O Καρλ Βέντλινγκερ ζει ακόμη. Κι αυτό είναι που μετράει περισσότερο

Post date:

Author:

Category:

Το όνομά του είναι περισσότερο συνυφασμένο με το σφοδρό ατύχημα που είχε στις δοκιμές του Μονακό, το καταραμένο 1994, την ίδια χρονιά που έφυγε ο Σένα. Ο Καρλ Βέντλινγκερ ζει ακόμη. Και γεννήθηκε τέτοια εποχή πριν 51 χρόνια

Ήταν, όντως, μια καταραμένη χρόνια το 1994. Ως γνωστόν, τότε σκοτώθηκε ο Άιρτον αλλά και ο συμπατριώτης του Kαρλ Βέντλινγκερ, o επίσης Aυστριακός Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ. Ο Βέντλινγκερ ήταν εκεί, στην Ίμολα, και τα έζησε όλα live


Μετά, λοιπόν, τα τραγικά γεγονότα, ο Βέντλινγκερ πήγε στην Αυστρία για την κηδεία του Ρόλαντ

Και μετά  επέστρεψε πάλι, στο διαμέρισμα του στο Μόντε Κάρλο, προκειμένου να ετοιμαστεί για το επόμενο Grand Prix που θα γινόταν εκεί.

- Διαφήμιση-

Όπως είχε πριν μερικά χρόνια στη συνέντευξή του στο βρετανικό Motorsport, «εκείνη την εποχή δεν έδειχνα τα συναισθήματά μου. Οι άλλοι έλεγαν πως είμαι ψυχρός. Αλλά κοιτάζοντας πίσω καταλαβαίνω ότι μέσα στο κεφάλι μου υπήρχε σύγχυση και οι σκέψεις πεταγόντουσαν δεξιά και αριστερά μετά απ’ όλα όσα είχαν συμβεί».

Το τελευταίο πράγμα που θυμόταν εκείνη την εβδομάδα είναι τα 45′ τρεξίματος που είχε κάνει την Τετάρτη και ένα ματς που είχε δει στην τηλεόραση πριν πέσει για ύπνο. Και μετά τίποτα

Καρλ Βέντλινγκερ

«Το δυστύχημά μου ήταν την Πέμπτη, στο σικέιν, μετά το τούνελ. Σύμφωνα με την τηλεμετρία της Sauber με την οποία αγωνιζόμουν εκείνη τη χρονιά, φρέναρα 13 μέτρα αργότερα από ό,τι είχα κάνει στον προηγούμενο γρήγορο γύρο μου», είχε πει o Βέντλινγκερ

Περίμενε πως δε θα είχε πρόβλημα

Κι αυτό γιατί μόλις είχε βάλει φρέσκα λάστιχα και περίμενε πως θα δεν θα ‘χε κάποιο θέμα.

Άλλωστε σε εκείνο το σημείο εκείνο της πίστας υπάρχει ένας δρόμος διαφυγής ώστε, αν φρενάρεις πολύ αργά και δεν μπορείς να στρίψεις, να πας ευθεία και να συνεχίσεις.

Όμως η Sauber δεν ήταν και τόσο καλή πάνω από τις ανωμαλίες. Το μονοθέσιο χοροπήδαγε έντονα στο φρενάρισμα και εκείνο το σημείο της πίστας δεν τη βόλευε.

Το αυτοκίνητο του Βέντλινγκερ έφυγε με το πλάι, χτύπησε τις μπαριέρες και το κράνος του χτύπησε επίσης πάνω σ’ αυτές. 


Υπολογίστηκε πως η σύγκρουση έγινε στα 190 km/h. «Εκείνη την εποχή είχαμε μόνο μια απλή υποστήριξη για το κεφάλι ούτε HANS ούτε τίποτα, και ακόμα αναρωτιέμαι πως δεν το ‘σπασα», λέει ο ίδιος

Συμβαίνει όμως οι οδηγοί της F1 να είναι ιδιαίτερα γυμνασμένοι και έτσι ένα ατύχημα που άλλους, καθημερινούς ανθρώπους θα τους άφηνε νεκρούς, συχνά οι αθλητές των μονοθεσίων τα αντιμετωπίζουν και αναρρώνουν πιο γρήγορα


The day after

Οι γιατροί δεν πίστευαν ότι ο Βέντλινγκερ θα ξεπερνούσε το χτύπημα απο τη σύγκρουση. Όμως αυτός σε τέσσερις μήνες ήταν πάλι πίσω στους αγώνες.

Σήμερα, στα 51 του χρόνια, κοιτάζει το παρελθόν με το σεβασμό που χρειάζεται.

Βλέπει τα έπαθλα από τη συμμετοχή του στις 24 του Le Mans αλλά και τους τίτλους πριν καν μπει στη Φόρμουλα 1, στο Πρωτάθλημα GT του ‘99, τις συμμετοχές σε DTM και στα αμερικανικά Le Mans Series.

Ο Βέντλινγκερ είναι θαύμα που ζει. Κι αυτό μετράει περισσότερο από τα όποια κύπελλα. Γνώμη.


Ayrton Senna Lotus

Photo: f1archives.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει