Λέγεται Σταύρος Χατζηγεωργίου, εργάζεται επί τέσσερις δεκαετίες για την Audi και εκπροσωπεί τους περίπου 3.000 εργαζόμενους στο εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες. Το οποίο, όπως είναι ήδη γνωστό, δρομολογείται να κλείσει στις 28 Φεβρουαρίου 2025 και να μεταφερθεί η παραγωγή του στο Μεξικό. Τι λέει για όλα αυτά;
Το κλείσιμο του εργοστασίου της Audi στις Βρυξέλλες αφήνει ιδιαίτερα πικρή γεύση στον Σταύρο Χατζηγεωργίου, όπως φυσικά και στους συναδέλφους του
Λειτουργώντας ως η φωνή των περίπου 3.000 εργαζομένων στο εργοστάσιο της γερμανικής εταιρείας στις Βρυξέλες, o Σταύρος Χατζηγεωργίου λέει χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ότι «ερχόμασταν στη δουλειά όταν είμασταν άρρωστοι, με τενοντίτιδες και προβλήματα στη μέση, ερχόμασταν Σάββατα, δουλεύαμε περισσότερο χρόνο και κάναμε θυσίες για να επιτευχθούν οι στόχοι του εργοστασίου»
Επί του επίμαχου, σύμφωνα μάλιστα με δημοσίευμα Οκτωβρίου στο Bloomberg, η Audi δεν έχει καταφέρει να βρει αγοραστή για το εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες – γεγονός που καθιστά δεδομένο το κλείσιμο του εργοστασίου.
Πληροφοριακά, υπήρξαν κάποιοι ενδιαφερόμενοι και μεταξύ αυτών ένας πιθανός επενδυτής από τον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, ωστόσο στη συνέχεια προέβη σε απόσυρση του ενδιαφέροντός του.
Αντίστοιχα, η Audi απέρριψε κάποιους άλλους ενδιαφερόμενους καθώς δεν πληρούσαν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.
Οι δε πιο πρόσφατες επίσημες δηλώσεις από την πλευρά της εταιρείας εκφράζουν ότι «δεν υπάρχει δυνητικός επενδυτής και επομένως η σχετική αναζήτηση επενδυτή έχει ολοκληρωθεί», προσθέτοντας ότι «το επίκεντρο πλέον είναι στο πρόγραμμα απολύσεων»
Να θυμίσουμε ότι το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες παράγει περί τα 50.000 μονάδες για ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, με προεξέχον το πολυτελές SUV Q8 e-tron. Δυστυχώς στις 28 Φεβρουαρίου 2025 η παραγωγή θα λάβει τέλος
To εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες ιδρύθηκε το 1949, απασχολεί 3.033 υπαλλήλους και διαφημίζεται ως το πρώτο εργοστάσιο του πολυτελούς τομέα (premium segment) με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Παρόλα αυτά τα νέα δεν είναι καλά
«Ο κόσμος είναι καταρρακωμένος»
Ο Σταύρος Χατζηγεωργίου, εκπροσωπώντας τους χιλιάδες εργαζομένους στο εργοστάσιο, υπενθυμίζει πως «συνολικά κατασκευάσαμε 8.000.000 αυτοκίνητα, αποφέραμε δισεκατομμύρια σε βελγικά φράγκα και ευρώ».
Θεωρεί επίσης ότι η εταιρεία «θα μπορούσε να βρει μία εναλλακτική λύση, να έχει κέρδη αλλά προτίμησε να κόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας».
Φυσικά οι λόγοι είναι γνωστοί: αργοί ρυθμοί ανάπτυξης, πτώση πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανταγωνισμός με φθηνότερα κινεζικά EV και μία ενεργειακή μετάβαση που αναδιαρθρώνει την ευρωπαϊκή αγορά και προκαλεί έντονες, τεκτονικές ανακατατάξεις
Photo: Audi / EuroNews
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.