O Ισπανός πρωταθλητής Carlos Sainz επιστρέφει στο Ντακάρ του 2020 και ήδη προπονείται σκληρά. Άλλη μια υπενθύμιση, σε εμάς τους απλούς θνητούς, του κλασικού «no guts- no glory»
Τον Ιανουάριο, ο θρύλος των αγώνων, Carlos Sainz «κατεβαίνει» στο Ράλι Ντακάρ. Αυτή είναι η προπόνηση για να ετοιμαστεί ένα δοκιμασμένο, γενναίο σκαρί του motorsport
O Carlos Sainz δεν ανήκει στην κατηγορία του τυπικού 57χρονου. Προφανώς. Δεν είναι μόνο το παλμαρέ του βιογραφικού του ως Παγκόσμιος Πρωταθλητής, το 1990 και 1992, στο ΠΠΡ
Αλλά και η επιμονή του στα επίσης εξαιρετικά σκληρά Ράλι Ντακάρ, απ’ όπου ο «Matador» έχει βγει νικητής, το 2012 και 2018. Τον χαρακτηρίζει το αγωνιστικό μενταλιτέ και το πάθος για τους αγώνες. Σ’ αυτήν την ηλικία δεν τρέχεις για το χρήμα. Ίσως ούτε για την υστεροφημία. Και δεν γνωρίζουμε τη φορολογική του δήλωση αλλά τη δεύτερη την έχει σε απόθεμα. Παρόλα αυτά, δηλώνει έτοιμος για το νέο Ντακάρ. Ξεκινά στις 5 Ιανουαρίου, στη Σαουδική Αραβία.
Η προπόνηση του πολεμιστή
Καθώς προβλέπονται μεγαλύτερες ειδικές διαδρομές και διαφορετικές συνθήκες σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές στη Νότια Αμερική, ο Carlos Sainz διαφοροποίησε την προπόνησή του ενόψει του νέου αγώνα.
Όπως δήλωσε, «θα είμαστε πολλές ώρες μέσα στο αυτοκίνητο, σε ειδικές διαδρομές άνω των 500 χιλιομέτρων. Χωρίς υψόμετρο αλλά σε μεγάλες θερμοκρασίες. Βάσει αυτών έχει διαφοροποιηθεί το είδος προπόνησης. Δεν χρειάζεται επιπλέον όγκος, δεν έχει νόημα. Εστιάζουμε στην αντοχή και τη δύναμη».
Και συνεχίζει: «Από το Σεπτέμβριο που ξεκίνησα πιο εντατικά, μπήκα σε μια πιο μεθοδική σειρά προπονήσεων με βάρη και αερόβιες ασκήσεις. Όταν βρίσκεσαι τόσες ώρες μέσα στο αυτοκίνητο, με άλματα και αναπηδήσεις, χρειάζεται να ισχυροποιήσεις την οσφυϊκή περιοχή και το σβέρκο. Και στα δύο έχω πρόβλημα. Οπότε χρειάστηκε να επιμείνω. Για παράδειγμα, κάνοντας ποδηλασία για περισσότερες από δύο ώρες βοηθά στο παραπάνω».
Ο Carlos Sainz σημειώνει, επίσης, τη σημασία ενδυνάμωσης των κοιλιακών, της μέσης μέσω των planks (η γνωστή «σανίδα») αλλά και του αυχένα. Ειδικά η τελευταία περιοχή είναι γνωστό πως απαιτείται να εντάσσεται σε ένα πρόγραμμα ασκήσεων για επαγγελματίες οδηγούς. Οι ελαστικοί ιμάντες είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος εκγύμνασης
Και ολοκληρώνει: «Είμαι υπερήφανος που έχω την ευκαιρία να συνεχίσω να αγωνίζομαι και να είμαι ο μεγαλύτερος σε ηλικία οδηγός που έχει κερδίσει το Ντακάρ. Δεν έχω πολύ χρόνο ακόμη για να συνεχίσω αλλά νομίζω πως έχω κερδίσει το δικαίωμα να ‘μαι εδώ. Αλλά και να το απολαμβάνω μέχρι να αποφασίσω να σταματήσω».
Info/Photo: Red Bull
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.