Η παλαιάς κοπής αντρίλα, ο ελληνάρας, οι γυναίκες και η νέα σημειολογία στην αυτοκινητοβιομηχανία. Καιρός ήταν
Η Ισλανδή πρωταθλήτρια του CrossFit, Σάρα Σιγκμούντσντοτιρ, είναι η νέα πρέσβειρα των εκδόσεων R της VW. Το όνομά της είναι «βραχυκύκλωμα», όμως οι δικέφαλοί της ρίχνουν ανδρικά κάστρα
Η γυναίκα πούλαγε. Και θα πουλάει. Νόμος. Πλέον όμως άλλαξε ο τρόπος εκφοράς της διαδικασίας. Και θα ‘λεγα, δικαίως.
Άλλωστε, επί δεκαετίες η συνταγή ήταν μάλλον απλοϊκή: έβρισκες το babe του μήνα, σκεφτόσουν ένα ιντριγκαδόρικο κόνσεπτ, έβαζες μια έξυπνη ατάκα και το ‘βγαζες στο περίπτερο.
Ήταν η εξίσωση του χρήματος στα χρόνια του χάρτινου περιοδικού Τύπου.
Ο Ελληνάρας και οι γυναίκες. Μην ξύνεις πληγές
Παραδοσιακά, τα περιοδικά αυτοκινήτου είχαν μια συστολή να συνδέσουν το μηχάνημα με τις γυναίκες. Kαι ορθώς.
Το έκαναν αργότερα κάποια βρετανικά (τύπου Max Power) με εξώφθαλμες βίζιτες και υγρασία στρατώνα.
Για κάποια χρόνια ξεπούλησαν. Απευθύνονταν σε ένα μετεφηβικό κοινό από 15 – 50 something που δεν είχε ωριμάσει ακόμα. Δεν είχε ωριμάσει αυτοκινητικά. Μπορεί και σεξουαλικά. Χαίρομαι που ενταφιάστηκαν. Ήταν τόσο αφελές όλο αυτό.
Ναι, τόσο naive όσο και ο ξερόλας ελληνάρας που κομπλάρει προκαταβολικά τη γυναίκα στο τιμόνι.
Είναι ο ηθικός αυτουργός πίσω από πολλές γυναίκες που δέχονται μπούλινγκ στους δρόμους της πόλης.
Είναι ο παλαιάς κοπής «μάγκας» που συχνά κάνει τη γυναίκα-οδηγό να αισθάνεται τόσο άβολα όσο αισθανόμαστε εμείς, οι άνδρες, όταν η «δικιά» μας είναι στη μπουτίκ, δοκιμάζει ρούχα (εντάξει, προ Covid) και εμείς κοιτάμε σα χαζοί το ντεκόρ. Πολύ χάλια.
Οι γυναίκες στη νέα σημειολογία της αυτοκίνησης
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, χαίρομαι διπλά που μια νέου τύπου εικόνα περνά συστηματικά στην επικοινωνία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Γιατί αν κάποτε οι γυναίκες ήταν σκόπιμα το ντεκόρ στα μεγάλα showrooms, πλέον είναι σε θέση πρωταγωνιστή.
Το ένα επίσημο βίντεο μετά το άλλο έχουν μία γυναίκα στο αριστερό κάθισμα. Όχι ως γλάστρα. Αλλά ως προσωπικότητα που έχει κάτι να πει, που έχει ένα μήνυμα να περάσει. Εντάξει, ας μαστε ειλικρινείς, αν είναι και ωραία, βοηθάει. Αλλά δεν είναι πια το απόλυτο ζητούμενο.
Πίσω απ΄το νέο σκηνικό είναι σαφώς οι κοινωνικές εξελίξεις αλλά και ειδήσεις, για παράδειγμα, ότι στην Κίνα οι γυναίκες είναι το νέο κύμα αγοραστών ακριβών αυτοκινήτων.
Και δεν είναι μόνο ότι οι γυναίκες κατέχουν πλέον το 50% της αγοραστικής δύναμης.
Επίσης, δεν είναι μόνο ότι (ίσως με μπόλικο μπλα-μπλα) επηρεάζουν το άλλο 50% για το ποιο αυτοκίνητο τελικά θα αγοράσουμε εμείς, οι άνδρες. Είναι και ότι οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν στη νέα σημειολογία.
Γυναίκες στο κόκπιτ
Μη φανταστείτε ότι το κάνουν μόνο για μικρά αυτοκίνητα πόλης. Ισχύει και για ξεκάθαρα σπορ κατασκευές.
Δηλαδή σε μια κατηγορία αυτοκινήτων που το στερεότυπο επαναλαμβανόταν, μάλλον βαρετά, με έναν άντρα-πολλά-βαρύ και όχι- στο τιμόνι.
Τις προάλλες, για παράδειγμα, η BMW επέλεξε να προμοτάρει την κορυφαία M8 Gran Coupe, ένα ξεκάθαρα σπορ μοντέλο της, μία επιχειρηματίας απ΄το Ντουμπάι, η Σάρα Αλ Μάντανι, που διηγείται σε 1:55’’ την προσωπική της ιστορία. Είναι η ανατροπή του στερεότυπου, το «πάρ’το αλλιώς», η νέα ηθική της εικόνας. Και είναι καλύτερα έτσι
*Αρχική δημοσίευση Protagon
Photo: volkswagen.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.