Μετά από δύο δεκαετίες, ο Κλάρκσον και η αντροπαρέα της βρετανικής αυτοκινητικής δημοσιογραφίας ανακοίνωσε και επισήμως το τέλος της συνεργασίας της. Ήταν ωραία. Ίσως και αρκετά. Γνώμη

Ο Κλάρκσον, ο Χάμοντ και ο ‘’Captain Slow’’, ο Τζέιμς Μέι. Όλοι, ακόμα και μετά τη λύση της συνεργασίας, την έχουν στήσει ωραία τη δουλειά. Όμως το τέλος του The Grand Tour ήταν σχεδόν προκαθορισμένο. Όπως άλλωστε είχε πει φέτος και ο κοντός της υπόθεσης, «το είχαμε αποφασίσει εδώ και πολύ καιρό. Το μόνο πράγμα για το οποίο θέλαμε να έχουμε τον έλεγχο, είναι να αποφασίσουμε πότε, πού και πώς θα γίνει»
Ανήκω στους θαυμαστές του Κλάρκσον. Όχι τώρα, στα έσχατα, αλλά ανέκαθεν. Ο Τζέρεμι, ευφυής και αθυρόστομος, ανατρεπτικός και αναπάντεχος, ικανός να αλλάξει τον τρόπο που οι εκπομπές αυτοκινήτου γίνονταν πιο προβλέψιμες και από πρωινάδικα, ανεξάντλητος σε ιδέες, γεννημένος παρουσιαστής και τελείως απενοχοποιημένος για την εικόνα του, ήταν και παραμένει μια τεράστια περσόνα στα αυτοκινητικά πράγματα
Τον θαυμάζω για τα κότσια του να τα «χώνει» χωρίς έλεος σε αυτοκίνητα που η λοιπή δημοσιογραφία κολάκευε πατόκορφα.
Τον διαβάζω, μαζί με εκατομμύρια άλλους, για την πένα του – τα κείμενά του στους Sunday Times μπορεί να ξεκινούσαν από τη φαινομενικά πιο άσχετη αφετηρία και με τρόπο έντεχνου γραφιά κατέληγαν στο εσωτερικό ενός SUV. Ο Κλάρκσον «γεφύρωνε» τα αγεφύρωτα.
Τρελό ρισπέκτ
Για το εύρημα του Stig, για τον αντρικό χαβαλέ μαζί με τους άλλους δύο της παρέας, για το χαλαρό και συχνά σαρκαστικό χιούμορ με διάσημους σελέμπριτι που πήγαιναν στο στούντιο, για την «επόμενη μέρα» του Top Gear, το The Grand Tour.
O Κλάρκσον είνας ο τύπος που αν δεν είχε υπάρξει στα τηλεοπτικά πράγματα, θα έπρεπε η ίδια η τηλεόραση να τον εφεύρει
Game over
Ωστόσο η τυπική είδηση της Daily Mail για τη λύση της συνεργασίας με τους άλλους δύο της αντροπαρέας, τον Χάμοντ και τον Μέϊ, δεν κατάφερε να κυλήσει ένα δάκρυ.
Άσε που με τέτοιο καύσωνα θα στέγνωνε πριν καν αναχωρήσει από τον αμφιβληστροειδή.
Ο λόγος;
Μα το είχε ήδη πει κάποια στιγμή ο ίδιος ο Κλάρκσον. «Μεγάλωσα», είχε πει ο 64χρονος Κλάρκσον. Ψέματα; Μπα, κακά τα ψέματα.
Όσο κι αν το The Grand Tour είχε ενδιαφέρον, δε διέθετε το νεύρο, και τη ζωντάνια που υπήρχαν στα χρόνια του τηλεοπτικού Top Gear.
Μοιραία οι τρεις αυτοί τύποι ήταν ήδη μαζί είκοσι ένα χρόνια. Ο Κλάρκσον ήταν ήδη στο χώρο. Πόσο πια; Αν έχετε νοσταλγικές τάσεις, μπείτε στο Tube, ψάξτε για παλιά του βίντεο και θα βρείτε αυτήν την απολαυστική περσόνα, το παίξιμο με τον τόνο της φωνής, το μαλλί τούρλα, μερικά κιλά λιγότερα και όλη τη στόφα ενός σταρ που ήξερε να παρουσιάζει αλλιώς αυτό το ρημάδι με τη λαμαρίνα και τις τέσσερις ρόδες
Nαι, ο Κλάρκσον είναι μεγάλος.
Τον είδαμε, τον χορτάσαμε και η οπτικοακουστική του παρακαταθήκη είναι διαθέσιμη για ατελείωτο σκρολάρισμα.
Όμως η οθόνη, τα λεγόμενα shorts κι όλος αυτός ο ωκεανός από βίντεο μικρής συνήθως διάρκειας θέλουν νέους πια πρωταγωνιστές.
Με «γκάζι» στο μυαλό, όρεξη για ανανέωση και ένα νέο τρόπο παρουσίασης του αυτοκινήτου. Όπως έκανε ο Κλάρκσον πριν τρεις δεκαετίες.
Δεν τον λυπάμαι. Η περιουσία του εκτιμάται στα €66 εκατ., το Clarkson Farm πάει μια χαρά στο Amazon, είναι χορτάτος, άνετος και ωραίος. Έστω κι αν πλέον ανήκει σε μία «βίντατζ» κατηγορία. Γνώμη

Photo: Amazon Prime
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.