«Έφυγε» η μεγάλη κυρία των αγώνων. Για την Έβι Ρόσκβιστ

Post date:

Author:

Category:

Η Έβι Ρόσκβιστ-Φον Κορφ διέπρεψε στους αγώνες με σημαντικά πρωταθλήματα και πολλές νίκες. Όλοι πρόσεξαν αυτήν την όμορφη Σουηδέζα στο Ράλλυ Ακρόπολις

Έβι Ρόσκβιστ (3 Αυγούστου 1929 – 4 Ιουλίου 2024). Ξεκίνησε από βοηθός κτηνιάτρου, κατέληξε πρωταθλήτρια τoυ motorsport


Όπως έχει γραφτεί για τη Σουηδέζα Έβι Ρόσκβιστ-Φον Κορφ (όπως ήtαν το πλήρες ονοματεπώνυμό της), «κανείς δεν είχε φανταστεί ότι θα μπορούσε καν να τερματίσει. Και έτσι αυτή κέρδισε τον αγώνα»

Η θαρραλέα και πολύ «μπροστά» από την εποχή της Έβι Ρόσκβιστ έχει καταχωρηθεί ως μία από τις πιο επιτυχημένες γυναίκες-οδηγούς αγώνων στην ιστορία, έστω και αν στην Ελλάδα λίγοι θυμούνται το όνομά της. Ίσως όσοι έχουν σκαλίσει τα αρχεία και φέρνουν στη μνήμη τους τη συμμετοχή της ακόμα και στο Ράλλυ Ακρόπολις τη δεκαετία του ’60.

Το κορίτσι που γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1929 και που σε λίγες μέρες από σήμερα θα συμπλήρωνε τα 95 της χρόνια δε θα παρέμενε στη σουηδική επαρχία.

Για την ακρίβεια, αυτή ήταν η αφορμή που την ευνόησε. Μετά από τη φοίτησή της σε κάποια σχετική σχολή, εργάστηκε ως βοηθός κτηνιάτρου.

Μέρος της δουλειάς ήταν να οδηγεί με το αυτοκίνητό της για να επισκεφθεί τις φάρμες της περιοχής. Συνήθως, όπως είχε πει, περίπου επτά με οκτώ φάρμες που δεν ήταν και δίπλα η μία στην άλλη. Εκεί, λοιπόν, τσίμπησε το «μικρόβιο» της οδήγησης. Της άρεσε και αποφάσισε, μαζί με τον σύζυγό της, να γίνουν μέλη του Βασιλικού Αυτοκινητικού Ομίλου, του σουηδικού ”KAK” (Kungliga Automobilklubben). Ξεκίνησε ως συνοδηγός του σε αγώνες ραλλύ και στη συνέχεια πήρε τα πράγματα στα χέρια της στο αριστερό κάθισμα

Η Έβι Ρόσκβιστ ήταν εξαίρεση σε ένα, γενικότερα, ανδροκρατούμενο σπορ. Μαζί και η απόδειξη ότι μία γυναίκα μπορούσε από βοηθός κτηνιατρικής να εξελιχθεί σε πρωταθλήτρια


Απο ‘κει και πέρα τα υπόλοιπα, όπως λέει το κλισέ, είναι ιστορία

Η Έβι Ρόσκβιστ υπέγραψε συμβόλαιο με τη Mercedes-Benz ως εργοστασιακή οδηγός, κέρδισε ευρωπαϊκά πρωταθλήματα (1959, 1960, 1961 – το τελευταίο με συνοδηγό την Πατ Μος, σύζυγο του μεγάλου Στέρλινγκ Μος).

Η πιο αξιοσημείωτη επιτυχία της με διεθνή χαρακτήρα πέρα από τα σύνορα της Ευρώπης ήταν η νίκη της στον επίπονο αγώνα Argentine Turismo Standard Grand Prix, το 1962

Μάλιστα στο συγκεκριμένο αγώνα η ταχύτατη Σουηδέζα κατέρριψε και το ρεκόρ μέσης ταχύτητας αφήνοντας όλον τον κόσμο έκθαμβο με την επίδοσή της. Άλλωστε, όπως προαναφέρθηκε, πολλοί δεν περίμεναν καν πως θα έβλεπε τη σημαία του τερματισμού. Ωστόσο αυτή σημείωσε μία μέση ωριαία της τάξης των 127 χλμ/ώ., τη στιγμή που την προηγούμενη χρονιά, το 1961, ο νικητής του ίδιου αγώνα είχε 121 χλμ/ώ.

Με τη συνοδηγό της Ούρσουλα Βιρτ. Μαζί γεύτηκαν τη γλυκιά γεύση της νίκης σε πολλούς αγώνες, χωρίς ατυχήματα ή κατεστραμμένα αγωνιστικά. H επιτυχία της Ρόσκβιστ ήταν τέτοια που έγινε μέχρι και ”Matchbox” της εποχής – τα «αυτοκινητάκια» με τα οποία έπαιζαν τα παιδιά σε περασμένες δεκαετίες πριν την επέλαση της οθόνης


Game over

Η Έβι Ρόσκβιστ σταμάτησε τους αγώνες το 1965.

Πλέον τα αγωνιστικά αυτοκίνητα είχαν γίνει ελαφρύτερα από τα βαριά και λιγότερα ευέλικτα Mercedes με τα οποία έτρεχε. Η Audi της έκανε πρόταση να συνεχίσει την καριέρα της μαζί της.

Όμως η Ρόσκβιστ επέλεξε να σταματήσει.

Είχε ήδη κάνει πολλά, δεν είχε ατυχήματα, ούτε καν σοβαρά τρακαρίσματα, ήταν υγιής, αρτιμελής και γεμάτη εμπειρίες. Έτσι, αποφάσισε να παντρευτεί τον Αλεξάντερ Φον Κορφ, τον επικεφαλής, τότε, του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes ενώ συνέχισε να συνεργάζεται με τη γερμανική εταιρεία ως οδηγός εξέλιξης

«Έφυγε» η μεγάλη κυρία των αγώνων. Για την Έβι Ρόσκβιστ

Η Ρόκσβιστ παρέμεινε στην έδρα της Mercedes, τη Στουτγάρδη, για αρκετά χρόνια μετά το θάνατο του συζύγου της, το 1977.

Μετά από χρόνια επέστρεψε στην πατρίδα της όπου γνώρισε έναν εισαγωγέα και ντίλερ της ίδιας εταιρείας. Παντρεύτηκαν και έζησαν μαζί μέχρι το 2009 οπόταν απεβίωσε.

Αυτές τις μέρες, 4 Ιουλίου 2024, δυστυχώς είχε έρθει η σειρά της.

In memoriam.

Photo: mercedes-benz.gr


Ελίζα Αρτιόλι

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει