Ο Παναγιώτης ΄Spinner΄ Γρηγορίου ντριφτάρει κοιτάζοντας τη ζωή

Post date:

Author:

Category:

Παναγιώτης Spinner ΓρηγορίουΟ Παναγιώτης ΄Spinner΄ Γρηγορίου, Πρωταθλητής Ελλάδας στην κατηγορία Street Legal τoυ Πρωταθλήματος Drift, κοιτάζει τη ζωή αλλιώς

Όπως λέει ο ίδιος ο Παναγιώτης ”Spinner” Γρηγορίου, «αν η πραγματικότητα είναι λάθος και τα όνειρα σωστά, τότε φρόντισε να βομβαρδίζεις τη ζωή σου με στιγμές ονείρου»

4D Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για σας; Με τι ασχολείστε, πόσων ετών είστε, σε ποια περιοχή της Ελλάδας μένετε και, ό,τι άλλο θα θεωρούσατε απαραίτητο για τις συστάσεις;

Π. Γ. Είμαι 37 ετών, γεννήθηκα στη Χαλκίδα όπου μεγάλωσα και διαμένω ακόμα, είμαι δημοτικός υπάλληλος απεσπασμένος σε Κ.Ε.Π. ενώ έχω διατελέσει και δημοτικός σύμβουλος Χαλκιδαίων. Στην εφηβεία, κυρίως, είχα ασχοληθεί με μπάσκετ, στίβο και σωματική διάπλαση αλλά στο τέλος με κέρδισε το αυτοκίνητο.

Δεν βλέπεις συχνά κάποιον με ειδικές ανάγκες να οδηγεί γρήγορα, πόσο μάλλον να πρωταγωνιστεί σε Πρωτάθλημα Drift. Τι σημαίνει αγωνιστικό αυτοκίνητο για εσάς;

Να μια καλή ευκαιρία να εκφράσω και από εδώ την κάθετη διαφωνία μου ως προς τους όρους «άτομο με ειδικές ανάγκες» ή «άτομο με ειδικές ικανότητες». Είμαστε άτομα, ή ακόμα καλύτερα, άνθρωποι με αναπηρία (ΑμεΑ και ΑμΕΑ). Στην Ελλάδα, όντως, δεν είναι τόσο συνηθισμένη η εικόνα ενός παραπληγικού να οδηγεί γρήγορα αν και, πιστέψτε με, είμαστε αρκετοί με αυτό το μικρόβιο και υπάρχουν οδηγοί και σε dragster και σε άλλες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά και το drift.

Αγωνιστικά, στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα είμαι ο μόνος και αυτό κάνει την όλη προσπάθεια ακόμα πιο απαιτητική και ενθουσιώδη ταυτόχρονα. Η αγωνιστική οδήγηση είναι πολλά πράγματα. Εμένα, προσωπικά, μου προσφέρει περισσότερη ηδονή από τη σωματική επαφή. Είναι ελευθερία. Είναι ζωή.

Πώς ξεκινήσατε τους αγώνες;

Η συμμετοχή μου σε αγώνες είναι ένα όνειρο που είχα πάνω από δέκα χρόνια και πραγματοποιήθηκε πριν τρία χρόνια περίπου, όταν και μπήκε στη ζωή μου ο Θωμάς Παπαπάσχος και η Driving Academy όπου ξεκίνησα μαθήματα αγωνιστικής οδήγησης. Εκεί μπήκαν οι βάσεις για τη συμμετοχή μου στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα.

Τι χρειάστηκε να τροποποιηθεί στο αυτοκίνητό σας;

Στο αυτοκίνητο πέρα από την κλασική μοχλική διαμόρφωση που υπάρχει για το γκάζι-φρένο στο αριστερό χέρι και κάτω από το τιμόνι, τοποθετήσαμε κουμπί με τις εντολές + – του κιβωτίου, κουμπί για το ελληνικής πατέντας ηλεκτροπνευματικό χειρόφρενο, καθώς και διακόπτη για τον συμπλέκτη. Είναι όλα σε πειραματικό στάδιο, καθώς το παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητο που διαθέτω δεν μπορεί ουσιαστικά να τα διαχειριστεί. Υπάρχουν, αλλά δεν χρησιμοποιούνται.

Πώς κολλήσατε τον ιό της πλαγιολίσθησης;

Λίγο-πολύ όλοι μας έχουμε κάνει χειρόφρενο ή παντιλίκι με τα «πολιτικά» μας αυτοκίνητα γιατί μας αρέσει η αίσθηση τού να ελέγχεις το αυτοκίνητο «παρά φύσει» σε σχέση με αυτό που είναι εξ αρχής κατασκευασμένο να κάνει – να πηγαίνει ευθεία, δηλαδή.

Όταν, λοιπόν, έχεις και το μικρόβιο του (πρω)αθλητισμού μέσα σου και ερωτική σχέση με την ελευθερία που σου προσφέρει η οδήγηση, ε, δεν θέλει και πολύ.

Με τι αυτοκίνητο θυμάστε να έχετε κάνει το πρώτο σας παντιλίκι;

Με το πρώτο μου αυτοκίνητο, ένα Honda Civic EG turbo. Όταν δεν κάναμε πατήματα στα «τσιμέντα» ή δεν ανεβαίναμε τη Ριτσώνα, σαν κλασικοί κάγκουρες της εποχής, κάναμε χειρόφρενα όπου βρίσκαμε στροφή

Ναι, είναι κλισέ η ερώτηση, αλλά πώς αισθανθήκατε όταν ανεβήκατε στην 1η θέση του βάθρου στην κατηγορία Street Legal, στη Σπάρτη;

Στη Σπάρτη, είναι ο μοναδικός αγώνας φέτος που δεν ανέβηκα στο βάθρο αλλά κατέκτησα το Πρωτάθλημα. Η αλήθεια είναι πως δεν έχω συνειδητοποιήσει ακόμα τον τίτλο. Δεν ξέρω αν είμαι «μουδιασμένος» ή «αναίσθητος», εξαιτίας της πρόσφατα μεγάλης ταλαιπωρίας που πέρασα με θέμα υγείας ή απλά είμαι παρά είμαι μεγάλος και προσγειωμένος. Σίγουρα, όμως, νιώθω περήφανος γιατί είναι δίκαιωση κόπων ετών, στερήσεων και ένα επίτευγμα που το έχουμε κάνει ελάχιστοι στον κόσμο

Ποιες είναι άλλες επιτυχίες ή στιγμές που θα θέλατε να μοιραστείτε με τους αναγνώστες του 4Drivers;

Θα αναφερθώ για φέτος, στο σύνολο της χρονιάς, καθώς από τους 6 αγώνες όπου συμμετείχα (5 Πρωταθληματικούς και έναν εκτός) κατέκτησα 5 βάθρα (2πρώτες, 2δεύτερες,1τρίτη θέση).

Γιατί BMW E36; Και τι «φοράει» στα σωθικά;

Γιατί είναι ένα φθηνό και πολύ τίμιο αυτοκίνητο με αρκετές έτοιμες και δουλεμένες επιλογές. Ειδικά στη δική μου περίπτωση, ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο που μπορούσε με λιγότερο από €5000 αγορά να μου προσφέρει πίσω κίνηση, 321άλογα, μπλοκέ διαφορικό και ημιαυτόματο σασμάν, καθώς το «μπλε» είναι ένα γνήσιο Ε36 Μ3 Evo με SMG

Ναι, έχω «καννιβαλήσει» ένα από τα ελάχιστα, γνήσια συγκεκριμένα αυτοκίνητα που έγιναν εισαγωγή στην Ελλάδα. Το μοτέρ είναι εντελώς στοκ, δεν έχει ούτε καν φίλτρο ή προγραμμα και φοράει ελεύθερη εξάτμιση, τιμόνια και ανάρτηση.

Τι σημαίνει το παπάκι-μασκότ στο καπό;

Το παπάκι προέκυψε πέρυσι, τον Ιούλιο εν πλω, για τον αγώνα της Σάμου σαν αντι-φλαμίνγκο αφού η συγκεκριμένη μόδα με τα ροζ πουλιά είχε πάρει τεράστιες διαστάσεις. Τελικά, το παπί εκτός του ότι τραβάει τα βλέματα, με βοηθάει και στην οδήγηση καθώς στοχεύω καλύτερα τα μούτρα πλέον, που λόγω του μικρού μου αναστήματος σε συνδυασμό με το μπάκετ δεν είχα εικόνα του καπό.

Ποια τεχνική της πλαγιολίσθησης θεωρείτε πιο απαιτητική;

Αν σκεφτείτε πως δεν ξέρω πώς είναι η πλαγιολίσθηση με τη σχέση συμπλέκτη και πως έχω κάνει ελάχιστες δοκιμές με τη χρήση χειροφρένου, θαρρώ αυτές οι δύο. Ίσως στο μέλλον, με διαφορετικά συστήμα στο αυτοκίνητο, να καταφέρω να τα γνωρίσω και να σας δώσω πιο ολοκληρωμένη απάντηση.

Αν έπρεπε ο Παναγιώτης ΄Spinner΄ Γρηγορίου να διαλέξει τρία αυτοκίνητα στο ιδανικό γκαράζ, ποια θα ήταν αυτά;

Mια Aston Martin Vantage, μια Corvette C7 ZR1 και μια BMW M8.

Spinner Γρηγορίου ΑμΕΑ οδηγός ντριφτ

panagiotis-spinner-georgiou-4drivers.gr

panagiotis-spinner-georgiou 

panagiotis-spinner-georgiou

panagiotis-spinner-georgiou

Ο Παναγιώτης΄Spinner’ Γρηγορίου πιάνει απ’ τα κέρατα την πίστα και τη ζωή. Μακάρι να στρίβαμε όπως αυτός. Αν και το τελευταίο δεν είναι το πιο σημαντικό μάθημα που μπορεί να μας δώσει

Τι σας έχει μάθει μέχρι τώρα η ζωή;

Mε έχει μάθει πως όταν πιστεύεις πως δεν υπάρχει χειρότερο ή πως έχεις ζήσει τα πάντα, η ζωή θα σου προσφέρει απλόχερα το ακόμα χειρότερο και κάτι καινούριο. Αλλά μου ‘χει μάθει και πως μέσα από τη μεγαλύτερη δοκιμασία βγαίνεις καλύτερος άνθρωπος. Έστω κι αν είσαι πιο κουρασμένος.

Ποιο ταλέντο θα θέλατε να έχετε;

Πραγματικά, δεν έχω σκεφτεί κάτι που θα ‘θελα πολύ με αυτή τη μορφή ταλέντου. Λίγη αυτοπεποίθηση καθώς και θάρρος-θράσος παραπάνω, εκεί όπου χρειάζεται, θα μου ήταν υπεραρκετά.

Ποιο θεωρείτε ως το πιο πολύτιμο απόκτημά σας;

Υλικό απόκτημα δεν έχω κάτι. Πιστεύω πως το να κάνεις ένα όνειρο ζωής πραγματικότητα είναι ό,τι πιο πολύτιμο μπορεί να έχει κάποιος.  Προσωπικά, θα έλεγα πως είναι η εμπλοκή μου στους αγώνες και η κατάκτηση του πρωταθλήματος στη Street Legal.

Τι ονειρεύεστε;

Πολλά και σε διάφορους τομείς της ζωή μου. Και προσωπικά, επαγγελματικά και σαφώς αθλητικά. Όμως, όσες φορές έχω αναφερθεί «φωναχτά» σε στόχους ή όνειρα, η ζωή φροντίζει να γελά. Οπότε, ονειρεύομαι παγκόσμια ειρήνη – και ας μην είμαι μοντέλο.

Ποια είναι μεγαλύτερη ασωτία, ή έστω υπερβολή, που κάνατε ποτέ;

Η ζωή μου βασίζεται στη λογική με δόσεις τρέλας. Οτιδήποτε μου έρθει στο μυαλό θα το κάνω, αρκεί να μην είναι εις βάρος άλλων. Ίσως η μεγαλύτερη υπερβολή που έχω κάνει είναι ότι μια ωραία πρωΐα πήδηξα με αλεξίπτωτο από τα 14.000 πόδια.

Τι εκτιμάτε περισσότερο στους άλλους;

Την ειλικρίνεια, το να είναι ο εαυτός τους (είτε ταιριάζει με εμένα, είτε όχι), τον επιχειρηματικό λόγο και αντίλογο, το να με δέχονται όπως είμαι. Σαν άνθρωπο και όχι σαν ΑμεΑ.

Ποιο δικό σας χαρακτηριστικό αντιπαθείτε;

Το ότι ποτέ μου δεν αγάπησα και δεν εκτίμησα τον ΄Spinnerako΄όσο του αξίζει.

Ποια είναι η αγαπημένη σας διαδρομή;

Ψαχνά προς Αϊ-Γιάννη Ρώσο. Ειδικά οι φίλοι των δίτροχων, θα τη γνωρίζουν καλά.

Ποιο είναι το motto που χρησιμοποιείτε πιο συχνά;

Το motto που συντροφεύει γενικότερα τη ζωή, αλλά και την αγωνιστική μου προσπάθεια, είναι πως ο καθένας μπορεί να κάνει το αδύνατο δυνατό και από «ανίκανος» να γίνει «ικανός». Αρκεί να το επιλέξει.

Photo: Αρχείο Παναγιώτη ”Spinner” Γρηγορίου 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει