Jim Clark. Πενήντα χρόνια χωρίς το τεράστιο ταλέντο της F1

Post date:

Author:

Category:

Ο γιος ενός κτηνοτρόφου και ένας από τους πιο ταλαντούχους οδηγούς που πέρασαν από την F1, είχε την ατυχία να χάσει τη ζωή του σε έναν ασήμαντο σχετικά αγώνα στο Hockenheim, το μακρινό ’68.  Αυτό είναι και το τελευταίο video καριέρας και ζωής του Jim Clark

Η στιγμή του δυστυχήματος δεν έχει καταγραφεί με οπτικό υλικό, ωστόσο, ένας ερασιτέχνης cameraman, ο Marten Taege, είχε καταφέρει να τραβήξει κάποιες λήψεις από τον τελευταίο αγώνα του Σκωτσέζου οδηγού.

Αυτό το »παρθένο» υλικό στη συνέχεια μονταρίστηκε με επιπλέον λήψεις από τον αγώνα και έτσι δημιουργήθηκε το πιο »μοντέρνο» σε αισθητική προσέγγιση vid που θα μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο.

Για την ιστορία, ο Clark έχασε τον έλεγχο της Lotus 48 με κάποια 270 km/h που την έστειλαν σχεδόν κατευθείαν στα δέντρα. 

Κάποιοι είπαν πως ήταν οδηγικό λάθος αλλά η επικρατούσα άποψη είναι πως ένας οδηγός του διαμετρήματός του δεν θα έκανε ένα τόσο »χοντρό» λάθος σε εκείνο το σημείο της πίστας

Ωστόσο, η πίστα ήταν βρεγμένη, η Lotus δύσκολη και ο Clark δυσαρεστημένος με την 8η, μέχρι εκείνη τη στιγμή, θέση του στον αγώνα (διαβάστε τι έγραψε ο Guardian την επόμενη μέρα του δυστυχήματος εδώ).

O Jim Clark ήταν συνηθισμένος στο να οδηγεί απίστευτα γρήγορα σε μια άθλια υγρή μέρα σαν κι εκείνη. Θεωρούνταν ο κυρίαρχος της παντός καιρού οδήγησης. Ο μηχανικός του, Dave Sims, είχε πει πως η Lotus »έφυγε» λόγω απώλειας πίεσης ελαστικού.

Ωστόσο, ο Derek Bell που επίσης έτρεχε, είχε παρατηρήσει πως σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ο κινητήρας του Clark δεν δούλευε σωστά. »Τον θυμάμαι», λέει, »να στρίβει στην καμπή, τον κινητήρα να κρεμάει, το μονοθέσιο να ξεκολλά, και όταν ήρθε πάλι η ισχύς τον βρήκε πλαγιολισθαίνοντας. Ποιος ξέρει…»

Όπως και να’ χει, πριν καν φτάσει στο νοσοκομείο ήταν ήδη νεκρός, στα 32 του μόλις χρόνια, καθώς απ’ τη σφοδρή σύγκρουση έσπασε ο σβέρκος του και τμήματα του κρανίου.

Τα απομεινάρια της Lotus-Cosworth αμέσως μετά το τραγικό δυστήχημα του Clark. Στο σημείο, λέει το βρετανικό Μotor Sport, υπάρχει ένας σταυρός με το όνομά του χαραγμένο

Όμως, η νέα χάραξη της πίστας και η αναδάσωση που ακολούθησε, τον κρατά καλά κρυμμένο μέσα στις πυκνές φυλλωσιές του δάσους. Υπάρχει, ωστόσο, ένα μνημείο που μπορεί να δει κανείς σήμερα στο Hockenheimring αλλα δεν είναι το πραγματικό σημείο όπου σκοτώθηκε ο Clark.

Ο θάνατός του σόκαρε τον μηχανοκίνητο κόσμο αφού ήταν ήδη δυο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής (1963, 1965) αλλά και ένας οδηγός με τεράστιο φυσικό ταλέντο. Αυτό, λοιπόν, είναι και το τελευταίο video καριέρας και ζωής.

Photo: f1.com / UPI

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Έχουμε καύσωνα. Αλλά πόσους βαθμούς έχει μέσα το αυτοκίνητό σου;

Αν δεν έχετε κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της

Υπερβολικά ηδονιστικό. Για το Miami του ’90

Αυτοκίνητα με γωνίες που μπορούσαν να σουβλίσουν αμνοερίφια, bodybuilders, ηδονισμός και ναρκωτικά. Το Miami της δεκαετίας του ’90 ξαναζεί μέσα από τις σελίδες ενός νέου βιβλίου

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»