Το σπορ είναι επικίνδυνο, το ταλέντο περισσεύει και το ρίσκο ομοίως. Αυτά είναι τα χρήματα που κερδίζουν οι οδηγοί στην κορυφή του motorsport εντός πίστας. Γιατί υπάρχει και το WRC. Μόνο που εκεί το κασέ κείται μακράν
Σαμπάνιες, δόξα και σασπένς. Αλλά και μερικά ακόμα δολάρια δεν είναι καθόλου άσχημα
Πέρυσι τέτοια εποχή το Forbes δημοσίευσε τη λίστα με τους υψηλότερα αμειβόμενους αθλητές στον κόσμο. Αν βαριέστε να πατήσετε το σύνδεσμο, στην 1η θέση ήταν ο Κριστιάνο Ρονάλντο με $136 εκατομμύρια. Στη 2η θέση ο Λιονέλ Μέσι με $130 εκατ. Και στην 3η θέση ο Κιλιάν Εμπαπέ με $120 εκατ.
Επίσης, σε περίπτωση που σας τρώει η περιέργεια, ο Λεμπρόν Τζέιμς ήταν στην 4η θέση με $119,5 εκατ., ο Γιάννης Αντετοκούμπο στην 11η με $87,6 εκατ.
Έπρεπε να φτάσουμε στην 21η θέση για να βρούμε έναν εκπρόσωπο της Φόρμουλα 1 με τον Λιούις Χάμιλτον με $65 εκατομμύρια. Ο Χάμιλτον σίγουρα ρισκάρει περισσότερα από το να πεταχτεί κανένα μπαλάκι του γκολφ στο κεφάλι του Τάιγκερ Γουντς που βρίσκεται πιο ψηλά στη σχετική λίστα, στην 16η θέση με $75,1 εκατομμύρια, αλλά έτσι είναι, έχει κι αδικίες η ζωή
Top of the top
Έκτοτε και με πρωταθλητή τον Μαξ Βερστάπεν με την ομάδα της Red Bull Racing, τα δεδομένα άλλαξαν.
Ο Ολλανδός Μαξ ανέβηκε στην 1η θέση μεταξύ των καλύτερα αμειβομένων οδηγών έχοντας κερδίσει περίπου $70 εκατομμύρια σε μισθούς και μπόνους.
Αντίστοιχα, ο Βρετανός Λιούις Χάμιλτον της Mercedes (και οσονούπω της Ferrari) με «μόλις» $55 εκατομμύρια, μετά από μια δεκαετία όπου βρισκόταν σταθερά στην πρωτοκαθεδρία των αμοιβών στη Φόρμουλα 1.
Η αναμνηστική φωτό με όλους τους οδηγούς για τη σεζόν που διανύουμε
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως, αντίθετα με ό,τι καταγράφεται για τις αμοιβές ποδοσφαιριστών και μπασκετμπολιστών (sic) του NBA όπου περιλαμβάνονται τα χρήματα που αποκομίζουν από επιχειρηματικές συνεργασίες και χορηγούς, η σχετική λίστα δεν περιλαμβάνει ανάλογα ποσά.
Γενικά θεωρείται πως οι οδηγοί της F1 παρότι υποχρεούνται να παρευρίσκονται σε σχετικές εκδηλώσεις και να υποστηρίζουν επικοινωνιακά τα προϊόντα αυτά, δεν καταβάλλουν κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια στο να κλειστούν οι συμφωνίες. Εν τούτοις μάλλον θα έχετε δει με πόση βιασύνη βάζουν το καπελάκι της ομάδας άμεσα με το που βγάζουν το κράνος τους
Show me the money
Με αυτά υπόψιν, εντός 2024, η λίστα με τους δέκα υψηλότερα αμειβόμενους οδηγούς είναι η παρακάτω:
Νο 1. Mαξ Βερστάπεν – $70 εκατ.
Ομάδα: Red Bull Racing / Εθνικότητα: Ολλανδία / Ηλικία: 26 / Μισθός: $45 εκατ. / Μπόνους: $25 εκατ.
Νο 2. Λιούις Χάμιλτον – $55 εκατ.
Ομάδα: Mercedes / Εθνικότητα: Μ. Βρετανία / Ηλικία: 38 / Μισθός: $55 εκατ. / Μπόνους: $0 εκατ.
Νο 3. Φερνάντο Αλόνσο – $34 εκατ.
Ομάδα: Aston Martin racing / Εθνικότητα: Ισπανία / Ηλικία: 42 / Μισθός: $24 εκατ. / Μπόνους: $10 εκατ.
Νο 4. Σέρχιο Πέρεζ – $26 εκατ.
Ομάδα: Red Bull Racing / Εθνικότητα: Μεξικό / Ηλικία: 33 / Μισθός: $10 εκατ. / Μπόνους: $16 εκατ.
Νο 5. Σαρλ Λεκλέρκ – $19 εκατ.
Ομάδα: Ferrari / Εθνικότητα: Μονακό / Ηλικία: 26 / Μισθός: $14 εκατ. / Μπόνους: $5 εκατ.
Νο 6. Λάντο Νόρις – $15 εκατ.
Ομάδα: McLaren / Εθνικότητα: Μ. Βρετανία / Ηλικία: 24 / Μισθός: $5 εκατ. / Μπόνους: $10 εκατ.
Νο 7. Κάρλος Σάινθ – $14 εκατ.
Ομάδα: Ferrari / Εθνικότητα: Ισπανία / Ηλικία: 29 / Μισθός: $8 εκατ. / Μπόνους: $6 εκατ.
Νο 8. Τζορτζ Ράσελ – $9 εκατ.
Ομάδα: Mercedes / Εθνικότητα: Μ. Βρετανία / Ηλικία: 25 / Μισθός: $4 εκατ. / Μπόνους: $5 εκατ.
Νο 9. Πιέρ Γκασλί – $8 εκατ.
Ομάδα: Alpine / Εθνικότητα: Γαλλία / Ηλικία: 27 / Μισθός: $5 εκατ. / Μπόνους: $3 εκατ.
Νο 10. Όσκαρ Πιαστρί – $8 εκατ.
Ομάδα: McLaren / Εθνικότητα: Αυστραλία / Ηλικία: 22 / Μισθός: $3 εκατ. / Μπόνους: $5 εκατ.
Photo: Red Bull / Mercedes-Benz / Aston Martin / Ferrari / McLaren / Alpine / F1.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.