O Σεμπαστιάνο Κάπρι ήταν ο οδηγός δοκιμών που χρησιμοποίησε η μιλανέζικη εταιρεία κατά την εξέλιξη της Alfetta GT, από το 1968. Ο Κάπρι ήταν στην εκδήλωση που οργάνωσε το Μuseo Alfa Romeo με αφορμή την επέτειο των 50 ετών του υπέροχου κουπέ και μίλησε για τη μοναδική εμπειρία
Ο Σεμπαστιάνο Κάπρι προσλήφθηκε ως οδηγός δοκιμών το 1968. Ένα χρόνο πριν είχε ξεκινήσει η εξέλιξη της κουπέ παραλλαγής της Alfa Romeo Type 116, της τετράθυρης Alfa Romeo Alfetta
Ακριβώς μισό αιώνα μετά την παρουσίαση της Alfetta GT, ο Σεμπαστιάνο Κάπρι ήταν στο ενδιαφέρον και ίσως συναισθηματικά φορτισμένο event που οργάνωσε το Μουσείο της Alfa Romeo για τα 50 χρόνια του θρυλικού και πανέμορφου μοντέλου της
Όπως είπε, «το project 116 ήταν ιδιαίτερα περίπλοκο και κοστοβόρο. Η Alfa Romeo δεν φοβήθηκε να προχωρήσει τη διάταξη του κινητήρα εμπρός και της μετάδοσης πίσω (σ.σ. διάταξη transaxle – υπήρχε ήδη στις Lancia Aurelia του 1950). Δεν ήταν εύκολη και δεν ήταν φθηνή»
Όπως συνέχισε να εξιστορεί τις προσπάθειες πίσω από το Type 116, η αγωνιστική κληρονομιά υπήρχε ήδη με τα παγκόσμια πρωταθλήματα τη δεκαετία του ’50 και έτσι η ακριβή σε κοστολόγιο διάταξη, σε συνδυασμό με τον άξονα De Dion, πήρε το «πράσινο φως».
Ο Σεμπαστιάνο Κάπρι λέει πως επί πέντε χρόνια, από το 1968 έως το 1973 που ουσιαστικά ολοκληρώθηκε η εξέλιξη, δούλευαν ακατάπαυστα, μέρα-νύχτα. «Μόνο εμείς ξέρουμε πόσο εργαστήκαμε για αυτό το αυτοκίνητο», προσθέτει.
Υπήρξαν τεχνικές δυσκολίες αλλά οι μηχανικοί τις αντιμετώπισαν με πάθος και έτσι η Alfetta GT είχε καταφέρει να έχει κατανομή βάρους 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων και ζύγισμα κατά 25% σε κάθε τροχό κατά μήκος της ακτίνας. Όπως περιγράφει ο Σεμπαστιάνο Κάπρι, όλο αυτό μόνο η Alfa Romeo το είχε καταφέρει τότε, καθώς άλλοι ανταγωνιστές της δεν προχώρησαν σε τέτοιες επιλογές λόγω αυξημένου κόστους
Η Alfetta GT στην παραλία, το ανέμελο ζευγάρι, η καμπάνια εν έτει 1974
Αναμνηστική φωτό από τον εορτασμό για τα 100 Χρόνια της Monza όπου 112 κλασικά αυτοκίνητα και 100 σύγχρονες Giulia GTA γέμισαν με τον ήχο τους τον ιταλικό βορρά
Μπορείτε να παρακολουθήσετε όλη την ενδιαφέρουσα εκδήλωση, τα πλάνα από τις δοκιμές στην πίστα και το backstage από την εξέλιξη της Alfetta GT στο παρακάτω βίντεο.
Photo: alfaromeo.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.