Ο ιδρυτής της Pagani, Horacio Pagani, κλείνει αυτές τις μέρες τα 63 του χρόνια. Μια υπενθύμιση του πώς κατάφερε να θεωρείται ένας πρίγκιπας της ιταλικής αφρόκρεμας
Η εποχή που κάποιος βάφτιζε την επιχείρησή του με το επίθετό του φαίνεται να ‘χει περάσει ανεπιστρεπτί. Ναι, αυτό συνέβη κάποτε με τους Peugeot, Renault, Citroën, Lancia, Porsche, Ferrari αλλά πώς θα ακουγόταν αν, λέμε αν, μπορούσα να κατασκευάσω ένα αυτοκίνητο που θα ονόμαζα, ας πούμε, ”Kalantaridis GT”; Μπα, ασ’ το καλύτερα.
Ο Horacio Pagani, ωστόσο, είχε από μικρός τις βλέψεις για να φτιάξει το δικό του supercar. Παρακινήθηκε απ΄ τον, επίσης Αργεντίνο, Juan Manuel Fangio, για τον οποίο έτρεφε τεράστιο σεβασμό, όχι μόνο ως οδηγό αλλά και ως συνολική προσωπικότητα, να κυνηγήσει το όνειρό του στην Ιταλία. Και το έκανε. Είναι αξιοθαύμαστο ότι εν έτει 2018 υπάρχουν αυτοκινητοβιομηχανίες τέτοιου πρεστίζ στο μέγεθος οικογενειακής επιχείρησης.
Ο Horacio Pagani, αναμφισβήτητα ταλαντούχος και επινοητικός, συνδυάζει τον μηχανικό με τον καλλιτέχνη. Πρόκειται για έναν σύγχρονο, ας μου επιτραπεί η έκφραση, Λεονάρντο Ντα Βίντσι καθώς ζει για ο,τιδήποτε καινοτόμο και εφευρετικό θεωρώντας, ταυτόχρονα, εξαιρετικά σημαντικό το αισθητικό σκέλος. Τα Pagani είναι περισσότερο έργα τέχνης και λιγότερο ένα ακόμα brand
Ο ίδιος, από μικρός, σχεδίαζε και συναρμολογούσε. Στα δεκαοκτώ του χρόνια ακολούθησε σπουδές Βιομηχανικού Σχεδιασμού και Μηχανολογίας. Από εκεί βρέθηκε στη Lamborghini με την οποία συνεργάστηκε για κάποια χρόνια αλλά τα «χάλασε» εξαιτίας της άρνησής της να επενδύσει στην αγορά εργαστηριακού φούρνου για την κατασκευή των ανθρακονημάτων. H Lamborghini δεν είχε δει ακόμα το μέλλον. Το ‘χε δει, όμως, ο Horacio.
Το πρώτο του επιχειρηματικό βήμα, λοιπόν, ήταν η ίδρυση μιας εταιρείας κατασκευής ανθρακονημάτων υψηλών προδιαγραφών μιας και είδε το κενό στην αγορά και προέβλεψε την εκτίναξη της χρήσης του συγκεκριμένου σύνθετου υλικού.
Διέθετε εξαρτήματα σε ομάδες της F1 αλλά στο μυαλό του δεν έπαψε να υπάρχει η σκέψη για το δικό του supercar. Έτσι και έγινε. Η εμμονή του στην τελειότητα φαίνεται στα αυτοκίνητα που τελικά κατασκεύασε, τη θρυλική-αλήτικη Zonda και την κομψή-αεράτη Huayra.
Με την ευκαιρία, αυτό είναι το πιο πρόσφατο video από το επίσημο κανάλι της Pagani στο Tube.
Ο Horacio Pagani συντηρεί, στην Αργεντινή κυρίως, μια σημαντική συλλογή από αυτοκίνητα, όπως μια Jaguar E-Type του ’63, ένα συλλεκτικό Ford GT Gulf Edition, μια Mercedes Pagoda αλλά και νεότερες κατασκευές όπως Porsche Carrera GT και 918. Όπως έχει πει ο ίδιος, είναι μια συλλογή όχι καθορισμένη με αυστηρά επενδυτικά κριτήρια αλλά με τη λογική των αυτοκινήτων που του άρεσαν και εκτιμούσε στη διάρκεια των ετών
Αυτό που ξεχωρίζει την Pagani από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ότι ο αγοραστής, αυτόματα, καθίσταται μέλος της «οικογένειάς» της. Πιο συγκεκριμένα, έχει την ευκαιρία, εφόσον το επιθυμεί, να γνωρίσει τους μηχανικούς, να δει εκ των έσω το εργοστάσιο, να συζητήσει με τον υπεύθυνο πωλήσεων αλλά και με τον ίδιο τον Horacio. Να φάνε μαζί το μεσημέρι.
Είναι αυτή η αμεσότητα, η προσωπική εξυπηρέτηση καθώς και η δυνατότητα να εξατομικεύσεις τόσο το αυτοκίνητό σου ώστε να το κάνεις τελείως one of one, που καθιστούν τον Horacio Pagani όχι απλώς τον πρόεδρο μιας εταιρείας αλλά έναν καλλιτέχνη του είδους που παράγει συλλεκτικά έργα τέχνης.
Χρόνια Πολλά, είπαμε;
Photo: Pagani
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.