Ο θρύλος του Χόλγουντ είχε πάθος με τους αγώνες. Και ήταν αυτός που φορούσε στον καρπό το περίφημο Rolex Daytona JPS. Κάτι σαν το ιερό δισκοπότηρο για τους συλλέκτες των διάφορων εκδόσεων της ομώνυμης σειράς
Σχεδόν οτιδήποτε έκανε ο Πολ Νιούμαν γινόταν σημείο αναφοράς για τους άνδρες της εποχής. Στυλ, γοητεία, coolness, σοβαρή εμπλοκή με τους αγώνες. Πώς να ξεφύγει το Rolex;
Το Rolex Cosmograph Daytona είναι ένας μηχανικός χρονογράφος. Μάλλον ο πιο διάσημος απ΄όλους. Είχε σχεδιαστεί για να καλύψει τις ανάγκες των οδηγών αγώνων
Με τα κλασικά τρία μικρά χρονόμετρα μπορούσαν να υπολογίζουν το χρόνο που είχε μεσολαβήσει και τη μέση ταχύτητα.
Το όνομά του παραπέμπει -πού αλλού;- στη Daytona της Φλόριντα, εκεί όπου οι αγώνες άνθισαν στις αρχές του 20ού αιώνα.
Για την ιστορία, το συγκεκριμένο ρολόϊ κατασκευάζεται από τη Rolex από το 1963 σε τρεις διαφορετικές σειρές. Η πιο σπάνια απ’ όλες είναι αυτή που φορούσε ο πολύς Πολ Νιούμαν.
Η σειρά JPS. Αν σας θυμίζουν κάτι τα αρχικά, είναι επειδή είστε αρκετά μεγάλος ηλικιακά για να θυμάστε τις Lotus F1 ντυμένες με εκείνο το χαρακτηριστικό μαύρο και χρυσαφί της εταιρείας τσιγάρων John Player Special
Ο ΆιρτονΣένα, η Lotus JPS και το χαρακτηριστικό μαύρο-χρυσαφί. Τοτέμ του motorsport
Η ιστορία λέει πως ο διάσημος ηθοποιός απέκτησε το ρολόι ως δώρο από τη σύζυγό του. Δεν ήθελε και πολύ για να γίνει μόδα στα πιτς και τη ζωή.
Ο Νιούμαν το φορούσε συνεχώς στην πίστα. Χρόνια αργότερα, το συγκεκριμένο ρολόι το έδωσε στον φίλο της κόρης του. Γενναιόδωρος.
Ακόμα μεταγενέστερα, το 2017, το Rolex Daytona JPS του Πολ Νιούμαν «έσπασε» το μέχρι πρότινος ρεκόρ για ρολόγια χειρός καθώς πουλήθηκε έναντι $17,8 εκατομμυρίων δολαρίων.
Πόσο κάνει το ιερό δισκοπότηρο των Rolex;
Ο οίκος Sotheby’s όταν πριν μερικά χρόνια ανήγγειλε τη δημοπρασία που περίμεναν οι συλλέκτες ρολογιών, τη λεγόμενη Watches Weekly, ένα τέτοιο Rolex Daytona JPS, με το λεγόμενο Paul Newman JPS καντράν, είχε βγει προς πώληση.
Σύμφωνοι, δεν ήταν αυτό ακριβώς που φορούσε ο Νιούμαν αλλά αν ήταν το ίδιο, δε θα έκανε από «μόλις» £320,000 – £650,000. Θα κόστιζε μακράν περισσότερα.
Photo: Sotheby’s
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.