Ο Κρίστιαν Λίντνερ, o Yπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, λέει πως η πρώτη κουβέντα που είπε ως μωρό ήταν «αυτοκίνητο». Και συνεχίζει να υποστηρίζει τα όχι και τόσο δημοφιλή δικαιώματα όσων αγαπούν την οδήγηση
Ο Κρίστιαν Λίντνερ μέσα στο αγαπημένο του αυτοκίνητο, ένα κλασικό Porsche 911. Όπως δηλώνει και επιδιώκει μέσω των θέσεών του, θέλει λιγότερο προστατευτισμό. Μεταξύ άλλων, λέει ότι τα μεγάλα ονόματα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι αυτά που πρέπει να υποστηρίζονται απέναντι στη λαίλαπα των κινεζικών EV
O Κρίστιαν Λίντνερ, Yπουργός Οικονομικών της Γερμανίας και ηγέτης του Ελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος (FDP), έχει γίνει γνωστός για τη στάση του σχετικά με τα όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους και την ευρύτερη πολιτική του για τα αυτοκίνητα
Ο Λίντνερ είναι ισχυρός υποστηρικτής της διατήρησης της ελευθερίας οδήγησης χωρίς όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους, κάτι που έχει αποτελέσει σημείο αντιπαράθεσης στη χώρα, ιδιαίτερα εν μέσω των αυξανόμενων ανησυχιών για την «κλιματική αλλαγή» και του γενικότερου προστατευτισμού.
Η στάση του Λίντνερ αντικατοπτρίζει την παραδοσιακή θέση του κόμματός του, το οποίο προωθεί την ελεύθερη αγορά και την ατομική ελευθερία.
Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι η επιβολή ορίων ταχύτητας δεν είναι απαραίτητη, καθώς θεωρεί πως οι οδηγοί μπορούν να αποφασίζουν μόνοι τους, υποστηρίζοντας την πάγια δομή των autobahnen με συγκεκριμένα τμήματα των οποίων χωρίς όριο ταχύτητας.
Αυτή η θέση του Λίντνερ συχνά ερμηνεύεται ως υποστήριξη της αυτοκινητικής κουλτούρας της Γερμανίας. Mίας κουλτούρας στενά συνδεδεμένης με τη βιομηχανία αυτοκινήτων και τη φιλοσοφία οδήγησης σε υψηλές ταχύτητες – εκεί, φυσικά, όπου αυτές είναι επιτρεπτές
Ο Λίντνερ είναι ιδιοκτήτης ενός κλασικού Porsche 911, ενός αυτοκινήτου που αντανακλά τις αξίες του.
Αυτές δηλαδή που δίνουν προτεραιότητα στην ατομική επιλογή και τη χαρά της οδήγησης – έστω κι αν ένα αερόψυκτο 911 περασμένων δεκαετιών είναι σαφώς λιγότερο γρήγορο από ένα δυνατό και πιο «οικολογικό» ηλεκτρικό.
Μάλιστα όταν παντρεύτηκε τη δεύτερη σύζυγό του στο πανέμορφο νησί Σιλτ της Βόρειας Θάλασσας, τον Ιούλιο του 2022, έφτασε με μία ανοιχτή έκδοση του παραπάνω αυτοκινήτου (για την ακρίβεια, Targa) που οδηγούσε ο πατέρας της.
H Φράνκα Λέφχελτν, η δεύτερη σύζυγος του Λίντνερ, το 2022, την ημέρα του γάμου τους
Οι «απέναντι»
Στο ίδιο πνεύμα με τα παραπάνω, ο Λίντνερ είπε κάποτε ότι το αγαπημένο του θέμα, πέραν της πολιτικής, ανέκαθεν ήταν «οτιδήποτε μπορεί να τροφοδοτηθεί με βενζίνη».
Ωστόσο, οι απόψεις του Λίντνερ, έχουν προκαλέσει αντιδράσεις σε άλλους πολιτικούς και ακτιβιστές που ζητούν αυστηρότερα μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών CO2 και τη μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους.
Οι επικριτές του τον κατηγορούν ότι θέτει τα συμφέροντα των φίλων της αυτοκίνησης πάνω από την ανάγκη για περιβαλλοντική προστασία και δημόσια ασφάλεια
Επιπλέον, ο Λίντνερ έχει εκφράσει αντίθεση σε πρωτοβουλίες που προωθούν τον περιορισμό των αυτοκινήτων στις πόλεις, όπως η δημιουργία ζωνών χαμηλών εκπομπών και η απαγόρευση των οχημάτων diesel.
Θεωρεί ότι τέτοιες πολιτικές λειτουργούν τιμωρητικά προς τους οδηγούς και αγνοούν τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης.
Αυτή η προσέγγισή του έχει δημιουργήσει ένα προφίλ πολιτικού που υπερασπίζεται τη χρήση του αυτοκινήτου σε μια εποχή που πολλές χώρες προσπαθούν να μειώσουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.
Κάποια σημεία της πόλης του Βερολίνου που ήταν αποκλειστικά για χρήση πεζών και ποδηλατών έχουν ανοίξει ξανά για χρήση αυτοκινήτων, σε ζώνες χαμηλών ταχυτήτων. Πριν απ’ αυτό πολλοί επαγγελματίες της πόλης είχαν διαμαρτυρηθεί για πτώση εμπορικότητας
Ο Αδόλφος Χίτλερ επιθεωρεί το πρώτο VW Beetle, στη Στουτγάρδη το 1937, υπό το βλέμμα του Φέρντιναντ Πόρσε. H ισχυρή βιομηχανικά Γερμανία θεωρείται ότι εδώ και έναν αιώνα έχει στηρίξει τη δυναμική της χώρας
Ένα κλασικό Porsche 911 SC, ακριβώς ίδιο με το προσωπικό αυτοκίνητο του Κρίστιαν Λίντνερ
Θα του «βγει» το στοίχημα;
Ο Λίντνερ ενσαρκώνει την αντίσταση σε περιοριστικά μέτρα για την οδήγηση και την περιβαλλοντική ρύθμιση, υποστηρίζοντας την ελευθερία των οδηγών και την αυτοκινητική παράδοση μιας ισχυρής Γερμανίας.
Είναι μία πολιτική θέση που θα καταστήσει πιο δημοφιλή τον Λίντνερ κεφαλαιοποιώντας του το πολιτικό κέρδος ή είναι μια αμφιλεγόμενη και ξεπερασμένη αντίληψη στη σύγχρονη εποχή της μικροκινητικότητας;
Photo: Dennis Williamson
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.