Ο μαέστρος της μηχανολογίας, ο πολύς Carlo Chiti. Μία επιβλητική φιγούρα στους αγωνιστικούς κινητήρες μίας άλλης εποχής. Σεβασμός
Αριστερά ο Chiti. Κιλά γνώσης και σωματικού βάρους
Όταν είκοσι χρόνια πριν, το 1999, ο Christian von Koenigsegg αγόρασε τα σχέδια ενός αχρησιμοποήτου 12κύλυνδρου κινητήρα της F1, που είχε σχεδιαστεί απ΄τον μεγάλο Carlo, απέδειξε πως είχε διαβάσει καλά το μάθημα ιστορίας
Κι αυτό γιατί ο Chiti (1924 -1994) ήταν μια πολυσχιδής προσωπικότητα. Ήξερε πώς να μετατρέπει το μέταλλο σε αγωνιστική καρδιά.
Συσχετίστηκε αρχικά με την Alfa Romeo στην οποία εντάχθηκε το 1952.
Από την Alfa στη Scuderia
Όταν η μιλανέζικη φίρμα, στα τέλη της ίδιας δεκαετίας, έκλεισε το αγωνιστικό της τμήμα, πήρε μεταγραφή για το ιερό, ιταλικό δισκοπότηρο, τη Scuderia Ferrari.
Οι μηχανολόγοι της Alfa Romeo την εποχή της αγωνισικής της δόξας. Στα δεξιά, ο Carlo Chiti
H Sharknose ήταν το πρώτο μονοθέσιο της F1 με μοτέρ σχεδιασμένο διά χειρός Chiti
Δίπλα στον Enzo Ferrari, ασχολήθηκε με τη Ferrari 156 F1, την επονομαζόμενη Sharknose (λόγω της ομοιότητας της εισαγωγής της με μύτη καρχαρία). Ήταν το μονοθέσιο με το οποίο ο Phil Hil κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, το 1961.
Αργότερα, ήταν η ψυχή της γνωστής Autodelta στην οποία έλαμψε μέσα απ΄την Alfa Romeo Tipo 33. Στη συνέχεια πέρασε απ΄τη Brabham η οποία συμφώνησε με την Alfa να χρησιμοποιήσει τους κινητήρες του Chiti.
Ενώ το 1984 σύστησε μια νέα εταιρεία, τη Motori Moderni, με σκοπό να κατασκευάσει turbo V6 κινητήρες για τη Minardi.
Η ιταλική εταιρεία τους χρησιμοποίησε απ΄το 1985-87.
Όχι πάντως με ιδιαίτερη επιτυχία παρά το ότι στη γραμμή εκκίνησης του San Marino όλοι μιλούσαν για το πώς ο κινητήρας του Chiti είχε καταφέρει στην παρθενική του εμφάνιση να φέρει το βαρύ μονοθέσιο (+50 kg σε σχέση με τον ανταγωνισμό) σε καλή θέση.
Και δημοσιογράφος. Ο Carlo Chiti παίρνει συνέντετξη απ’ τον Bruno Giacomelli
Mπλοκ με σημασία. H Motori Moderni ήταν η εταιρεία κατασκευής κινητήρων που σύστησε ο ίδιος. Το εγχείρημα δεν είχε αίσιο τέλος αλλά πρόλαβε να προμηθεύσει μοτέρ στην F1 για δυο χρονιές, για λογαριασμό της Minardi
Το μεγάλο μυαλό του engineering
Η μηχανολογική ευφυία του Chiti ήταν δεδομένη.
Ακόμα και η ασύνδετη με το χώρο της F1, Subaru, είχε πεισθεί πως έπρεπε να αξιοποιήσει τις γνώσεις του για ένα 12κύλινδρο boxer κινητήρα, αυτόν με τον παράδοξο κωδικό 12345.
Μετά απ΄αυτές τις προσπάθειες αλλά και την υστεροφημία του ως έναν απ΄τους κορυφαίους μηχανολόγους, ο Carlo Chiti αποσύρθηκε απ΄τα δρώμενα της F1.
Πέθανε σε ηλικία 70 ετών, τέτοιες μέρες του Ιούλη, το 1994. Αλλά γράφουμε ακόμη και σήμερα για αυτόν.
Photo: f1 archives
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.