Ναι, το Peugeot 205 T16 υπάρχει στην πόλη

Post date:

Author:

Category:

H πολιτική έκδοση του αυτοκινήτου που κατατρόπωσε τα Audi Quattro, η βάση για την ομολογκασιόν του Group B, το ανθρακί που χαζεύαμε στα όνειρά μας. 

Τα πιο ποθητά 200 PS της παγκόσμιας αγοράς ”κυκλοφορούν” ανάμεσά μας.

Προφέρεις τον κωδικό ”205 T16” σε έναν petrolhead και αυτομάτως το μάτι του γυαλίζει.

- Διαφήμιση-

Το δικό μου, πάντως, κόντευε να πεταχτεί έξω απ’ τις κόγχες κάθε φορά που πέρναγα κάποτε απ’ τη Συγγρού, εκεί στην αντιπροσωπεία της Peugeot, δίπλα στο ξενοδοχείο Intercontinental. Ήταν του Ηλία Σάρρα, του τότε ιδιοκτήτη και διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας στην Ελλάδα. 

Η Peugeot δεν πούλαγε και τόσο στην ελληνική αγορά εκείνα τα χρόνια παρά την παρουσία του νεότευκτου 205. Ενδεικτικό είναι πως ακόμα και μετά την ελεγεία των αγώνων, το ’87, είχε ένα ασήμαντο μερίδιο της τάξης του 0,9%. 

Όμως αν είχες ήδη ιδέα από αγώνες και αδρεναλίνη το βλέμμα ήταν καρφωμένο στο ανθρακί 205 T16 που κοσμούσε το showroom στη λεωφόρο. Αφού δεν καρφώθηκα σε καμιά κολώνα απ’ την ηδονοβλεψία, πάλι καλά.

Ήταν ΤΟ αυτοκίνητο. Τελεία και παύλα. Αυτό που έπρεπε η Peugeot να κατασκευάσει σε 200 κομμάτια για το πολυπόθητο ομολογκάρισμα προκειμένου να ”κατεβάσει” το δικό της όπλο στο Group B.

Ήταν η εποχή που τα Audi ”έσκαβαν” σαν κατερπίλαρ παντός εδάφους, οι Ιταλοί με την κεντρομήχανη και πισωκίνητη Lancia 037 πάλευαν να ακολουθήσουν και η Peugeot πήρε την απόφαση να κάνει τα μαγικά της απέναντι στον τετρακίνητο ολοκληρωτισμό.

Η συγγένεια με το 205 άρχιζε και τελείωνε στα τρία ψηφία.

Το μοτέρ έφυγε από μπροστά και μετακόμισε σε εγκάρσια διάταξη, εκεί που κάποτε ήταν τα πίσω καθίσματα αφού χωρίστηκε στο Β-pillar το αμάξωμα, πέρασε από την πάλαι πότε Heuliez που μας άφησε χρόνους, ενώ τα αγωνιστικά μπήκαν στο ιερατείο της Peugeot Talbot Sport για τα περαιτέρω.

Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή. Με Ari Vatanen, Timo Salonen και Juha Kankkunen στα μπάκετ, τον πολυμήχανο Jean Todt σε ρόλο γενικού δερβέναγα και τον κόσμο να κρέμεται σαν τσαμπιά από σταφύλια στις ειδικές. 

Και πώς να μην κρέμεται και να υστεριάζει; Το αγωνιστικό κτήνος ξεκίνησε από τα 450 άλογα, άγγιξε τα 600, στα 910 κιλά, ε; Μόνο οι θεοί μπορούσαν να τολμήσουν. Σκίζοντας το δίπλωμά μας. Στάχτη στο τζάκι κι έλα μου που κάνει ζέστη.

Για να προσγειωθώ, το Τ16 (προφανώς, το ”Τ” σήμαινε ”Turbo” και το ”16” τις ισάριθμες βαλβίδες του υπερτροφοδοτούμενου τετρακύλινδρου) ήταν το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο στο Group B.

Κέερδισε το Π.Π.Ρ. το ’85 όπως και το κύκνειο άσμα το ’86,  πριν εκπνεύσει μαζί με τον Toivonen και τη Lancia S4 στη στροφή που τα σκότωσε όλα στην Κορσική. 

Επιστροφή στο σήμερα: αν, λέμε αν…,  βγει ποτέ αυτό το γκρι πολιτικό της φωτογραφίας στο δρόμο θα πρέπει να προκληθεί, εν ριπή οφθαλμού, κανονική διαδήλωση.

Προς το παρόν, πάντως, είναι στα όρια της πόλης κάτω από την προστασία του πολύπειρου πρωταθλητή Μάκη Θεργιάκη.

Σαν να μην πέρασε μια μέρα από πάνω του, έχει γίνει πλήρης ανακατασκευή, γυαλίζει απ’ έξω μέχρι βαθιά στα σωθικά. 

Αν μη τι άλλο, σε κάνει να αισθάνεσαι κάτι το ότι αυτό το κόσμημα ζει και αναπνέει επί ελληνικού εδάφους.

Ακόμα περισσότερο; Τυγχάνει στοργής από ανθρώπους που ξέρουν να το εκτιμήσουν και κατέχουν την πατριδογνωσία του.

Στο γνωστό ανθρακί, ένας αθλητής οδηγικής τεστοστερόνης. Και η μνήμη να ξύνει πληγές ηδονικά στους αεραγωγούς.

ΥΓ1. Those were the days…

ΥΓ2. Για όσους αναρωτιούνται, πάντως, το συγκεκριμένο δεν είναι αυτό της Συγγρού… 

Φωτό: αρχείο Μάκη Θεργιάκη / Peugeot

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει