Ένας Έλληνας, μόλις 29 ετών, ο Άγγελος Τσιαπάρας, ανήκει στην ομάδα μηχανολογικού σχεδιασμού της Red Bull Racing, στη Formula 1. Παράδειγμα προς μίμηση. Και παρεμπιπτόντως, Χρόνια του Πολλά!
Ο Άγγελος Τσιαπάρας, παρότι νεότατος, κατάφερε να ενταχθεί στην ομάδα ομάδα μηχανολογικού σχεδιασμού της Red Bull Racing από το Φεβρουάριο του 2017. Ένα ζωντανό παράδειγμα πως όταν θες κάτι πολύ, ακόμα κι αν δεν συνωμοτεί το σύμπαν, μπορείς να ζήσεις στο δικό σου γαλαξία
Αυτή είναι η συνέντευξη που είχε δώσει εξ αποστάσεως στο 4Drivers όταν ήταν ακόμη στο πτυχίο του. Και τώρα, μόνιμος στη RBR. Με την ευκαιρία, απευθύνουμε τα δικά μας Happy Birthday
4D Πώς σας μπήκε η ιδέα για την εμπλοκή σας με την F1;
A.A. Aπό παιδί είχα μεγάλο ενδιαφέρον για την αυτοκίνηση και το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αργότερα εστίασα στη σχετική τεχνολογία. Εύκολα έγινε στόχος η επαγγελματική εμπλοκή με το χώρο. Η F1 προέκυψε ως το πλέον απόλυτο περιβάλλον. Τεχνικά, αποτελεί την παιδική χαρά ενός μηχανικού με τα γούστα μου και όπου τίποτα δεν είναι μη υλοποιήσιμο.
Τι θυσίες χρειάστηκε να κάνετε;
Θα έλεγα το ότι δεν έζησα την πλέον ανέμελη και ξέφρενη φοιτητική ζωή. Αφιέρωσα χρόνο και ενέργεια σε δραστηριότητες που μου έδωσαν τη δυνατότητα να κάνω ό,τι κάνω. Επίσης, το γεγονός ότι χάνω τα καλά της Ελλάδας. Τα οποία δεν ξεχνιούνται, όσο ικανοποιητικό και να είναι αυτό που ασχολείσαι.
Τι έχετε σπουδάσει;
Είμαι τελειόφοιτος Μηχανολόγος στο ΕΜΠ.
Τι κάνετε ακριβώς στην ομάδα;
Mετά από ένα χρόνο στη Manor Racing, βρίσκομαι ξανά στη RBR (Red Bull Racing), στον τομέα του μηχανολογικού σχεδιασμού. Κυρίως σε συστήματα ανάρτησης.
Όπως λέει ο Άγγελος Τσιαπάρας, μία τυπική μέρα στη ζωή του περιλαμβάνει αρκετές ώρες στον υπολογιστή σε σχετικά λογισμικά μηχανολογικού σχεδιασμού και μελέτης, συζητήσεις με άλλες υποομάδες για θέματα που αφορούν συνολικά το μονοθέσιο, καθώς και επαφή με τμήματα κατασκευής και συναρμολόγησης
Η ζωή στην Αγγλία και οι προτιμήσεις του
Τι προσαρμογές χρειάστηκε να κάνετε στον τρόπο ζωής σας;
Να προσπαθήσω να συμβιώσω με τον αγγλικό καιρό και τη φιλοσοφία των ανθρώπων. Νομίζω πως συνήθισα.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας Grand Prix;
Της Iαπωνίας (Suzuka) και του Βελγίου (Spa).
Τι οδηγείτε;
Στην πατρίδα ένα 106 Rallye S1, στο Νησί ό,τι τσουλάει χωρίς πολλά-πολλά.
Τι θα περιλάμβανε για σας το ιδανικό γκαράζ;
Μία Ferrari F40, μία Lotus Exige Mk2, μία Alfa Giulia GTA, ένα Peugeot 205 GTi και ένα custom μονοθέσιο για track days.
Tι πιστεύετε για τις επικρίσεις σχετικά με την εξέλιξη του ήχου των κινητήρων;
Mεγάλη ευθύνη για αυτό το ζήτημα έχει η τηλεοπτική μετάδοση του ήχου. Απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Από κοντά οι V6 turbo ακούγονται ωραία. Θα έλεγα με φυσικό ήχο. Αλλά όχι βέβαια εκείνο το μοναδικά εξωπραγματικό ουρλιαχτό των υψηλόστροφων ατμοσφαιρικών V8.
Τι κάνετε τον ελεύθερο χρόνο σας;
H αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει αρκετός ελεύθερος χρόνος όταν εργάζεσαι στην F1. Το λιγοστό που μένει τον περνώ με καλή μουσική, εκδρομές και παρακολουθώντας πολιτικοοικονομικές εξελίξεις.
Τι θα συνιστούσατε σε κάποιον νέο άνθρωπο που ονειρεύεται να κάνει αυτό που κάνετε εσείς;
Αρχικά να συνειδητοποιήσει ότι, αν είναι πραγματικά παθιασμένος με το αντικείμενο, πρέπει να είναι έτοιμος να αφιερώσει πολύ χρόνο και ενέργεια. Κάνοντας και τις ανάλογες θυσίες. Στη συνέχεια, με μια σειρά από σωστά βήματα και χωρίς να χάνει την πίστη σε δύσκολες στιγμές, όλα γίνονται.
Photo: Αρχείο Άγγελου Τσιαπάρα
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.