Evo tuning. Πόσο πάει το μαλλί;

Post date:

Author:

Category:

 

Μια ιστορία απόλαυσης πολλών οκτανίων και ακόμα περισσότερων ευρώ. Για το Mitsubishi Evo

»Κουμπαρά» είχε χαρακτηρίσει το  Mitsubishi Evo ένας γνωστός μου, εθισμένος στη βελτίωση. Απ’ τα χέρια του είχαν περάσει S2Κ, RX-8, M3 E92, Evo 9 RS. Κάτι θα ‘ξερε. Πλέον, ξέρω και εγώ.

 

Τo δικό μου Evo, το εννιάρι, το κράτησα »μαμά» για τρία χρόνια περίπου. Ακολούθησε βελτίωση σε εισαγωγή, εξάτμιση (με καταλύτη γιατί έχουμε και οικογένεια) και επαναπρογραμματισμός.

Το αυτοκίνητο, πλέον, μπορεί να δουλέψει σε τρία στάδια κατ’ επιλογήν. Από 280 hp (για καθημερινή χρήση), μέχρι 380 hp και 45 Νm για πιο extreme καταστάσεις. Υπολογίστε ένα πεντοχίλιαρο περίπου και ήχο τρελά αναβαθμισμένο με manager την HKS.  

 

Έχω βάλει και μερικά διακριτικά, θέλω να ελπίζω, οργανάκια πίεσης, θερμοκρασίας. Υπολογίστε κάποια €800. Επίσης, αφού ο Ιάπωνας μάσησε για πλάκα δύο εργοστασιακά σετ συμπλέκτη αξίας +€2.000, πείστηκα ότι χρειαζόμουν ένα δίδισκο Carbonetics ισάξιου κόστους αλλά μεγαλύτερης αντοχής. Ελπίζω.

 

Τα σετ ελαστικών δεν τα μετράω καν. Συνολικό κοστολόγιο δεν θα βγάλω. Ασ΄το καλύτερα. Αν θες καν’ το εσύ στο τέλος. Εγώ παθαίνω εφίδρωση. Να πούμε εδώ πως το δικό μου είναι ένα, μάλλον βρεφικού επιπέδου, βελτιωμένο σε σχέση με τη μέση »φτερούγα» που κυκλοφορεί.

 

Είναι αλήθεια πως τα ντοπαρισμένα πάσχουν στον τομέα της μετάδοσης και οι δίδισκοι βελτιώνουν την κατάσταση αλλά χάνεις την πολιτισμένη λειτουργία. Υπάρχουν και τρίδισκοι που θα σεβαστούν όμως την γάμπα σου λιγότερο απ’ ό,τι οι Σιου τον Κάστερ στη μάχη του Λιτλ Μπίγκχορν.

 

Ο σιδερένιος κινητήρας με κωδικό »4G63» είναι γερό σκαρί. Χωρίς να τον κάνεις σφυρήλατο θα σου δώσει μέχρι +420 ίππους με ασφάλεια αν δεν είσαι »κάφτης». Αν του αλλάξεις εντόσθια, sky is the limit. Bolt on turbo kits, εκκεντροφόροι και άλλα καλούδια απογειώνουν στροφάρισμα και ιπποδύναμη και προσγειώνουν απότομα τον τραπεζικό σου λογαριασμό. Εσύ αποφασίζεις.

 

Η »μαμά» ανάρτηση δουλέυει άριστα στον δρόμο. Για πίστα είναι μαλακή. Εκεί αναλαμβάνουν κάτι Öhlins που σου παίρνουν το μυαλό.

Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις με after market parts που κοστίζουν πρισσότερα από κάποια €40,000. Τα πάντα μπορούν να βελτιωθούν.

 

Για να μην αποθαρρύνω κάποιον υποψήφιο αγοραστή, επειδή τα νούμερα ξεφεύγουν, ξεκαθαρίζω: όλα τα λεφτά τα ξόδεψα λόγω δικής μου μούρλας. Το αμάξι δεν έχει ζητήσει ούτε βίδα, ούτε ml λάδι πέρα απ τα προγραμματισμένα service. Εξαιρετικά αξιόπιστο. Σκύλος.

Δεν σου λείπει δύναμη, μπορείς να το κρατήσεις »μαμά» και να το στρίβεις τέζα όλη μέρα. Δεν υποστηρίζω, βέβαια, ότι είναι φθηνό.

Τα είπαμε πιο πάνω. Σετ συμπλέκτη μαμά €2.000, τακάκια εργοστασιακά €950. Η απάντηση για τα πανάκριβα αυτά ανταλλακτικά βρίσκεται στα aftermarket. Θα βρεις και στα περίπτερα. Εκεί που δεν βρίσκεις λύση είναι στην κατανάλωση. Ορέστης Μακρής με εθισμό στα οκτάνια. Κάτω από 13 lt/100 km δεν βλέπεις. Ποτέ. Για minimum μιλάμε. Για maximum δεν λέμε τίποτα. Σου κόβεται η μιλιά.

 

Το αμάξι σου κάνει και μια αρρωστημένη πλάκα. Λόγω κάποιας ιδιομορφίας του ντεπόζιτου, φαντάζομαι. Ταξιδεύεις, φτάνεις στον προορισμό σου. Δείκτης χαμηλά. Σβήνεις. Μετά από λίγο ξανανάβεις. Δείκτης χαμηλότερα! Καίει και σβησμένο.

 

Η θέση οδήγησης δεν είναι η ιδανική. Κάθεσαι ψηλά, η ρύθμιση του τιμονιού δεν σου αφήνει μεγάλες επιλογές αλλά υπάρχει μια αίσθηση μηχαονολογικής αγνότητας. Για τον αφοσιωμένο μετράει περισσότερο.

 

Τα συγχωρείς όλα όμως σε ένα Evo. Το αμάξι είναι απίστευτο στο στροφιλίκι. Πάει όσο γρήγορα μπορείς. Εσύ! Αυτό μπορεί και πιο γρήγορα. Αρκεί να κρατιέσαι πάνω απ τις 3000 rpm για να μην »lagάρει». Στον συνηθισμένο ελληνικό δρόμο »σαπούνι» δεν χαζεύει πουθενά. Γλιστρά όσο χρειάζεται για να »τοποθετηθεί» και εκτοξεύεται. Ούτε ESP ούτε ηλεκτρονικά ψευδομπλοκέ. Εσύ, το άμεσο Momo και τα τρία διαφορικά.

 

Δεν σε κερδίζει όμως μόνο με την ταχύτητά του. Και ένα TGV γρήγορο είναι. Με την αίσθηση του σε κερδίζει. Του μιλάς και σε ακούει.

Θες με τα τέσσερα; Mε τα τέσσερα. Θες drift; Αυτό θα πάρεις. Όσα δώσεις, θα τα εισπράξεις πολλαπλάσια σε απόλαυση. Σε κάνει καλύτερο οδηγό.

 

Όμως τέρμα η αγιογραφία. Εν έτει 2016 το Evo είναι, σχεδόν, ύβρις. Δυσβάσταχτο λόγω κόστους χρήσης και δίλιτρου μοτέρ. Απαγορευτικό για πολλούς. Όλα δεκτά. Για μένα όμως, εκτός απ’ την τρέλα μου, είναι και οικογενειακό μου. Το παίρνει η Μαριάννα (αν και μου γκρινιάζει για τον απότομο δίδισκο) με τον μπέμπη και πάνε παντού. Εντάξει, έχουν πια το Volvo για αυτές τις δουλειές.

 

Και έτσι ο κουμπαράς ξεκουράζεται. Για την επόμενη πολεμική βόλτα.

Photo: Αρχείο Bill Taoul / Antonis Krits

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει