Ο Κρίστιαν Χόρνερ είναι επικεφαλής της ομάδας της ομάδας της Red Bull από το 2005. Πιο πριν έτρεχε και ο ίδιος σε αγώνες. Ήταν καλός. Μέχρι που είδε τον Κολομβιανό Χουάν Πάμπλο Μοντόγια μπροστά του, σε μία στροφή στην πίστα του Εστορίλ. Η πραγματική ιστορία
Mεταξύ άλλων, ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια (αριστερά) έχει στο βιογραφικό του 95 συμμετοχές στην F1, πρωτάθλημα στο CART, πρωτάθλημα στο IMSA και διάφορα άλλα τιμημένα. Προσθέστε και το χαμένο όνειρο του Κρίστιαν Χόρνερ
Ο Κρίστιαν Χόρνερ, το μεγάλο αφεντικό της ομάδας της Red Bull στη Formula 1, έχει ζήσει μια ζωή στις πίστες. Πολύ προτού εξελιχθεί στον ιθύνοντα νου της σημερινής του ομάδας, ο Χόρνερ είχε σοβαρές βλέψεις ως αγωνιζόμενος
Ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα στα kart και η αφετηρία ήταν, το 1991, μία υποτροφίας της Renault Formula. Στη συνέχεια μεταπήδησε στη βρετανική Formula 3, το 1996 στην αντίστοιχη Formula 2 για να καταλήξει στην Formula 3000 το 1997, ιδρύοντας την ομάδα της Arden.
Εννοείται ήταν καλός. Είχε νίκες, όραμα αλλά και μια γενικότερη ικανότητα διαχείρισης.
Για παράδειγμα, δημιούργησε την ομάδα με δανεικά χρήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός δανείου από τον πατέρα του, και έπεισε τον ιδρυτή της P1 Motorsport, Ρόλι Βιντσίνι, να αναλάβει το ρόλο του μηχανικού του.
Στη συνέχεια αγόρασε ένα μεταχειρισμένο τρέιλερ για την ομάδα και ο Χόρνερ έμεινε στην F3000 για το 1998. Το όνειρό του ήταν να εξελιχθεί στους αγώνες. Πρώτα και κύρια ως οδηγός. Το μανατζάρισμα ακολουθούσε
Η μοιραία στροφή στο Εστορίλ
Όπως έχει διηγηθεί ο ίδιος ο Χόρνερ, έτυχε να βρεθεί στις δοκιμές του Εστορίλ, πριν ξεκινήσει η σεζόν του 1998. Εκεί όπου έμελλε να λάβει χώρα η πιο καθοριστική στιγμή της αγωνιστικής του καριέρας.
Ήταν τότε που ήταν μέσα στο μονοθέσιο και βγήκε από τα pit του Eστορίλ. Εκεί, στο τέλος της ευθείας, με ένα κατέβασμα και ορμώντας προς την επόμενη στροφή, έχοντας λίγο μόνο χώρο από τις μπαριέρες.
Όπως έχει πει, «αν είναι να έχεις έξοδο σε εκείνο το σημείο, ξέρεις πως θα είναι δυνατή η σύγκρουση».
Στην ευθεία ήδη με μεγάλη ταχύτητα ερχόταν ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια. Καθώς ο Κολομβιανός προσπέρασε τον Χόρνερ, ο Κρίστιαν παρατήρησε τη γωνία με την οποία ο Χουάν Πάμπλο είχε αρχίσει να τοποθετεί το αυτοκίνητό του.
Ο Χόρνερ έμεινε έκπληκτος από το βαθμό πίεσης που ασκούσε ο Μοντόγια σε εκείνο το σημείο. Όπως έχει εξομολογηθεί, εκείνη τη στιγμή σκέφθηκε «εγώ δεν μπορώ να το κάνω αυτό. Υπάρχει κάτι μεταξύ του δεξιού μου ποδιού και του εγκεφάλου μου που παρεμβάλλεται και μου λέει ”μην το κάνεις αυτό”. Δεν είχα την ικανότητα να αποσυνδέσω το ρίσκο»
Εκείνη η μέρα στην πίστα του Εστορίλ ήταν μια αποκαλυπτική εμπειρία για τον Χόρνερ και, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, σκέφθηκε το απονενοημένο: να σταματήσει την καριέρα του ως οδηγός.
Μοντόγια vs Χόρνερ, τελικό σκορ: 1-0. Και άντε γεια.
Photo: f1.com / Red Bull / Creative 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.