Ο Βασίλης Κόπελας και η Supra, το κοινό τεχνολογικό project µεταξύ των Toyota και BMW που αναβιώνει ένα θρυλικό όνοµα µετά από είκοσι έξι ολόκληρα χρόνια. Είναι ένα αυτοκίνητο που περιµέναµε καιρό
Ο Βασίλης Κόπελας εργάζεται στην «καρδιά» της αυτοκινητοβιοµηχανίας, στα κεντρικά της Toyota Europe, στις Βρυξέλλες, συµµετείχε στη δηµιουργία της Supra και είναι ο άνθρωπος ο σωστός για µία αποκλειστική, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο 4Drivers.gr
4D: Ποια ήταν η εμπλοκή σας στο project του αυτοκινήτου;
Βασίλης Κόπελας: Η δική μου η ενασχόληση είχε να κάνει με την οικονομικοτεχνική μελέτη για την είσοδο της 5ης γενιάς Toyota Supra στην ευρωπαική αγορά.
Η ομάδα μου, δηλαδή, (Product Planning) μελέτησε, σε συνεργασία με την αντίστοιχη ομάδα της Ιαπωνίας, τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το επίπεδο εξοπλισμού και της επιδόσεις που πρέπει να έχουν οι εκδόσεις της Supra. Στη συνέχεια, έκανε τις αντίστοιχες προτάσεις στη διοίκηση για την ανταγωνιστικότητα του μοντέλου σε σύγκριση με τον άμεσο ανταγωνισμό.
4D Κάποιοι πιστοί ακόλουθοι της Toyota εκφράζουν επιφυλάξεις για το ότι πρόκειται για ένα κοινό project με τη BMW και όχι ένα αυτόνομο της Toyota, στα πρότυπα της εμβληματικής Supra. Τι θα τους απαντούσατε;
Β.Κ. Δεν ήταν μυστικό ότι BMW και Toyota συνεργάστηκαν για τη δημιουργία της νέας πλατφόρμας των BMW Z4 και Toyota Supra, αντίστοιχα.
Οι λόγοι πίσω από τη συνεργασία ήταν, σε μεγάλο βαθμό, οικονομικοί. Είναι μία αντανάκλαση της συρρικνούμενης παγκόσμιας αγοράς για σπορ αυτοκίνητα. Έτσι, δύο μεγάλοι κατασκευαστές συνεργάστηκαν για να αποκτήσουν τις απαιτούμενες οικονομίες κλίμακας και να εγκρίνουν τις επενδύσεις.
Επίσης, οι δύο εταιρείες μοιράζονται πλατφόρμα (σ.σ. σασί) και κινητήρες, αλλά, οπτικά, υπάρχουν πολύ περισσότερες διαφορές σε σχέση με τις ομοιότητες.
Το styling της Supra υπακούει στη γλώσσα σχεδιασμού που φέρει την ονομασία «Condensed Extreme», με μακρύ καπό, οροφή με διπλή καμπυλότητα και ενσωματωμένη πίσω αεροτομή.
Το «Condensed Extreme» εκφράζεται με κοντό μεταξόνιο, χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα και μεγάλους τροχούς 19 ιντσών που γεμίζουν τους θηριώδεις θόλους.
Όλα τα παραπάνω συντελούν στην επίτευξη ενός βέλτιστου συντελεστή, της λεγόμενης «Χρυσής Αναλογίας» για την Toyota Supra. Χρυσή Αναλογία είναι ο λόγος μεταξύ μεταξονίου και μετατρόχιου και το τέλειο όριο κοιμαίνεται μεταξύ1,5 και 1,6. Η Supra πετυχαίνει λόγο 1,55
Ως γνωστόν επίσης, η Toyota Supra θα διατίθεται μόνο σε κουπέ αμάξωμα ενώ η BMW Ζ4 μόνο σε roadster. Ωστόσο, εκτός από τις στυλιστικές διαφορές, τα αυτοκίνητα έχουν πολύ διαφορετική οδηγική συμπεριφορά, σύμφωνα με τους αντίστοιχους μηχανικούς.
Ακολουθήσαμε μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση στο «στήσιμο» του αυτοκινήτου, και στη Toyota είμαστε σίγουροι ότι οι οδηγοί θα μπορέσουν αμέσως να παρατηρήσουν τις διαφορές μεταξύ των δύο.
Ενώ, δηλαδή, η Z4 που έχουμε οδηγήσει φαίνεται να είναι ένα σπορ, κομψό roadster, η Supra είναι ένα πολύ πιο εστιασμένο, σπορ αυτοκίνητο και έχει σχεδιαστεί για ένα εντελώς διαφορετικό κοινό. Ο Tada-san (ο Chief Engineer της Supra), άλλωστε, επιμένει ότι η Supra αποτελει «a Porsche’s killer».
4D Ποιο ή ποια αυτοκίνητα θεωρείτε ανταγωνιστικά της Supra;
Β.Κ. Τα Porsche Cayman S, Audi TT RS και Renault Alpine A110.
Διαβάστε όλη την «insider’s» συνέντευξη του Bασίλη Κόπελα εδώ.
Photo: Αρχείο Βασίλη Κόπελα / Toyota
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.