Λείπει ένα επίρρημα από τον παραπάνω τίτλο. Είναι το «πολύ». Για πολύ πλούσιους. Για πολύ γκάζι. Για πολύ hi-tech. Πληροφορίες εντός
Μόλις 399 «κομμάτια», τιμή στα 2,4 εκατομμύρια, επιτάχυνση από 0-200 χλμ./ώ. σε 5,8δ/λ. και τελική 350 χλμ/ώ. για την εξωτική McLaren W1
Αυτά είναι τα Οκτωβριανά των supercars. Με διαφορά μόλις δύο εβδομάδων παρουσιάστηκαν μέσα στον Οκτώβρη τα δύο επαναστατικά υπεραυτοκίνητα. Εξέγερση τεχνολογίας και «πυρπόληση» ασφάλτου
Πρώτα παρουσίασε η McLaren τη W1. Δεκαπέντε μέρες μετά η Ferrari την F80. Ούτε συνεννοημένοι να ‘ταν.
Πισωκίνητο το πρώτο, τετρακίνητο το δεύτερο – συνοδεία δύο ηλεκτροκινητήρων στον μπροστινό άξονα.
Παρόμοια και εξωφρενική δύναμη. Υβριδικά και τα δύο. Η McLaren ανακοίνωσε 1275 PS και 1345 Nm από έναν διπλοτούρμπινο V8 κινητήρα. Ελαφρώς μικρότερη ισχύς από τη Ferrari και τον V6 της, επίσης με δύο τουρμπίνες
Παρουσία αμφοτέρων στην F1 με ό,τι συνεπάγεται σε υστεροφημία, αεροδυναμικά στοιχεία προερχόμενα από την αγωνιστική τεχνογνωσία, προφανώς κεντρομήχανα, με σασί από ανθρακόνημα και διθέσια.
H Ferrari F80 λόγω τετρακίνησης είναι βαρύτερη, λίγο πάνω από τα 1.500 κιλά. Η McLaren ζυγίζει περίπου 100 κιλά λιγότερο, στα 1.399
To θρίλερ του / της συνοδηγού
Βέβαια είναι απορίας άξιον ποιος συνοδηγός θα αντέξει τη διαδικασία εξάντλησης των σχετικών επιδόσεων.
Ενδεικτικά, η W1 εκτελεί τα 0-200 χλμ/ώ. σε μόλις 5,8 δ/λ. Τα «μηδέν-διακόσια», ε;
Στο δε κόκπιτ της Ferrari το κάθισμα του συνοδηγού είναι τοποθετημένο πιο πίσω, πιο κάτω και με λιγότερη ορατότητα απ’ αυτό του οδηγού. Η διαμόρφωση είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη στον άνθρωπο της αριστερής θέσης και στο σασπένς οδήγησης που έχει να διαχειριστεί.
Ποιος ή ποια, λοιπόν, θα αντέξει απ’ το δεξί κάθισμα την εξωφρενική επιτάχυνση, χωρίς ούτε καν βλεμματική επαφή με αυτόν που έχει τη ζωή σου στα χέρια του;
Πέραν του μέτριου χιούμορ, αυτές είναι δύο εξωφρενικές κατασκευές
Για παράδειγμα, η McLaren επέλεξε αντίστοιχα να βιδώσει το κάθισμα του οδηγού σε μία σταθερή γωνία και από ‘κει και πέρα να ρυθμίζεις τα πεντάλ και το τιμόνι προς το σώμα σου.
Το σύνολο έχει βάρος κάποια, μάλλον ολιγαρκή, 1.399 κιλά. Για την ιστορία, η W1 «γυρνάει» στη γνωστή πίστα δοκιμών της Ναρντό, στην Ιταλία, τρία ολόκληρα δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από τη McLaren Senna. Τι να λέμε τώρα…
Πιο αγωνιστική προσέγγιση στο κόκπιτ της Ferrari με το κάθισμα του συνοδηγού σε δεύτερο ρόλο
Στην άλλη πλευρά, Ιταλία μεριά
Η Ferrari έβαλε όση τεχνολογία έχει μαζέψει για την «αφρόκρεμά» της προσδίδοντας έμφαση στα αεροδυναμικά και λειτουργικά στοιχεία παρά στο οπτικό.
Δεν θα μάθουμε ποτέ πώς θα φαινόταν από αισθητική άποψη η F80 στο γερο-Ένζο
Ξέρουμε όμως ότι αν κάνεις ένα πρόχειρο exit poll με φίλους σου δείχνοντάς την, οι περισσότεροι θα τη βρουν περίεργη. Κάποιοι μπορεί και άσχημη
Ελάχιστοι θα τη βρουν όμορφη. Πάντως καμία σχέση με το αρμονικό κάλλος των προπατόρων της, της 288 GTO ή εκείνης της μυθικής F40
Η αλήθεια είναι ότι σ΄αυτό το επίπεδο μπολιάσματος τεχνολογίας, ανάγκης για αρνητική άντωση και διαχείρισης ισχύος, ο σχεδιασμός έχει άλλες προτεραιότητες και λιγότερα τα κοινωνικά «καλλιστεία». Ενημερωτικά, το aero της McLaren δημιουργεί downforce 1.000 κιλών
Διθέσια διάταξη και με εσωτερική σχεδίαση που άμεσα ταυτοποιείται ως ΜcLaren στο εσωτερικό της W1
Not your average supercar
Ούτως ή άλλως πρόκειται για δύο κατασκευές που, όπως σωστά διατύπωσαν κάποιοι βρετανοί δημοσιογράφοι, κάνουν τα άλλα μοντέλα των δύο εταιρειών να δείχνουν συνηθισμένα και μαζικά.
Υπερβολή; Προφανώς. Αποτυπώνει, ωστόσο, το τεχνολογικό βάθος που διακρίνει τα εικονιζόμενα.
Για την ιστορία, υπάρχει κι άλλο ένα λάθος στον τίτλο.
Έπρεπε να γράφει ότι δεν αρκεί να ‘σαι πλούσιος για να αποκτήσεις κάποιο απ’ τα δύο (ή μήπως και τα δύο;). Τα €3,7 εκατομμύρια που κοστίζει η Ferrari και τα €2,4 εκατ. που στοιχίζει η McLaren δεν είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη για να τα βάλεις στο γκαράζ σου
Αυτήν τη φορά η McLaren επέλεξε το «στυλ Gullwing» όσον αφορά τον τρόπο ανοίγματος των θυρών. Εντάξει, γιατί εδώ που τα λέμε, συχνά δυσκολεύεσαι να ξεχωρίσεις ποια είναι ποια
Φίλε, (πολύ) εύπορε αναγνώστη, προαπαιτείται να είσαι ήδη στη λίστα των επίλεκτων πελατών, να ‘χεις ψωνίσει ήδη αρκετές φορές στο παρελθόν και, τελικά, να περάσεις το ‘’crash test’’ των σχετικών τμημάτων των εταιρειών που δεν θέλουν φραγκάτους «αλεξιπτωτιστές» αλλά καρατσεκαρισμένους. Μόλις 799 αντίτυπα θα κατασκευάσουν οι Ιταλοί, μόνο 399 οι Βρετανοί. Μη σπρώχνεστε, δεν θα πάρετε όλοι (αποτυχημένο χιούμορ Νο2)
Η Ferrari F80 αποδίδει 1200 ίππους με τεχνολογία προερχόμενη από τη νικηφόρα εμπλοκή της στο Le Mans το 2023 και το 2024
Photo: McLaren / Ferrari
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.