς κύκλους ως ένας τρομερά γρήγορος οδηγός


Σε μία ανύποπτη στιγμή, ο contributor του 4D, Γρηγόρης Γρηγοριάδης, μου είχε πει μια ιδιαίτερα χαρακτηριστική φράση

«Ο Kévin Estre ανήκει σ΄αυτήν την κάστα οδηγών που αν σε πάει βόλτα, φτάνεις, ανοίγεις πόρτα, σκύβεις και φιλάς τη γη».

Καλό. Αλλά και ενδεικτικό της εμπειρίας που μπορεί να ‘χεις δίπλα σε έναν απ΄τους κορυφαίους οδηγούς του FIA World Endurance Championship. Και ξέρω πως ο Γρηγόρης δεν είναι κανένα νεούδι στο χώρο για να περιγράφει έτσι έναν οδηγό αγώνων.

Ταυτόχρονα είναι και ο μόνος που κατάφερε να πείσει τον Estre να παραχωρήσει τη συνέντευξη που ακολουθεί παρακάτω. Τον ευχαριστούμε θερμά.

Το βαρύ πυροβολικό που λέγεται Kévin

Για την ιστορία, ο Kévin Estre γεννήθηκε στη Λιόν της Γαλλίας. Πήρε το βάπτισμα του πυρός στα καρτ, κέρδισε στα δεκατρία του χρόνια το Πρωτάθλημα. Δεν άργησε να μεταπηδήσει στα μονοθέσια.

Η εμπειρία του είναι ήδη μεγάλη, Συμμετοχές στο FIA GT3 European Championship, τις 24 Ώρες στο Nürburgring, τις 24 Ώρες του Le Mans, στις 24 Ώρες της Daytona με Porsche 911 GT και τις 6 Ώρες του Spa-Francorchamps οδηγώντας Porsche 911 RSR.


Kevin Estre

Θυμάμαι, επίσης, μερικά βίντεο, απ΄αυτά που σου εμφανίζονται στο Facebook, με κάποια απίστευτα, τελείως οριακά προσπεράσματα στο Nordschleife με εκστασιασμένο τον εκφωνητή. Όπως αυτό που πέρασε τον Döttinger Höhe, στον τελευταίο γύρο του περυσινού αγώνα, στις 24 Ώρες του Ring. Ο επίσημος τίτλος του βίντεο ήταν «το καλύτερο προσπέρασμα που έγινε ποτέ». Είχαν δίκιο. Και ήταν αυτό


Η συνέντευξη

4D Βλέποντας την καριέρα σας προς τα πίσω, ποιος είναι ένας τομέας που ξεχωρίζετε ως οδηγός και που τυχόν σας δίνει ένα πλεονέκτημα;

Κ.Ε. Θα έλεγα πως είναι οι μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες και η φουλ βρεμένη πίστα. Απ’ την αρχή της καριέρας μου ήμουν πολύ δυνατός σε τέτοιο περιβάλλον, ανεξάρτητα από τα αυτοκίνητα τα οποία οδηγούσα

Αν έπρεπε να μιλήσω και για τα ίδια τα αυτοκίνητα, η Porsche 911 Cup (997) του 2012-13 ήταν ένα με το οποίο είχα πολλές νίκες στο Carrera Cup, στη Γαλλία, τη Γερμανία και το Super Cup

Ποιο θεωρείτε ως το σημαντικότερο επίτευγμά σας;

«Τη νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans, το 2018, όταν κέρδισα την κατηγορία GT Pro. Αποτελούσε στόχο μου καιρό να κερδίσω το Le Mans. Στο συγκεκριμένο αγώνα οδηγούσα το γνωστό «ροζ γουρούνι» (σ.σ. η Porsche RSR στα χρώματα της θρυλικής 917 του 1971). Υπήρχε έντονος ανταγωνισμός μεταξύ δεκαεπτά αυτοκινήτων της κατγορίας Pro να μάχονται για τη νίκη. Το θεωρώ επίτευγμα»

Pink Pig Porsche RSR

Γιατί το Nürburgring διαφέρει

Πώς είναι να αγωνίζεται κάποιος στο Nordschleife; Και σε τι διαφέρει από άλλες, «συνηθισμένες» πίστες;

Σίγουρα νιώθεις περισσότερη αδρεναλίνη. Ενέχει περισσότερο ρίσκο σε σχέση με άλλες πίστες, είναι old-school, με υψηλές ταχύτητες και περιορισμένους χώρους διαφυγής, Έτσι, ξέρεις πως αν κάνεις λάθος και βγεις εκτός πίστας, θα έχεις σύγκρουση. Αυτό δημιουργεί ένταση. Επίσης, δεν μπορείς να κάνεις ένα τέλειο γύρο. Κάθε φορά θέλεις να κάνεις έναν ακόμα γύρο. να βελτιώσεις κάτι κάθε φορά.

«Και βέβαια είναι οι εναλασσόμενες συνθήκες που κάνουν το Nordschleife δύσκολo. Στις άλλες πίστες, κάθε περίπου δύο λεπτά περνάς απ΄την ίδια στροφή. Αντίθετα, στο Nordschleife περνάς κάθε περίπου οκτώ λεπτά. Πολλά μπορούν να συμβούν σ΄αυτά τα οκτώ λεπτά. Ειδικά στους αγώνες VLN και τις 24 Ώρες, όπου έχεις 150 με 200 αυτοκίνητα σε κάθε γύρο»

VLN 7

Ποιες οδηγικές δεξιότητες είναι απαραίτητες για να γίνει κάποιος οδηγός αγώνων;

Χρειάζεται να έχει κάποιος καλό κοντρόλ του αυτοκινήτου και να εργάζεται σκληρά. Ίσχυε πάντα αλλά ακόμα περισσότερο τώρα, με τα στοιχεία της τηλεμετρίας, τα βίντεο και ό,τι άλλο αναλύεται. Χρειάζεται επίσης να έχει καλές σχέσεις με την ομάδα και τα μίντια – είναι μέρος της δουλειάς. Και βέβαια, είναι απαραίτητο να ξέρεις ποια είναι η κατάλληλη στιγμή να πάρεις ένα ρίσκο. Πολύ σημαντικό στοιχείο

Έχετε κάποια συγκεκριμένη ρουτίνα πριν τον αγώνα;

Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο, δεν είμαι προληπτικός. Σίγουρα όμως θα πιω αρκετά υγρά πριν μπω στο αυτοκίνητο καθώς με πιάνουν κράμπες αρκετά εύκολα. Γενικά, η ρουτίνα μου είναι να πάω δυο-τρεις φορές για κατούρημα πριν τον αγώνα..

Το μέλλον

Η Porsche εμπλέκεται σε διάφορους τύπους αγώνων. Είναι το μέλλον των αγώνων ηλεκτρικό;

Δεν είμαι βέβαιος αν το μακροπρόθεσμο μέλλον των αγώνων είναι ηλεκτρικό. Ωστόσο, η Porsche, όπως και οι άλλοι κατασκευαστές, έπρεπε να δώσει το παρών. Σίγουρα η Porsche θα συνεχίσει να αναζητά λύσεις για πιο καθαρές λύσεις. Όμως δεν είμαι σίγουρος ότι η ηλεκτροκίνηση είναι η απάντηση στους αγώνες αντοχής με τους συχνούς ανεφοδιασμούς

Ποιος είναι ο στόχος σας;

Κατ΄αρχήν να συνεχίσω να τρέχω όσο δυνατόν περισσότερο. Ελπίζω για τα επόμενα δέκα χρόνια, όταν θα ‘μαι περίπου 40 ετών. Είναι ένας μακροπρόθεσμος στόχος. Σε πιο σύντομο χρονικό ορίζοντα, ο στόχος μου είναι η 1η θέση Γενικής στο Le Mans. Όπως και μία αντίστοιχη νίκη στις 24 Ώρες του Nürburgring


