Κουμπίτσα: Ο άνθρωπος που κέρδισε το Le Mans με το ένα χέρι

Post date:

Author:

Category:

Χθες το απόγευμα, όταν έπεσε η σημαία τερματισμού του σημαντικότερου αγώνα αντοχής στον κόσμο, στην πρώτη θέση βρισκόταν εκείνος ο «άσχημος» σαραντάχρονος Πολωνός με το μισοδιαλυμένο χέρι. Ναι, αλλά με καντάρια οδηγικού ταλέντου

Ρόμπερτ Κουμπίτσα Le Mans 2025

O Ρόμπερτ Κουμπίτσα στο πόντιουμ του Le Mans 2025. Το παραμορφωμένο δεξί του χέρι δεν ήταν ποτέ εμπόδιο σε μία λαμπρή καριέρα


Η σκηνή χθες το απόγευμα, όταν ολοκληρώθηκαν οι 24 Ώρες του Le Mans, όπου ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα ανεβαίνει μαζί με τους άλλους δύο οδηγούς της αγωνιστικής ομάδας AF Corse της Ferrari 499P στο πόντιουμ, ξενίζει όσους δεν γνωρίζουν το παρελθόν του. 

Πέραν φυσικά του χαρούμενου σκηνικού, το μάτι πέφτει στο δεξί χέρι του.

Σχεδόν κρέμεται, στα όρια του ατροφικού.

Ρόμπερτ Κουμπίτσα Le Mans 2025

Όμως ο Κουμπίτσα ήταν ανέκαθεν σκληρό καρύδι. Πρώτα ήταν εκείνο το τρομακτικό του ατύχημα, το 2007, στο Γκραν Πρι του Καναδά, όταν απογειώθηκε με κάποια 300 χλμ/ώ. και το σώμα του δέχθηκε επιβάρυνση ισοδύναμη με 75g

Τα πόδια του φαίνονταν μέσα στο απογυμνωμένο σασί της BMW Sauber. Όλοι θα περίμεναν πως θα ήταν νεκρός ή, έστω, βαριά τραυματισμένος

Μεταφέρθηκε άμεσα στο νοσοκομείο όπου είχε συνειδητότητα, μπορούσε να μιλήσει και βγήκε αλώβητος με ελαφρά διάσειση και διάστρεμμα στον αστράγαλο. 

Ρόμπερτ Κουμπίτσα BMW Sauber

Ο Κουμπίτσα με τη BMW Sauber στο καναδικό Γκραν Πρι. Λίγο αργότερα, είχε τρομακτικό ατύχημα (Photo: Wikipedia)


Ο κρότος ήταν βαρύς. Ξανά

Μερικά χρόνια αργότερα, το 2011, τα πράγματα ήταν πιο σοβαρά.

Ήταν στην Ανδόρα και οδηγούσε ένα Škoda Fabia προδιαγραφών Super 2000, όταν το αυτοκίνητό του βγήκε από τον δρόμο με μεγάλη ταχύτητα και χτύπησε σε ένα στηθαίο ασφαλείας, κοντά στην εκκλησία του Σαν Σεμπαστιάνο.

Ο Κουμπίτσα παγιδεύτηκε στο αυτοκίνητο για περισσότερο από μία ώρα πριν οι διασώστες καταφέρουν να τον απεγκλωβίσουν.

Μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο νοσοκομείο όπου επιβεβαιώθηκε ότι είχε μερικό ακρωτηριασμό του αντιβραχίου του, σύνθετα κατάγματα στον δεξιό αγκώνα, τον ώμο και το πόδι του, καθώς και σημαντική απώλεια αίματος.

 Η σοβαρότητα των τραυματισμών του ήταν αποτέλεσμα του ότι το στηθαίο ασφαλείας διείσδυσε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και χτύπησε τον Κουμπίτσα, αφήνοντας, ευτυχώς, τον συνοδηγό του αλώβητο.

Ο Κουμπίτσα υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση διάρκειας επτά ωρών από επτά γιατρούς χωρισμένους σε δύο ομάδες

Στη συνέχεια, λίγες μέρες αργότερα, χρειάστηκαν δύο ακόμα μεγάλης διάρκειας επεμβάσεις για την αποκατάσταση καταγμάτων στο πόδι, τον ώμο και το χέρι του.

Η κατάσταση του χεριού του δεν ήταν ξεκάθαρη για κάποιο χρονικό διάστημα και ως εκ τούτου έχασε τη σεζόν του 2011. 

Η ανάρρωση του Κουμπίτσα αντιμετώπισε ένα ακόμη πλήγμα, αφού έσπασε ξανά το δεξί του πόδι, όταν φέρεται να γλίστρησε στον πάγο κοντά στο σπίτι του στην Ιταλία, το 2012.

Παρέμεινε εκτός αγώνων για το μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς αλλά επέστρεψε για να αγωνιστεί στον αγώνα Ronde Gomitolo Di Lana με αυτοκίνητο κατηγορίας WRC στις 9 Σεπτεμβρίου.

Κέρδισε τον αγώνα, τερματίζοντας ένα ολόκληρο λεπτό μπροστά από τον δεύτερο οδηγό.

Ρόμπερτ Κουμπίτσα Le Mans 2025

3. Oι τρεις οδηγοί της ομάδας AF Corse πανηγυρίζουν την κατάκτηση της 1ης θέσης στη γενική κατάταξη στο φετινό Le Mans


Ο «Χαϊλάντερ»;

Μετά από όλα αυτά, το ότι κάποτε τον χαρακτήριζαν ως τον πιο άσχημο οδηγό που είχε εμφανιστεί στην F1, μάλλον δεν πρέπει να έκανε να ιδρώσει και πολύ το αφτί του Ρόμπερτ.

Ούτως ή άλλως, όπως έχει πει, πριν τη δική του εμπλοκή στο motorsport, στην πατρίδα του, την Πολωνία, υπήρχε ελάχιστο ενδιαφέρον από το κοινό.

Όμως ο ίδιος έγινε κάτι σαν εθνικός ήρωας, ο πρώτος Πολωνός που κατάφερε να έχει τόσο μεγάλο αγωνιστικό βιογραφικό και, βέβαια, ο άνθρωπος που αναμφισβήτητα διαθέτει άπειρα καντάρια οδηγικού ταλέντου και ψυχικής επιμονής.

Με την ευκαιρία, μήπως στο όνομά του πρέπει να προσθέσει και το «Χαϊλάντερ»;

Photo: Le Mans


McLaren F1 Le Mans

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει