Ο Joachim Winkelhock, ο γρήγορος κοντός του motorsport, έχει μια ολόκληρη ζωή αφιερωμένη στους αγώνες. Αυτά είναι τα καλύτερά του
Ο 59χρονος Winkelhock πήγε στην Opel πριν από 20 χρόνια, αμέσως μετά από τη νίκη του στο Le Mans. Αυτή είναι η ζωή του «Smokin’ Jo»
Όσοι παρακολουθούςαν εκείνες τις εποχές το γερμανικό πρωτάθλημα τουρισμού (DTM) θα τον θυμούνται να οδηγεί το Opel-Astra V8 Coupé των 460 ίππων.
Μάλιστα η Opel είχε οργανώσει τότε ένα ωραίο ταξίδι όπου κάποιοι δημοσιογράφοι είχεμε συνοδηγήσει δίπλα στους εργοστασιακούς οδηγούς.
Τσιγάρα και πίστες
Πώς ήταν ως εμπειρία; Ανόθευτα ξερή. Το Astra V8 μετέδιδε κάθε ψείγμα ανωμαλίας της ασφάλτου.
Κροτάλιζε σε κάθε αλλαγή. Χωμένος μέσα στο χαμηλά τοποθετημένο δεξί μπάκετ, ομολογώ δεν έβλεπα και πολλά από τον έξω κόσμο.
Η θέα μου ήταν ο Winkelhock. Εκτός πίστας μονίμως με ένα τσιγάρο στο στόμα. Και εντός αυτής ταχύτατος. Χωρίς τσιγάρο.
Άλλωστε στη Μ. Βρετανία είναι γνωστός ως «Smokin’ Jo». Αφενός γιατί έκανε τα πίσω λάστιχα να καπνίζουν και αφετέρου γιατί μονίμως ήταν με ένα τσιγάρο στο στόμα. Στη δε Γερμανία όλοι τον αποκαλούν «Jockel». Θυμίζει ηχητικά το «τζόκεϊ», κάτι το οποίο ταιριάζει στη μικροκαμωμένη φιγούρα του.
Ο Σουαβός παρέμεινε πιστός όλα αυτά τα χρόνια στην Opel. Στην αρχή ως οδηγός και μετά, μέχρι σήμερα, ως πρεσβευτής της μάρκας
Οι επιτυχίες και η σχέση με την Opel
Ο Jockel κέρδισε στο Γερμανικό και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula 3 το 1988 – με τη WTS team του μάνατζερ του Michael Schumacher, Willi Weber.
Μόλις ένα χρόνο αργότερα, μεταπήδησε στη F1 με την AGS. Ήταν πριν τον απορροφήσουν ολοκληρωτικά οι αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού. Το 1993, ο «Smokin’ Jo» έγινε Βρετανός Πρωταθλητής με την BMW.
Στη συνέχεια, πέτυχε έναν άθλο με την ομάδα του Μονάχου το 1999, κερδίζοντας τον θρυλικό 24ωρο αγώνα Le Mans.
Μπορεί να μη συμμετέχει πλέον σε αγώνες ως επαγγελματίας, ωστόσο ο Jockel συνεχίζει να απολαμβάνει τα κοσμήματα από το σεντούκι με το θησαυρό της Opel Classic. Συνήθως οδηγώντας τα σε ράλλυ ιστορικών αυτοκινήτων.
«Εκεί υπάρχουν δύο αγαπημένα μου! Πρώτα, το 1971 Opel Kadett B 1900 Rallye, που το οδήγησε ο Anders Kulläng», λέει.
«Το άλλο», συνεχίζει, «είναι το Opel Admiral V8 – ένα ξεκούραστο cruiser. Με έναν big fat V8 κινητήρα να βρυχάται κάτω από το καπό, το Admiral δίνει την αίσθηση ενός καναπέ πάνω σε τροχούς. Κατά προτίμηση με τη σύζυγό μου Sally στη θέση του συνοδηγού».
Info/Photo: opel.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.