Άγγελος Τσιαπάρας: ένας Έλληνας στη Formula 1

Post date:

Author:

Category:

Άγγελος Τσιαπάρας

Ένας Έλληνας, μόλις 26 ετών, κατάφερε να ανήκει στην ομάδα μηχανολογικού σχεδιασμού της Red Bull Racing, στη Formula 1. Αν μη τι άλλο, ένα ζωντανό παράδειγμα πως όταν θες κάτι πολύ, ακόμα κι αν δεν συνωμοτεί το σύμπαν, μπορείς να ζήσεις στο δικό σου γαλαξία. Αυτή είναι η συνέντευξη που είχε δώσει εξ αποστάσεως στο 4D όταν ακόμα ήταν στο πτυχίο του. Και τώρα, μόνιμος στη RBR. Well done, Άγγελε!

4Πώς σας μπήκε η ιδέα για την εμπλοκή σας με την F1;

A.A. Aπό παιδί είχα μεγάλο ενδιαφέρον για την αυτοκίνηση και το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αργότερα, εστίασα στη σχετική τεχνολογία και εύκολα έγινε στόχος η επαγγελματική εμπλοκή με το χώρο. Η F1 προέκυψε ως το πλέον απόλυτο περιβάλλον, που τεχνικά αποτελεί την παιδική χαρά ενός μηχανικού με τα γούστα μου και όπου τίποτα δεν είναι μη υλοποιήσιμο.

Τι θυσίες χρειάστηκε να κάνετε;

Θα έλεγα το ότι δεν έζησα την πλέον ανέμελη και ξέφρενη φοιτητική ζωή, καθώς αφιέρωσα χρόνο και ενέργεια σε δραστηριότητες που μου έδωσαν τη δυνατότητα να κάνω ό,τι κάνω. Επίσης, το γεγονός ότι χάνω τα καλά της Ελλάδας, τα οποία δεν ξεχνιούνται, όσο ικανοποιητικό και να είναι αυτό που ασχολείσαι.

Τι έχετε σπουδάσει;

Είμαι τελειόφοιτος Μηχανολόγος στο ΕΜΠ.

Τι κάνετε ακριβώς στην ομάδα;

Mετά από ένα χρόνο στη Manor Racing, βρίσκομαι ξανά στη RBR (Red Bull Racing), στον τομέα του μηχανολογικού σχεδιασμού, κυρίως, σε συστήματα ανάρτησης.

Πώς είναι μια τυπική σας μέρα;

Περιλαμβάνει αρκετές ώρες στον υπολογιστή σε σχετικά λογισμικά μηχανολογικού σχεδιασμού και μελέτης, συζητήσεις με άλλες υποομάδες για θέματα που αφορούν συνολικά το μονοθέσιο, καθώς και επαφή με τμήματα κατασκευής και συναρμολόγησης για ζητήματα που αφορούν τα κομμάτια που σχεδιάζονται.

Τι προσαρμογές χρειάστηκε να κάνετε στον τρόπο ζωής σας;

Να προσπαθήσω να συμβιώσω με τον αγγλικό καιρό και τη φιλοσοφία των ανθρώπων. Νομίζω πως συνήθισα.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας Grand Prix;

Της Iαπωνίας (Suzuka) και του Βελγίου (Spa).

Τι οδηγείτε;

Στην πατρίδα ένα 106 Rallye S1, στο »νησί» ό,τι τσουλάει χωρίς πολλά-πολλά.

Τι θα περιλάμβανε για σας το ιδανικό γκαράζ;

Μια Ferrari F40, μια Lotus Exige Mk2, μια Alfa Giulia GTA, ένα Peugeot 205 GTi και ένα custom μονοθέσιο για track days.

Tι πιστεύετε για τις επικρίσεις σχετικά με τον ήχο των κινητήρων;

Mεγάλη ευθύνη για αυτό το ζήτημα έχει η τηλεοπτική μετάδοση του ήχου που απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Από κοντά, οι V6 turbo ακούγονται ωραία, θα έλεγα, με φυσικό ήχο αλλά όχι βέβαια εκείνο το μοναδικό εξωπραγματικό ουρλιαχτό των υψηλόστροφων ατμοσφαιρικών V8.

Τι κάνετε τον ελεύθερο χρόνο σας;

H αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει αρκετός ελεύθερος χρόνος όταν εργάζεσαι στην F1. Το λιγοστό που μένει τον περνώ με καλή μουσική, εκδρομές και παρακολουθώντας πολιτικοοικονομικές εξελίξεις.

Τι θα συνιστούσατε σε κάποιον νέο άνθρωπο που ονειρεύεται να κάνει αυτό που κάνετε εσείς;

Αρχικά, να συνειδητοποιήσει ότι αν είναι πραγματικά παθιασμένος με το αντικείμενο, πρέπει να είναι έτοιμος να αφιερώσει πολύ χρόνο και ενέργεια κάνοντας και τις ανάλογες θυσίες. Στη συνέχεια, με μια σειρά από σωστά βήματα και χωρίς να χάνει την πίστη σε δύσκολες στιγμές, όλα γίνονται.

Photo: Αρχείο Α. Τσιαπάρα 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport

Έχουμε καύσωνα. Αλλά πόσους βαθμούς έχει μέσα το αυτοκίνητό σου;

Αν δεν έχετε κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της