In memoriam: Gilles Villeneuve, o «διάβολος» της ταχύτητας

Post date:

Author:

Category:

Τριάντα εφτά χρόνια μετά. Ο άνθρωπος που δάμαζε για πλάκα την υπερστροφή ισχύος στις F1, «έφυγε» σαν σήμερα. Αλλά παραμένει αξέχαστος

Έβλεπες ένα μικρόσωμο, ήρεμο, πάντα χαμογελαστό τύπο, που ενέπνεε ένα ιταλικό ταμπεραμέντο (αν και Γαλλοκαναδός), να μετατρέπεται σε «διάβολο», χαρακτηριστικό που του προσέδωσε ο Niki Lauda, όταν βρισκόταν πίσω απ`τα πηδάλια.

Ο Gilles ανήκε σ’ αυτή την πολύ στενή κάστα οδηγών που τα όριά τους ήταν πολύ πιο πέρα απ`αυτά των μηχανών. Είχε τη λάμψη του τρελού στα μάτια. Όπως ο ίδιος έλεγε, ήθελε να είναι ο γρηγορότερος σε κάθε γύρο.

Όπως στο Zandvoort το `79. Στον αέρα κυριολεκτικά, με τρεις τροχούς, διαλυμένη την πίσω ανάρτηση της Ferrari 312Τ4, να μπαίνει στα πιτς και να κάνει νοήματα στους μηχανικούς, «φτιάξτε το να ξαναμπώ», ενώ αυτοί τον κοιτούσαν με απορία.

Στο βρεγμένο Watkins Glen, πάλι το `79, να «γράφει» τον διαστρικό χρόνο των έντεκα ολόκληρων δευτερολέπτων ταχύτερο απ`τον δεύτερο, Jody Sheckter.

Στην Dijon-Prenois, που μαζί με τον Rene Arnoux, μας χάρισαν την καλύτερη «μάχη» στα χρονικά της F1, με έναν ασύλληπτο οδηγικό ιπποτισμό, και όλα αυτά για μια δεύτερη θέση. Τα λόγια περιττεύουν. Απολαύστε την

Αλλά και το 1981, με τα μονοθέσια «φορτηγά» της Scuderia, να καταφέρνει δύο νίκες σε Monaco και Jarama, όπου στη δεύτερη, έχοντας εκκινήσει ένατος, κατάφερε να μετατρέψει την Ferrari 126CK σε «τοίχο», κρατώντας τους Laffite, Watson, Reutemann και de Angelis για πολλούς γύρους πίσω του, τερματίζοντας οι πέντε τους με μόλις 1,24» διαφορά… 

Το 1982, επιτέλους η Ferrari με την 126C2, είχε μονοθέσιο για πρωτάθλημα. Στην ιστορία έχει μείνει σαν μια «καταραμένη» χρονιά. H «προδοσία» από μέρους του Pironi στην Imola (ο Gilles ορκίστηκε να μην του ξαναμιλήσει ποτέ), το ατύχημα και ο θάνατος του Gilles στο Zolder και μετά, σαν θεία δίκη και τριτώνοντας το κακό, το ατύχημα του Pironi στο Hockenheim και η αποχώρησή του ουσιαστικά από την F1.

Gilles Villeneuve

Το παρουσιαστικό του Gilles δεν είχε κάτι macho ή επιθετικό. Απλός, μικρόσωμος, ευγενικός, αλλά fucking fast

Gilles Villeuneve Ferrari

O άνθρωπος με το νούμερο 27 έγραψε ιστορία με τις Ferrari. Και στο 4Drivers μας αρέσουν τέτοιες ιστορίες

enzo ferrari gilles villeneuve

Ο Gilles, αντιγράφοντας τα λόγια του γέρο-Enzo, θύμιζε κάτι από Tazio Nuvolari. Είχε μια αύρα από εκείνη, την ρομαντική εποχή των αγώνων ταχύτητας. Ατρόμητος, με μια ασύλληπτη αίσθηση της ταχύτητας και με ένα μοναδικό χάρισμα όσον αφορά τον έλεγχο του μονοθεσίου που λίγοι είχαν ή θα έχουν ποτέ

Gilles Villeneuve zolder

Η στιγμή που βρέθηκα στο Zolder, μπροστά απ΄την επιτύμβια πλάκα εις ανάμνηση του Gilles. Σεβασμός

Ο Gilles ήθελε απλά να οδηγεί, ο,τιδήποτε, οπουδήποτε και να πηγαίνει σαν τον άνεμο. Γεννημένος με έμφυτο το γονίδιο της υπερστροφής ισχύος. 

Αν ο Faust είχε πουλήσει την ψυχή του στον διάολο, τότε σίγουρα ο Gilles την είχε πουλήσει στην ταχύτητα. Χαρακτηριστικά, ο μεγάλος Jacques Laffite, είχε πει: «Ι know that no human being can perform miracles, but Gilles made you wonder sometimes. He was that quick».

Ο μαγικός αριθμός «27»

Έγινε συνώνυμο του Gilles και της Ferrari 126 που οδηγουσε το `81-`82.

  • Κοσμεί την είσοδο του γνωστού κτιρίου στο Fiorano, κατά πολλούς εις μνήμην του.

  • Ο τελευταίος οδηγός της Ferrari που έτρεξε με το «27», ήταν ο Jean Alesi, του οποίου η μοναδική νίκη ήταν το 1995 στο Montreal, στην πίστα Gilles Villeneuve.

  • Ο υιός Jacques Villeneuve κέρδισε το πρωτάθλημα CART Indycar, στις ΗΠΑ καθώς και τα διάσημα «Indy500» το 1995 μέσα σ’ ένα μονοθέσιο με το «27».

  • Η Ιταλική πολεμική αεροπορία έχει δωρίσει ένα F104 Starfighter με το νούμερο 27 στη Ferrari, το οποίο βρίσκεται στο Fiorano δίπλα στην πίστα για να θυμίζει την μεταξύ τους «κόντρα», το 1981, στην αεροπορική βάση της Istrana.

Forward στο πρόσφατο παρελθόν. Zolder, Μάιος 2016

Μια ανείπωτη υπόσχεση έγινε πραγματικότητα όταν είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ την πίστα όπου ακούστηκε για τελευταία φορά ο ήχος της Ferrari 126C2 του Gilles. Το Zolder, στο Βέλγιο.

Εκεί, που την Παρασκευή 8 Μαΐου 1982, έκανε το «πέρασμα» στην άλλη πλευρά για να συναντήσει τον μεγάλο Nuvolari, με τον οποίο τον παρομοίαζε ο γέρο-Enzo. Εκεί, που προσπαθούσε να ξεπεράσει την προδοσία της Imola, όπως προαναφέραμε, απ’ τον πρώην φίλο του, Didier Pironi.

Εκεί, μετά το λοφάκι Butte, στην στροφή Terlamenbocht που, πλέον, έχει γίνει σικέιν, στα αυτιά μου σαν να ηχούσε ο μπάσος ήχος απ`τον V6 turbo της Ferrari με το «27», ενώ την έβλεπα να περνάει «ξερνώντας» φλόγες στα κατεβάσματα, πλαγιολισθαίνωντας γλυκά όπως πάντα, για να χαθεί στην ευθεία πριν την Bolderberghaarspeldbocht…

Salut, Gilles.

Υ.Γ. H γυναίκα του Didier Pironi, μετά το θάνατό του, τον Αύγουστο του 1987, σε αγώνες με ταχύπλοα σκάφη, έφερε στη ζωή δίδυμα αγόρια. Τα ονόμασε Gilles και Didier στη μνήμη τους.

Photo: Google / V27photography

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»