Ο Marc Lichte, επικεφαλής της Audi Design, μιλάει για το e-tron GT

Post date:

Author:

Category:

Το Audi e-tron GT, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Gran Turismo της εταιρείας, είναι έτοιμο για την πρεμιέρα του ως μοντέλο παραγωγής. Και μάλλον αυτή είναι η ιδανική στιγμή να μιλήσει ο άνθρωπος που βρίσκεται σχεδιαστικά πίσω απ΄το νέο, φιλόδοξο project

AUDI E-TRON GT MARC LICHTE

Εδώ και χρόνια γράφεται πως ο Marc Lichte, από το 2014 που ανέλαβε ως επικεφαλής του design για τη γερμανική εταιρεία, είναι ο άνθρωπος που επανασχεδιάζει την Audi


Ο 52χρονος επενδύει πολλά στη σχεδιαστική γλώσσα του e-tron GT, του αυτοκινήτου που η Audi το χαρακτηρίζει ως «πρωτοπόρο για τον σχεδιασμό μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων»

Η παγκόσμια πρεμιέρα του πλήρως ηλεκτρικού νέου Gran Turismo έχει προγραμματιστεί για τις 9 Φεβρουαρίου και προφανώς είναι επίκαιρο να μάθουμε μερικά περισσότερα διά στόματός του.


Η συνέντευξη

Η παρουσίαση ενός τέτοιου μοντέλου, εξακολουθεί να είναι συναρπαστική ακόμα και μετά από επτά χρόνια ως επικεφαλής του σχεδιασμού της μάρκας;

Marc Lichte: Η παγκόσμια πρεμιέρα είναι πάντα μια μαγική στιγμή. Η παρουσίαση ενός νέου αυτοκινήτου είναι το αποκορύφωμα μιας διαδικασίας ανάπτυξης που συνήθως διαρκεί τέσσερα χρόνια.

Είναι ένας μακρύς δρόμος που απαιτεί πολλή δουλειά, πολλές συζητήσεις και δύσκολες αποφάσεις κατά καιρούς. Ωστόσο, στο τέλος, είμαστε όλοι περήφανοι που παρουσιάζουμε το αποτέλεσμα των κοινών μας προσπαθειών.

Υπερηφάνεια είναι η λέξη-κλειδί εδώ. Με την εκτίμησή σας για το show car, βάλατε πραγματικά τον πήχη πολύ ψηλά για το e-tron GT. Τι το κάνει να ξεχωρίζει;

Audi e-Tron GT

Το θεμέλιο της αισθητικής βρίσκεται στις αναλογίες: κοντοί πρόβολοι και μακρύ μεταξόνιο, σε συνδυασμό με μια κομψή καμπίνα σε ένα δυναμικό αμάξωμα. Το e-tron GT διαθέτει όλα τα παραπάνω


Audi RS3 2021

Θα ήταν αλαζονικό να αναφέρουμε αυτό το αυτοκίνητο ως το νέο σύμβολο σχεδιασμού της Audi;

Με κάθε ειλικρίνεια, ναι, θα ήταν. Σε τελική ανάλυση, ένα σχεδιαστικό icon δε δημιουργείται στον πίνακα σχεδίασης. Ένα αυτοκίνητο πρέπει να αποκτήσει αυτήν τη φήμη στο δρόμο – σε ένα περιβάλλον γεμάτο ερεθίσματα στο οποίο το μοντέλο καλείται να ανταγωνιστεί ή μάλλον να πρωταγωνιστεί.

Τα icons του design έχουν κάτι που είναι ξεκάθαρα σαφές. Για παράδειγμα, χρειάζονται μόνο τρεις γραμμές για να χαρακτηρίσουν ένα Volkswagen Beetle ή μία Porsche 911. Υποστηρίζουν μια σαφή σχεδιαστική τάση

Ποια τάση θέλει να μεταδώσει η Audi με το e-tron GT;

Αυτό είναι σίγουρα το “Vorsprung durch Technik” – ή να αναφέρω τη νέα στρατηγική της μάρκας: “Living Progress”. Κατά τη διάρκεια της ιστορίας μας, ορισμένα μοντέλα διαμόρφωσαν αυτόν τον ισχυρισμό με έναν ειδικό τρόπο.

Το A2 αντιπροσώπευε την ανελέητη αποδοτικότητα, το TT σημαίνει φορμαλιστικό σχεδιασμό και το R8 ταυτίζεται με την ασυμβίβαστη απόδοση.

Επομένως, το ερώτημα σχετικά με το e-tron GT δεν είναι αν είναι ένα σύμβολο σχεδιασμού αλλά πώς ακριβώς εκφράζει τη στάση μας. Με άλλα λόγια, το ερώτημα είναι πώς ερμηνεύει ξανά το ”Vorsprung durch Technik”.


Audi TTS Roadster competition

Ο βαθμός ενεργειακής απόδοσης ως βασική ιδέα για το σχεδιασμό. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό;

Η χαμηλότερη αντίσταση του αέρα μεταφράζεται σε μεγαλύτερη αυτονομία.

Έχουμε μετατρέψει αυτόν τον βασικό νόμο της κινητικής στην αρχή σχεδιασμού του e-tron GT. Η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία, η αισθητική προκύπτει από τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης.

Η νέα σχεδιαστική γλώσσα δημιουργεί μια καλύτερη ροή αέρα και έτσι δημιουργεί εκλεπτυσμένη αεροδυναμική. Ο σχεδιασμός του e-tron GT αποτελεί έτσι τη βάση για το σχεδιασμό μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων.

Ένα σπορ Gran Turismo που βασίζεται στην ενεργειακή αποδοτικότητα και την αειφορία. Αυτή είναι η νέα τάση που αναφέρατε νωρίτερα;

Audi e-Tron GT

Με λίγα λόγια, ναι. Η αειφορία ξεκινά με την αρχική ιδέα και εκφράζεται μέσω του σχεδιασμού. Το e-tron GT προωθεί έτσι μια ιδέα που θα χαρακτηρίσει την πολυτέλεια σε μεγάλο βαθμό, στην κατανόηση και έκφρασή της στη νέα εποχή της ηλεκτρικής κινητικότητας


Κόντρα Audi S5

Info/Photo: audi.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει