Θρύλος του motorsport: Carlo Chiti

Post date:

Author:

Category:

Carlo Chiti

 

Ο μαέστρος του engineering. Μια επιβλητική φιγούρα στους αγωνιστικούς κινητήρες. Respect.

Όταν σχεδόν είκοσι χρόνια πριν, το 1999, ο Christian von Koenigsegg αγόρασε τα σχέδια ενός αχρησιμοποήτου 12κύλυνδρου κινητήρα της F1, που είχε σχεδιαστεί απ΄τον μεγάλο Carlo, απέδειξε πως είχε διαβάσει καλά το μάθημα ιστορίας.

 

Γιατί ο Chiti (1924 -1994) ήταν μια πολυσχιδής προσωπικότητα που ήξερε πώς να μετατρέπει το μέταλλο σε αγωνιστική καρδιά. Συσχετίστηκε αρχικά με την Alfa Romeo στην οποία εντάχθηκε το 1952 αλλά όταν στα τέλη της ίδιας δεκαετίας έκλεισε το αγωνιστικό της τμήμα, πήρε »μεταγραφή» για το ιερό ιταλικό δισκοπότηρο, τη Scuderia Ferrari.

Οι μηχανολόγοι της Alfa Romeo στις δόξες της. Στα δεξιά, ο Carlo Chiti. 

Δίπλα στον Enzo Ferrari, ασχολήθηκε με τη Ferrari 156 F1, την επονομαζόμενη »Sharknose» (λόγω της προφανής της ομοιότητας της εισαγωγής της με μύτη καρχαρία), με την οποία ο Phil Hil κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, το 1961.

ferrari 156 f1

H Sharknose ήταν το πρώτο μονοθέσιο της F1 με μοτέρ σχεδιασμένο διά χειρός Chiti

Αργότερα, ήταν η ψυχή της γνωστής Autodelta στην οποία έλαμψε μέσα απ΄την Alfa Romeo Tipo 33. Στη συνέχεια »πέρασε» απ΄τη Brabham η οποία συμφώνησε με την Alfa να χρησιμοποιήσει τους κινητήρες του Chiti.

 

Το 1984 σύστησε μια νέα εταιρεία, τη Motori Moderni, με σκοπό να κατασκευάσει turbo V6 κινητήρες για τη Minardi, η οποία και τους χρησιμοποίησε απ΄το 1985-87, όχι πάντως με ιδιαίτερη επιτυχία παρά το ότι στο grid του San Marino όλοι μιλούσαν για το πώς ο κινητήρας του Chiti είχε καταφέρει στην παρθενική του εμφάνιση να »βάλει» το βαρύ μονοθέσιο (+50 kg σε σχέση με τον ανταγωνισμό) σε καλή θέση.

Και δημοσιογράφος… Ο Carlo Chiti παίρνει συνέντετξη απ’ τον Bruno Giacomelli

Motori Moderni

Mπλοκ με σημασία. H Motori Moderni ήταν η εταιρεία κατασκευής κινητήρων που σύστησε ο ίδιος. Το εγχείρημα δεν είχε αίσιο τέλος αλλά πρόλαβε να προμηθεύσει μοτέρ στην F1 για δυο χρονιές, για λογαριασμό της Minardi

 

Η μηχανολογική ευφυία του Chiti ήταν δεδομένη. Ακόμα και η ασύνδετη με το χώρο της F1, Subaru, είχε πεισθεί πως έπρεπε να αξιοποιήσει τις γνώσεις του για ένα 12κύλινδρο boxer κινητήρα, αυτόν με τον παράδοξο κωδικό 12345.

 

Μετά απ΄αυτές τις προσπάθειες αλλά και την υστεροφημία του ως έναν απ΄τους κορυφαίους μηχανολόγους, ο Chiti αποσύρθηκε απ΄τα δρώμενα της F1.

Πέθανε σε ηλικία 70 ετών. Αλλά γράφουμε ακόμα και σήμερα για αυτόν. Respect.

Photo: f1 archives

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»