Η Ιταλίδα Τζιοβάνα Αμάτι είναι η μία από τις μόλις πέντε γυναίκες που έχουν ποτέ συμμετάσχει στη Φόρμουλα 1. Αυτή είναι η ιστορία μιας θαρραλέας οδηγού που όχι μόνο έχει καταχωρηθεί ως η τελευταία που έχει εμπλακεί στην ανώτατη βαθμίδα του σπορ αλλά και ως θύμα απαγωγής
Η Τζιοβάνα Αμάτι μέσα στο μονοθέσιο της Brabham, το 1992, στις κατατακτήριες δοκιμές. Όπως δήλωσε στο βιβλίο Formula Helmet, «μόλις φορούσα το κράνος μου, αισθανόμουν ότι ήμουν ισότιμη»
Η Τζιοβάνα Αμάτι έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία να διηγηθεί, όπως βλέπει τη ζωή της σήμερα, απ΄τα 61 της χρόνια
Γοητευμένη από την ταχύτητα, μπήκε στο χώρο των αγώνων όπου μπορούσε να υποστηριχθεί και από την εύπορη οικογένειά της.
Αρχικά στη Φόρμουλα Abarth, μετά για τρεις σεζόν στη Φόρμουλα 3 -χωρίς ωστόσο νίκες ή θέσεις στο βάθρο-, στη συνέχεια στη Φόρμουλα 3000, μετά Ιαπωνία και ξανά μετά επιστροφή στις ευρωπαϊκές πίστες.
Λέγεται μάλιστα πως στα τέλη του ’91 είχε υπάρξει και ένα ειδύλλιο με τον επικεφαλής της Benetton, Φλάβιο Μπριατόρε. Κάποιες «κακές» γλώσσες λένε πως μόνο ο γκριζομάλλης playboy της F1 έχει την απάντηση για το πώς η Giovanna Amati εξασφάλισε την πολυπόθητη superlicense
Αμέσως μετά, το 1992, η Amati έκανε και την εμφάνισή της στη Φόρμουλα 1 καθώς υπέγραψε να οδηγήσει τη BT60B με τον κινητήρα της Judd στην πλάτη.
Η διάσημη μεν ομάδα της Brabham, οικονομικά στριμωγμένη δε, κέρδισε πολλή δημοσιότητα από τα μίντια της εποχής με το που ενέταξε στη λίστα των οδηγών της μία γυναίκα.
Η απαγωγή
Μερικά χρόνια νωρίτερα, στα 19 της μόλις χρόνια, η Τζιοβάνα Αμάτι είχε πέσει θύμα απαγωγής.
Συγκεκριμένα, το Φεβρουάριο του 1978, απήχθη από τρεις άνδρες, με επικεφαλής της συμμορίας κάποιον Ζαν Ντανιέλ Νιέτο.
Η Αμάτι κρατήθηκε σε ένα ξύλινο κλουβί για 75 ημέρες και κακοποιήθηκε σωματικά και ψυχικά, αλλά ο Νιέτο την παρηγορούσε. Γράφεται, μάλιστα, πως αναπτύχθηκε συναισθηματικός δεσμός μεταξύ τους
Τελικά, η Αμάτι απελευθερώθηκε αφού καταβλήθηκε το ποσόν των 800 εκ. ιταλικών λιρών (περίπου $933,000 με ισοτιμία του 1978).
Η μητέρα της, γνωστή ηθοποιός, και ο πατέρας της, ιδιοκτήτης κινηματογράφων, αναγκάστηκαν να πουλήσουν τα κοσμήματά τους για να καταβάλλουν τα λύτρα.
Το Photo Story της Τζιοβάνα Αμάτι
Η Αμάτι στα πρώτα χρόνια της αγωνιστικής της καριέρας
Το 1993, στο Porsche Supercup. Η Αμάτι, μετά την εμπλοκή της στη Φόρμουλα 1, συμμετείχε επίσης για τέσσερα χρόνια στο Ferrari Challenge ενώ το 1998 έτρεξε στις 12 Ώρες του Sebring με μία BMW M3
Με τον καλό της φίλο Νίκι Λάουντα
Μια χαρά η Τζιοβάνα…
Με τον Τζιανλούκα ντι Λορένζι, ιδιοκτήτη αγωνιστικής ομάδας, το 2014, όταν συμμετείχε με μία Mercedes-Benz SLS AMG GT3. Ήταν η τελευταία της αγωνιστική εμφάνιση
Η Τζιοβάνα Αμάτι, σήμερα στο σπίτι της, κρατώντας το βιβλίο Formula Helmet, όπου και εμφανίζεται στην αριστερή σελίδα
Photo: Αρχείο Τζιοβάνα Αμάτι
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.