Όταν η Toyota βρέθηκε με νοκ άουτ στο καναβάτσο

Post date:

Author:

Category:

Η ιστορία με τις 7 εκατομμύρια ανακλήσεις της Toyota, μεταξύ των ετών 2007-2010, δεν ήταν τυχαία. Ήταν και η ευκαιρία για να ασελγήσει το ”Big 3” με ύπουλο νοκ άουτ όταν οι Ιάπωνες βρέθηκαν στο καναβάτσο. Αυτή είναι μία υπενθύμιση καλών τρόπων

Νοκ άουτ Άλι

Η κλασική σκηνή με τον Μοχάμεντ Άλι πάνω απ’ τον Σόνι Λίστον παραπέμπει στο γερό νοκ άουτ που δέχθηκε, μια φορά και έναν καιρό, η Toyota. Ναι, σύμφωνοι. Μόνο που για να παλέψει ο Άλι με τον αντίπαλό του έπρεπε να ‘ναι σηκωμένος. Και όχι στο καναβάτσο


Η ανάκληση με το ελαττωματικό δεξί πεντάλ κάποιων Toyota της αμερικανικής αγοράς συγκαταλέγεται στο Top 10 των μεγαλύτερων ανακλήσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία

Αυτό όμως το οποίο συνέβη στα υψηλά κλιμάκια της αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν ασέλγεια σε πτώμα. Θέλετε παράδειγμα;

- Διαφήμιση-

Πώς θα σας φαινόταν αν ακούγατε το παρακάτω;

«Θέλετε να νιώσετε αδρεναλίνη; Θέλετε να κάνετε την καρδιά σας να χτυπήσει δυνατά; Όχι, μην κάνετε διάδρομο. Μην ανεβείτε στα Ιμαλάια. Πάρτε ένα Toyota για να πάτε στη δουλειά σας». Έτσι έκανε πλάκα τότε ο Ντέιβιντ Λέτερμαν, ο διάσημος παρουσιαστής της επιτυχημένης εκπομπής «Late Night Show» στους εκατομμύρια Αμερικανούς τηλεθεατές που κάθε βράδυ ξενυχτούσαν μαζί του

Είτε ήταν το ελαττωματικό γκάζι είτε το πατάκι που πάνω του σκαλώνει το γκάζι είτε το λογισμικό του ABS για το Prius, η ουσία είναι ότι η Toyota γνώρισε τότε την πιο ταπεινωτική στιγμή της ιστορίας της.

Με περίπου 7 εκατομμύρια ανακλήσεις, πολλοί λένε πως η τεθωρακισμένη αξιοπιστία ραγίστηκε μαζί με την εμπιστοσύνη του κοινού. Όταν πέφτεις από ψηλά ο κρότος ακούγεται.

Η Toyota, βλέπετε, είχε καταφέρει να πετύχει το ανήκουστο: να νικήσει τους γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, το λεγόμενο «Big 3» (Ford, G.M., Chrysler) στην έδρα του.


Hyundai WRC

Τροφή στο κτήνος των μίντια

Θυμάμαι τότε γυρνούσα από Πορτογαλία και διάβαζα στο αεροπλάνο ξένες εφημερίδες να γράφουν πως πολλοί ντίλερς αμερικάνικων αυτοκινήτων έβαζαν διαφημίσεις προσφέροντας έκπτωση $1,000. Ειδικά σε κατόχους Toyota.

Η Toyota βρέθηκε ξάπλα, αλλά, όπως λέει ο Νίτσε, οι σχέσεις των ανθρώπων είναι ανθρωποφαγικές. Των εταιρειών; Ακόμα περισσότερο.

Δεν περίμενα περισσότερη ηθική ή ιπποτισμό απ’ όσο πλέον διαθέτει ο μέσος πολίτης, όμως στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί. Κι αυτό γιατί στη διάρκεια της ιστορίας έχουν υπάρξει απίστευτες ανακλήσεις. Και ξέρετε κάτι; Στην κορυφή της γκέλας υπάρχει η επιγραφή «made in USA»: η αμερικανική Ford, το μακρινό 1981, με 21 εκατομμύρια ανακλήσεις, η General Motors με 6,7 εκατ. το ’71 και 5,8 εκατ. το ’81 και πάει λέγοντας

Δεν υπάρχει κατασκευαστής που να μην έχει πληγεί από ανάκληση.

Ανεξάρτητα από το πόσο καλά ή μέτρια είναι τα αυτοκίνητα που φτιάχνει. Απλώς, συνήθως, δεν παίρνει τις γκραν γκινιόλ διαστάσεις που είχε πάρει αυτή της Toyota.

Συνήθως -και με το «συνήθως» εννοώ στο 99% των περιπτώσεων- η είδηση θάβεται.


Maserati Grecale Prototype

Η Toyota δέχθηκε το τσουνάμι για δύο λόγους

Ο πρώτος ήταν ένα ηχητικό που ‘χε βγει στον αέρα έναν άτυχο 45άρη, κάποιον Μαρκ Σέιλορ, που οδηγούσε με την οικογένειά του ένα Lexus.

Λίγο πριν από τη σύγκρουση που τους στέρησε τη ζωή, η γυναίκα του ακούστηκε να λέει πανικόβλητη: «οδηγούμε το Lexus στον Α125 και το γκάζι έχει κολλήσει…δεν έχουμε φρένα…. προσευχηθείτε, προσευχηθείτε…». Και μετά τέλος… Τα media την πήραν και το έκαναν θρίλερ

Ο δεύτερος λόγος, πως αντίθετα με άλλου είδους τεχνικές αστοχίες, το πρόβλημα της Toyota μπορούσε να κουκουλώσει ένα οδηγικό λάθος.

Κάθε σύγκρουση σε πλατεία, σε διασταύρωση, ένα καθυστερημένο φρενάρισμα ενός αφηρημένου οδηγού μπορούσε να μεταφραστεί σε πρόβλημα με το γκάζι ή με το φρένο των Toyota. Εύκολα.

Φυσικά λίγοι ανέφεραν πως ο προμηθευτής του ελαττωματικού γκαζιού ήταν αμερικάνικη εταιρεία. Δεν το έφτιαχνε η Toyota.

Το αγόραζε. Φυσικά πλέον η ευθύνη περνούσε και σ’ αυτήν.

Όμως ήταν τέτοια η επίθεση που δέχθηκε απ΄το αυτοκινητικό αμερικανικό κατεστημένο, που δεν μπορούσες να μη δεις τη χαιρεκακία απ’ την πτώση της.

Σύσσωμο το Big 3, τα μίντια, οι αφίσες ασελγούνσαν στο πτώμα. Ήταν δείγμα επιχειρηματικού ριφιφί επί μιας εταιρείας που για πρώτη φορά είχε καταφέρει να σπάσει το κατεστημένο. Μα ένας ιάπωνας να πουλάει περισσότερο απ΄τον αμερικανό στην έδρα του;

Ναι, συμβαίνουν και τέτοια.

Μόνο που λίγοι θυμόντουσαν τότε πως ο Μοχάμεντ Άλι, αυτός που λάτρευαν οι Αμερικανοί, για να παλέψει με τον αντίπαλό του έπρεπε να είναι σηκωμένος. Και όχι στο καναβάτσο.


Bentley off-road

Photo: Flickr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει