H Άνοιξη της Πράγας και τα τελευταία ένσημα του Ροβανπέρα

Post date:

Author:

Category:

Τις προηγούμενες ημέρες η είδηση ότι ο 25 χρονος οδηγός της Toyota αποχωρεί από το WRC κυριάρχησε στην ειδησεογραφία των αγώνων ράλλυ. Όμως υπάρχει ακόμη «άνοιξη» από τις 16 Οκτωβρίου στην πρωτεύουσα της Τσεχίας

Κάλε Ροβανπέρα


Ο 25χρονος Κάλε Ροβανπέρα θα συμμετέχει στο Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης, αν και ανακοίνωσε την αποχώρησή του από το WRC στο τέλος της σεζόν


Χθες το απόγευμα, η Πράγα ήταν γεμάτη αγωνιστική ατμόσφαιρα καθώς τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στο Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης περνούσαν από το ιστορικό κέντρο της πόλης. Μέσα στην τσεχική πρωτεύουσα, σε μία διαδρομή δώδεκα χιλιομέτρων, οι οδηγοί έκαναν το δικό τους χαλαρό πέρασμα προς τέρψιν των θεατών.

Πάντα τα εντυπωσιακά αυτοκίνητα κατηγορίας Rally1, από τις ομάδες των Toyota, Hyundai και Ford, κερδίζουν τα φώτα της προσοχής περνώντας από μερικά από τα πιο διάσημα αξιοθέατα της πόλης.

Ράλλυ WRC Πράγα

Οι δρόμοι της Πράγας γέμισαν από αγωνιστικά αυτοκίνητα, μέσα στο ιστορικό κέντρο της πόλης


Η σημερινή διαδρομή ήταν πρόλογος για το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης, τον ασφάλτινο αγώνα που θα διεξαχθεί από τις 16 έως τις 19 Οκτωβρίου στην Τσεχική Δημοκρατία, τη Γερμανία και την Αυστρία

Με έδρα την πόλη Πάσσαου της Βαυαρίας, το Ράλλυ περιλαμβάνει διαδρομές που τη μία στιγμή είναι φαρδιές διασχίζοντας τους λόφους της Τσεχίας και την επομένη είναι στενές, τεχνικές και ολισθηρές μέσα από τα δάση της Κάτω Βαυαρίας.

Προσθέστε σε αυτό και τον φθινοπωρινό καιρό που μπορεί να αλλάζει ώρα με την ώρα, και έχετε έναν αγώνα όπου οι συνθήκες δεν είναι ποτέ σταθερές. 

Κάλε Ροβανπέρα

Βέβαια, τις προηγούμενες μέρες ο Φινλανδός Παγκόσμιος Πρωταθλητής Κάλε Ροβανπέρα είχε προλάβει να απασφαλίσει και να ρίξει τη δική του βόμβα ανακοινώνοντας ότι θα αποχωρήσει από το WRC για να κυνηγήσει άλλα αγωνιστικά όνειρά του. Είδηση-σοκ; Μάλλον, τουλάχιστον για το νεαρό της ηλικίας του και το κοινό που τον ακολουθεί σε ένα είδος πρωταθλήματος με μεγάλη και διεθνή προβολή


Κάλε Ροβανπέρα

Η δήλωση και το μέλλον του Ροβανπέρα

Όπως δήλωσε ο ίδιος, «Αυτή η απόφαση δεν ήταν εύκολη, αλλά τη σκέφτομαι εδώ και καιρό. Έχοντας ήδη καταφέρει τόσα πολλά στους αγώνες ράλλυ σε αυτή την ηλικία, άρχισα να έχω στο μυαλό μου ποιες άλλες προκλήσεις θα ήθελα να αναλάβω. Ήταν μια δύσκολη επιλογή, αλλά νιώθω ότι είναι η σωστή για να κυνηγήσω τις επόμενες αγωνιστικές προκλήσεις μου».

Η Toyota θα του καλύψει, σαν καλή «μαμά»-εταιρεία, τις επόμενες ανησυχίες του, αν και η ίδια μένει να φανεί ποιον θα βρει για να τον αντικαταστήσει επάξια. Το ταλέντο του Κάλε είναι τεράστιο και σφαιρικό.

Ροβανπέρα

Έτσι, λοιπόν, το 2026 ο Ροβανπέρα θα αγωνιστεί στο ιαπωνικό Πρωτάθλημα Super Formula με την υποστήριξη της Toyota Gazoo Racing, τεστάροντας τον εαυτό του πίσω από το τιμόνι ενός από τα ταχύτερα μονοθέσια αγωνιστικά αυτοκίνητα στον κόσμο, σε μίας μορφής μετάβαση που όμοιά της δεν βλέπουμε συχνά στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Άλλωστε το στυλ οδήγησης ενός αυτοκινήτου WRC είναι τελείως διαφορετικό από την μικρομετρική αυστηρότητα ενός μονοθεσίου πίστας


Από το 2023, το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης έχει ήδη δημιουργήσει τη φήμη ως ένας σημαντικός, σύγχρονος μεν κλασικού τύπου δε, ασφάλτινος αγώνας


Το παιδί έχει ταλέντο παντού. Δείτε τπν και στο Drift Masters, το 2023


Το βιογραφικό του

Να θυμίσουμε ότι ο Κάλε έχει σημειώσει πρωτοφανή επιτυχία για έναν νεαρό οδηγό ράλλυ από τότε που του δόθηκε η ευκαιρία στο κορυφαίο επίπεδο του σπορ, το 2020, σε ηλικία 19 ετών.

Δείχνοντας την ικανότητά του να μαθαίνει γρήγορα και να προσαρμόζεται άμεσα, έγινε ο νεότερος οδηγός που ανέβηκε ποτέ στο βάθρο του WRC όταν τερμάτισε τρίτος στη μόλις δεύτερη συμμετοχή του, στο Ράλι Σουηδίας, το 2020.

Τη δε επόμενη χρονιά, ο θρίαμβός του στο Ράλλυ Εσθονίας τον έκανε τον νεότερο οδηγό που κέρδισε έναν αγώνα WRC. Πλέον στο βιογραφικό του είναι ήδη δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (2022 και 2023).

Σήμερα πάντως ο Κάλε ήταν κι αυτός στην Πράγα. Και είτε κερδίσει το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης είτε όχι, η προσοχή θα είναι επάνω του για έναν επιπλέον λόγο.

Photo: WRC / Red Bull


Citroen BX4 TC

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει