Ο Τάκης Θεοχαράκης, επικεφαλής του Ομίλου που, μεταξύ άλλων, αντιπροσωπεύει τη Nissan, μιλά για τα EV, την Μελόνι, τις υποδομές φόρτισης και το μείζον θέμα των μπαταριών
O αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nissan, κ. Τ. Θεοχαράκης
Η πρόσκληση στο ξενοδοχείο Four Seasons Astir Palace είχε εστιασμένο ενδιαφέρον: η 3η, πλέον, γενιά του best seller της κατηγορίας ανανεώθηκε και εφορμά σταθερά για το βάθρο
Το ανανεωμένο ντιζάιν, οι συνδεσιμότητες και η ασφάλεια είναι οι τρεις τομείς που εστίασε η Nissan στο «νέο» Nissan Qashqai
Όμως στο άρθρο που ξεκινήσατε να διαβάζετε έχει σοβαρό ενδιαφέρον η εισαγωγική ομιλία του κ. Τ. Θεοχαράκη για όλα όσα απασχολούν την αυτοκίνηση. Αυτήν που βρίσκεται εν μέσω τεκτονικών αλλαγών με την ηλεκτροκίνηση και ό,τι αυτή συνεπάγεται.
Ναι, γίνεται πολύς λόγος για τις επικείμενες επιβαρύνσεις στα κινεζικά ηλεκτρικά που εισάγονται στην Ευρώπη, γίνονται επ’ αυτού διαπραγματεύσεις και το κινεζικό σκάκι είναι εν εξελίξει καθώς τα οικονομικά μεγέθη που ενεπλέκονται είναι τεράστια.
Πέραν αυτού, μεσολάβησαν καθοριστικές αλλαγές στην αγορά, με μικρά αυτοκίνητα, άλλοτε κυρίαρχα στην κατηγορία των υπερμίνι, όπως τα Nissan Micra ή Ford Fiesta, να έχουν αποχωρήσει από τους καταλόγους.
«Κερασάκι» οι αυξήσεις στις τιμές, ανεξαρτήτως κατηγοριών. Θέλετε η Κόβιντ, θέλετε το γνωστό, τότε, θέμα με τα τσιπ όπως και η βίαιη αναταραχή στην αλυσίδα παραγωγής και διανομής, θέλετε η άνοδος των τιμών σε πρώτες ύλες (χαλκό, σίδηρο) και ό,τι κλυδωνίζει ο πόλεμος στην Ουκρανία, βάλτε τα όλα μαζί, προσθέστε τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και ποτέ άλλοτε τα νεότερα χρόνια δεν έχουν υπάρξει τόσες αλλαγές
«Έχουμε ξυπνήσει σε μία νέα αγορά αυτοκινήτου»
Με αυτά τα λόγια ο ισχυρός άνδρας του Ομίλου περιέγραψε τα νέα δεδομένα.
Οσο για την την ηλεκτροκίνηση, σαφώς είναι το σχήμα των πραγμάτων που έρχεται. Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Τ. Θεοχαράκης, οι λεγόμενοι ”early adopters” της νέας αυτής τεχνολογίας δεν συνέχισαν να έρχονται τόσο αθρόα προς αυτήν
Το ανανεωμένο ντιζάιν, οι συνδεσιμότητες και η ασφάλεια είναι οι τρεις τομείς που εστίασε η Nissan στο «νέο» Nissan Qashqai
Για παράδειγμα, το σχετικό νούμερο ταξινομήσεων EVs είναι χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι. Δεν είναι εύκολη η διαδικασία μετάβασης στα EV και ενδεικτικό είναι ότι «υπάρχει σοβαρό θέμα υποδομών στην Ελλάδα» με πολύ χαμηλή αναλογία φορτιστών ανά χιλιομετρική απόσταση.
Στη χώρα μας η αναλογία των EV στα μερίδια αγοράς είναι χαμηλή, στο 4,5%, ενώ παρά τη θετική ώθηση του πρόσφατου προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» που επιδοτεί με €9.000 + €2.000 (σε περίπτωση απόσυρσης παλαιού αυτοκινήτου), δεν πρέπει να ξεχνάμε πως υπάρχει ένα «ταβάνι» επιδότησης μέχρι 3.000 αυτοκίνητα.
H Mελόνι και οι μπαταρίες
Παρόλα αυτά, ακόμα και εν μέσω δηλώσεων της ιταλίδας πρωθυπουργού, Τζόρτζια Μελόνι, ότι «δεν θα αποδεχθεί το 2035 (σ.σ. καταληκτική ημερομηνία πώλησης καινούργιων θερμικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη) την ηλεκτροκίνηση» ως τη μόνη μορφή αυτοκίνησης στην αγορά, η πορεία θα προχωρήσει.
Υπάρχουν θέματα με τις μπαταρίες, το βάρος τους, το γνωστό θέμα με τα πλοία ή τη διαδικασία εργοστασιακής αλυσίδας.
Για παράδειγμα, οι λεγόμενες μπαταρίες solid state (στερεού τύπου) ενέχουν λιγότερα προβλήματα. Αναμένεται να τις δούμε στα μελλοντικά Nissan, το 2028, τόσο στο νέας γενιάς GT-R όσο και σε κάποιο SUV της εταιρείας. Περιλαμβάνουν όμως τελείως διαφορετικές εργοστασιακές υποδομές στην κατασκευή τους, με άλλο know-how και, βέβαια, δεν νοείται να παράγονται σε μακρινά γεωγραφικά σημεία από την έδρα των αυτοκινήτων όπου θα τοποθετούνται
Εξ ου και η Nissan ήδη εργάζεται στο να έχει τα σχετικά αντίστοιχα εργοστάσια (παραγωγής μπαταριών και συναρμολόγησης αυτοκινήτων) σε κοντινές αποστάσεις, στο Σάντερλαντ της Μ. Βρετανίας.
O Όμιλος έχει ήδη συμπληρώσει 100 χρόνια παρουσίας στην ελληνική επιχειρηματική σκηνή. Πιο πρόσφατη αφορμή το best seller της κατηγορίας
Με αυτά και με εκείνα, το πρωινό στη Βουλιαγμένη ήταν ενδιαφέρον και γόνιμο όσον αφορά το βάθος της αυτοκίνησης και των εξελίξεων που συντελούνται.
Όσο για για το «νέο» Nissan Qashqai, τις εκδόσεις, τις σχετικές φωτό και την ενδιαφέρουσα καλοκαιρινή προσφορά μπορείτε να τα δείτε όλα παρακάτω.
Info: nissan.gr / Photo: nissan.gr / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.