Kevin Estre Le Mans 2019
Ο Kévin Estre (δεξιά) στο βάθρο του Le Mans, το 2019

Ο κορωνοϊός και το virtual racing

Τι γνώμη έχετε για τη νέα εποχή ψηφιακών αγώνων εν μέσω του Covid-19;

Νομίζω πως είναι χρήσιμο να απασχολούνται με κάτι οι οδηγοί όσο ζούμε με τον κορωνοϊό. Είναι καλό να συνεχίζεις να αγωνίζεσαι. Φυσικά είναι κάτι τελείως διαφορετικό απ΄τους πραγματικούς αγώνες

Πώς συγκρίνεται το αίσθημα τού να κερδίζεις έναν αγώνα και να ανεβαίνεις στο πόντιουμ σε σχέση με το να κερδίζει σε μία ψηφιακή κονσόλα;

Είναι τελείως διαφορετικό. Για μένα οι αγώνες δεν είναι παιχνίδι. Είναι η δουλειά μου, το πάθος μου. Και μια θέση στο πόντιουμ απαιτεί πραγματικά σκληρή δουλειά, πολλά χρήματα και συνεργασία με μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων -περίπου 15 με 20- που δουλεύουν μαζί σου. Στο virtual racing είσαι μόνος σου. Είναι κάτι τελείως νέο

Οι εξομοιωτές

Τι πιστεύετε για τους εξομοιωτές που έχουν οι εργοστασιακές ομάδες σε σύγκριση με παιχνίδια όπως το F1 2019 ή το Project Cars;

Τα παραπάνω παιχνίδια είναι πολύ αξιόλογα και κοντά στην πραγματικότητα. Όμως, παραμένουν μακριά σε λεπτομέρειες αν τα συγκρίνει κανείς με τους αγωνιστικούς εξομοιωτές. Αν το δω σε σχέση με τον εξοπλισμό που έχουμε στην Porsche ή τη Formula 1, η ομάδα έχει το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο. Με την ίδια κατανομή βάρους, την ίδια ακαμψία, το ίδιο ύψος απ΄το έδαφος και όλες τις λεπτομέρειες

Προφανώς δεν μπορείς να τα έχεις αυτά στην κονσόλα. Αυτά είναι στοιχεία που διατηρούνται μυστικά απ΄τις ομάδες. Έτσι, στο τέλος, ένα παιχνίδι δεν μπορεί να είναι όσο ακριβές ή επαγγελματικό όσο ο αγωνιστικός εξομοιωτής. Ωστόσο, το κενό μεταξύ τους μειώνεται χρόνο με το χρόνο

Ποιο θεωρείτε ως το πιο δύσκολο στοιχείο στο virtual racing;

Βρίσκω δύσκολο να πάρω στα σοβαρά το virtual racing, όπως αντίστοιχα κάνω στους πραγματικούς αγώνες. Παρότι θέλω και εκεί να νικήσω, δεν είναι ίδια η αφοσίωση και το ρίσκο που παίρνεις. Αν πας στην Eau Rouge και σου πει ένας φίλος σου να περάσεις flat-out απ΄τον 1ο γύρο, θα το κάνεις στον ψηφιακό αγώνα. Αλλά, φυσικά, δεν γίνεται να περάσεις με το πόδι στο πάτωμα απ΄την Eau Rouge στον 1ο γύρο τρέχοντας στον πραγματικό αγώνα


Kévin Estre Kyalami
Kyalami
Kévin Estre Spa 24h
Spa 24h

Μια ζωή στις πίστες. Η σχέση με την Porsche σταθερή αξία. Και ο Estre ένας μάχιμος του σπορ. Ακούγεται σαν ιδανική τριπλέτα


Μ’ όλο το θάρρος, Kévin

Ποια είναι τα χόμπι σας;

Απολαμβάνω να παίζω γκολφ, τένις, να κάνω πεζοπορία. Και να κάνω σκι το χειμώνα

Φανταστείτε το υποθετικό σενάριο όπου έχετε καύσιμο για μόνο 100 χιλιόμετρα, με ένα μόνο αυτοκίνητο και για έναν και μόνο προορισμό. Τι θα διαλέγατε;

Μάλλον θα έπαιρνα μία Porsche Carrera GT και θα πήγαινα στα βουνίσιες διαδρομές της Γαλλίας απολαμβάνοντας τον υπέροχο ήχο. Πιέζοντας λίγο παραπάνω στις «φουρκέτες»

Τι είναι για σας απόλυτη ευτυχία;

Δύσκολη ερώτηση. Θέτοντάς το προσωπικά, το να έχω μία υγιή οικογενειακή ζωή και επαγγελματικές επιτυχίες

Ποιος είναι ο μεγαλύτερός σας φόβος;

Θα έλεγα φοβάμαι το να γίνω πιο αργός οδηγός μεγαλώνοντας. Δεν ξέρω πότε αυτό θα έρθει αλλά σίγουρα κάποια στιγμή θα έρθει. Και όσο πιο αργά τόσο το καλύτερο


Kévin Estre
Ο Kévin Estre στις 6 Ώρες του Fuji

Εκ βαθέων

Τι εκτιμάτε περισσότερο σε έναν άνδρα;

Το σεβασμό και την εμπιστοσύνη

Ποια είναι η μεγαλύτερη υπερβολή που έχετε κάνει;

Αν το θέσω σε οικονομικό επίπεδο, αυτόν τον καιρό προσπαθούμε να φτιάξουμε το σπίτι των ονείρων μας στην Αυστρία. Μάλλον είναι το μεγαλύτερο πρότζεκτ για μένα, για τα επόμενα δέκα χρόνια

Ποιο ταλέντο θα θέλατε να είχατε;

Θα ‘θελα να μπορούσα να έχω την ικανότητα ενός επαγγελματία σκιέρ και να μπορώ να παίρνω τις στροφές σε μια πλαγιά με 100 km/h. Το ‘χω προσπαθήσει αλλά δεν είμαι αρκετά καλός

Για ποιο πράγμα έχετε μετανιώσει περισσότερο;

Επίσης δύσκολη ερώτηση. Έχω μία καλή ζωή και είμαι χαρούμενος. Αλλά αν έπρεπε να βρω κάτι που να ΄χω μετανιώσει, θα έλεγα πως ήταν όταν δεν μπόρεσα να βρω εκείνους τους τρεις μόλις βαθμούς, το 2012, που θα μου χάριζαν το Πρωτάθλημα Mobil 1 Porsche Super Cup

Ποιο είναι το motto σας;

Είναι ωραία που με ρωτάτε γιατί μέχρι τώρα δεν είχα κάποιο. Αλλά μιας και έγινε η ερώτηση, το σκέφτηκα και θα έλεγα πως είναι το «αν δεν έχεις αρκετό χώρο να περάσεις, βάλε τους δύο σου τροχούς στο γρασίδι». ”If you don;t have enough room to pass, put two wheels on the grass(σ.σ. κάνοντας ρίμα με το προσπέρασμα που αναφέρθηκε παραπάνω στο βίντεο)

Ευχαριστούμε


Τέλος, Αξίζει να δείτε το in-car βίντεο από το ρεκόρ ταχύτερου γύρου με αυτοκίνητο παραγωγής, στο Nordschleife, με τη Porsche 911 GT3 RS (2018). Ο Kévin Estre ήταν στη θέση του οδηγού. Δυνατός γύρος

Συνεργασία: Γρηγόρης Γρηγοριάδης – Info/Photo: kevinestre.com


Ξεκινούν οι virtual αγώνες αντί των πραγματικών. WTF

Porsche virtual race

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει