On the road με τον Μανώλη Μοσχού

Post date:

Author:

Category:

Μανώλης Μοσχούς

Με ένα όνομα που δεν χρειάζεται συστάσεις, μεγαλωμένος, εξ απαλών ονύχων σε ένα ξεκάθαρο οδηγοκεντρικό περιβάλλον, alfista από κούνια, με κύπελλα στο ράφι και σεμνότητα στο λόγο, ο Μανώλης Μοσχούς μιλά για αγώνες, φτωχομπινέδες και τον King George των ελληνικών αγώνων

Ποια είναι η πιο παλιά εικόνα που έχετε στο μυαλό με τον πατέρα σας να οδηγεί;

Τώρα πια οι πιο παλιές εικόνες στο μυαλό μου είναι με την Alfetta στο Τατόι, το 1974

Ποια ήταν η πιο ευχάριστη στιγμή απ’ την εμπλοκή σας στους αγώνες;

Οι δοκιμές με μονοθέσια σε πίστες στην Ιταλία όταν άγγιξα τους χρόνους των πρωταθλητών εκείνης της εποχής

Σας άγχωσε η βαριά οικογενειακή «φανέλα»;

Όχι, καθόλου. Έτρεχα γιατί μου άρεσαν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Και μετά οι αγώνες. Πιο πολύ, μάλλον, έπρεπε να αποδείξω στο Γιώργο ότι μπορώ να τα κάνω όλα καλά. Και όχι μόνο στους αγώνες

Πότε ξεκινήσατε να οδηγείτε; Ισχύει πως ο πατέρας σας δεν επιδίωξε να σας μάθει τα μυστικά;

Έμαθα να οδηγώ σ’ ένα Datsun με τον αδελφό του Αλέξη Κωσταντακάτου, Δημήτρη, μάλλον το ’84. Μετά, έκλεβα τα αυτοκίνητα της οικογένειας. Ο Γιώργος δεν κάθισε ποτέ στο δεξί κάθισμα. Δεν πίστευε στα μαθήματα. «Ή το `χεις ή δεν το `χεις», έλεγε

Τι σημαίνει για σας η Alfa Romeo;

Η μάρκα και τα αυτοκίνητα που με έχουν σημαδέψει βαθιά. Με την καλή και την κακή έννοια. Ήταν η δουλειά μου, ήταν πάθος, χαρά, λύπη. H Αlfa είναι η όμορφη, προσιτή γκόμενα που σου κάνει τα χατίρια αλλά σε ταλαιπωρεί κιόλας. Αυτή που πάντα εκεί ξαναγυρνάς και ελπίζεις ότι θα γίνει καλύτερη

Ποια ήταν η Alfa με την οποία συνδεθήκατε περισσότερο και γιατί;

Μία Αlfasud 1.5 ήταν το πρώτο μου αυτοκίνητο μιας και έμαθα να οδηγώ μ’ αυτήν. Αργότερα, μία Spider του ’97 έβγαλε το ψωμί της. Eιδικά τη νύχτα

Ποιο είδος αγώνων ευχαριστηθήκατε περισσότερο;

Με τα σιρκουί ασχολήθηκα και προσπάθησα περισσότερο. Στα ραλί δεν είχα την υπομονή να κάνω αρκετές δοκιμές

Τι θυμάστε από την εποχή, επί Alfa Τ33, όταν δέχθηκε ο πατέρας σας πρόταση να οδηγήσει στο εξωτερικό;

Το 1975 ο Γιώργος είχε δύο παιδιά και μόλις είχε ξεκινήσει την εταιρεία. Έπρεπε, λοιπόν, να τα παρατήσει όλα, να φύγει από την Ελλάδα και να γίνει επαγγελματίας οδηγός αγώνων. Σε μί εποχή με μεγάλη θνησιμότητα στους αγώνες. Εμείς του ζητήσαμε να το κάνει, όμως οι απαιτήσεις και οι θυσίες είναι μεγάλες για να ακολουθήσεις αυτό τον τρόπο ζωής

Γιώργος Μοσχούς Alfa Romeo Alfetta

 Το όνομα της οικογένειας ήταν άρρηκτα συνδεδεμένο με την Alfa Romeo. Εν προκειμένω, ο πατέρας του Μανώλη, Γιώργος Μοσχούς, με μία από τις πρώτες Alfetta στην Ελλάδα

Ποιο θεωρείτε ως το πιο δύσκολο αυτοκίνητο που έχετε οδηγήσει;

Δύσκολο αυτοκίνητο για μένα είναι αυτό που πρέπει να οδηγηθεί στο όριο για να κάνει χρόνους. Πάντως, μου ‘κανε εντύπωση πόσο εύκολα μπορούσες να πας σβέλτα με το Escort WRC

Ποια είναι η αγαπημένη σας διαδρομή οδηγώντας;

Ταξίδια στην Ιταλία με στάσεις στα χωριά για φαγητό και κρασί

Τι σας ενοχλεί περισσότερο στον Έλληνα οδηγό;

Η γαϊδουριά και η αδιαφορία για τους άλλους

Ποιο ταλέντο θα θέλατε να είχατε;

Σχεδιαστής αυτοκινήτων αλλά και ό,τι έχει να κάνει με το design. Είχα προσπαθήσει να σπουδάσω και τα παράτησα

Ποιο θεωρείτε ως το έσχατο όριο μιζέριας;

Τον φτωχομπινέ. Ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης

Ποιο εν ζωή πρόσωπο θαυμάζετε;

Αυτούς που με το κεφάλι ψηλά και με αξιοπρέπεια παλεύουν για το καλύτερο

Ποια είναι η φράση που λέτε όταν είστε στα δύσκολα;

«Ξεκόλλα, έχεις περάσει και πιο δύσκολα»

Ποιο θα ήταν το Top 5 του ιδανικού γκαράζ για τον Μανώλη Μοσχού;

Πέντε είναι λίγα για το ιδανικό γκαράζ. Όμως μέσα σ’ αυτά θα ‘ταν σίγουρα μία Ferrari 288 GTO, μία Alfa 8C Competizione, μία Lancia 037 και μία BMW M3 (E30) Group A rally

Photo: Αρχείο Μανώλη Μοσχού

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει