Αυτό ήταν το εμβληματικό Nissan Skyline R-32 που έγραψε ιστορία. Και ο Naganori Ito ήταν ο πνευματικός του πατέρας
Aν πρέπει να αποδοθεί σε κάποιον η επιτυχία του θρυλικού R-32, το παράσημο επιβάλλεται να αποδοθεί σε έναν πρώην αρχιμηχανικό της εταιρείας. Λέγεται Naganori Ito
Ο 84χρονος κύριος Ito ζει, βασιλεύει και απολαμβάνει τις τιμές από την εταιρεία που ανέδειξε το έργο του. Ακόμα περισσότερο; Εκτιμάται από «πιστούς» ενός αυτοκινήτου που αποτελεί το πνευματικό του παιδί. Ήταν το θρυλικό R-32
Το αυτοκίνητο-τοτέμ
Αυτό το Nissan ήταν όλα τα λεφτά. Μάλιστα, λεγόταν πως στα χρόνια που κυκλοφορούσε στην Ιαπωνία, μαζί του κυκλοφορούσε και το τσιτάτο ότι «δεν υπάρχει νίκη χωρίς το GT-R». Έλεγε αλήθεια.
Το R-32 πέρασε σαν οδοστρωτήρας απ’ τις πίστες του motorsport
Το Nissan Skyline R-32 αποτελούσε, επίσης, αντικείμενο πόθου Ιαπώνων petrolheads αλλά και ψαγμένων Αμερικανών. Οι τελευταίοι αναζητούσαν να βρουν τρόπους ώστε να το φέρουν στις ΗΠΑ. Ήταν η εποχή που δημιουργήθηκε ένα ολόκληρο κύκλωμα παράνομων εισαγωγών του
Ο Naganori Ito ήξερε καλά τι ήθελε να κάνει. Να σβήσει τις μνήμες από το προηγούμενης γενιάς GT-R, το R31.
Ήταν αυτό που είχε καταχωρηθεί στο συλλογικό ενσυνείδητο ως ένα «τουριστικό» αυτοκίνητο, μη αντάξιο της βαριάς φανέλας. Και στη συνέχεια, αφού θα το είχε κάνει αυτό, ήθελε να επιτεθεί, «in her face», στην Porsche.
Στα χρόνια της επικής, τετρακίνητης Porsche 959, το, επίσης τετρακίνητο, R-32 (με ακόμα πιο έξυπνο σύστημα, το ATTESA), φάνηκε να υπερνικά τους νόμους της Φυσικής. Ταυτόχρονα, έφερε μαζί του την αύρα ενός πιο εστιασμένου αυτοκινήτου. Χωρίς, αν θέλετε, το «λούστρο» των Γερμανών
Με κωδικό E-BNR32, το Nissan Skyline R-32 σχεδιάστηκε με στόχο το Πρωτάθλημα Group A. Άφησε βλάβες στις ονειρώξεις χιλιάδων enthusiast και πρόλαβε να παραχθεί σε συνολικά 43.394 τεμάχια – περιλαμβανομένων όλων των εκδόσεων, αγωνιστικών και μη. Κινούμενος, cult μύθος. Όπως και ο Ito
Το ταξίδι στο Nürburgring
Ήταν η ιδέα αυτού του παθιασμένου αρχιμηχανικού, που ξεκίνησε από τη μακρινή Ιαπωνία μαζί με έναν δοκιμαστή της εταιρείας, τον Hiroyoshi Kato, να πιστοποιήσει τις δυνατότητες του R32 στη Γερμανία.
Εκεί, λοιπόν, στο Nürburgring. Εκεί όπου το R32, μεταμφιεσμένο σε «μουλάρι» του R31 και της Silvia, κατάφερε να είναι πιο γρήγορο από την Porsche 944 κατά 20 δευτερόλεπτα.
Ο θρίαμβος, ωστόσο, έλαβε χώρα στο Group A. Εκεί όπου το R-32 κέρδισε απλά, εύκολα και στην ξεπέτα και τους 29 αγώνες στους οποίους συμμετείχε.
Σήμερα, μερικές δεκαετίες από το λανσάρισμα τού R-32, ο μηχανικός-εμπνευστής έχει αγγίξει τα όρια του μύθου. Και το αξίζει.
Το αγωνιστικό που τα πήρε παραμάζωμα
Με την ευκαιρία, δείτε την αγωνιστική έκδοση του Nissan Skyline R-32. Το βρετανικό evo ήταν το πρώτο τη τάξει που το είχε βάλει στο «χέρι».
Photo: Nissan
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.