Μαθήματα «χορού» σε άσφαλτο και χώμα με Porsche Macan

Post date:

Author:

Category:

Porsche Macan στο χώμα

Δύο Porsche Macan, μία ”βενζίνη”, μία diesel, δύο ιστοσελίδες που αγαπούν την αυτοκίνηση, το the 6 Million Dollar Story και το 4Drivers, μια δημοσιογράφος και ένας petrolhead του Ειδικού Τύπου μαζί με ένα oδηγοκεντρικό SUV που θέτει τους δικούς του νόμους

Ποιος είπε ότι οι γυναίκες δεν είναι πρόθυμες να ακούσουν μερικά tips ασφαλούς οδήγησης; Η Doya Karolini, η γυναίκα πίσω απ΄το άρτιο αισθητικά 6 Million Dollar Story, αγαπά την οδήγηση. Αλλά και ήταν όσο χρειάζεται γενναία στο δεξί κάθισμα όταν η εκπληκτική Porsche Macan έστριψε υπό πίεση.

Στο επίκεντρο της ημέρας, η δίλιτρη Macan των 252 ίππων που πρέπει να ανοίξεις το καπό για να δεις πως μέσα της βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος. Το πρώτο δίλιτρο SUV της Porsche είναι η ζωντανή απόδειξη πως το downsizing ζει και, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια, είναι ικανό να κατατροπώσει το συναγωνισμό. Σε ρόλο άμεσων εντυπώσεων και η πετρελαιοκίνητη Macan Diesel S. 

Για εγκυκλοπαιδικούς λόγους, ο κινητήρας της ”Volcano Grey” βενζινοκίνητης Macan δεν είναι ο ίδιος της Boxster 718 που οδηγήσαμε πρόσφατα καθώς σ΄αυτήν ήταν με επίπεδη διάταξη (boxer) αλλά, εδώ, κλασικός εν σειρά σε διαμήκη τοποθέτηση.

Στην πράξη; Μπορείς να κάνεις τα πάντα με τη Macan που αποκαλύπτει τον πολυδιάστατο χαρακτήρα της σε άσφαλτο, ταξίδι, πόλη, στροφιλίκι. Ή όπου.

Κι αν έχει σκαλώσει η μνήμη σου στη ”μικρή” έκδοση της πρώτης γενιάς της Cayenne, τη 3.2 V6, όπου ήταν αισθητή η ”ταξική” διαφορά με τις μεγαλύτερες V8 εκδόσεις, εδώ πρέπει να ‘σαι έτοιμος να αποδομήσεις τις ξεπερασμένες εντυπώσεις. Κι αυτό, γιατί αρκεί ένα δίλιτρο μοτέρ στο πιο σπορ σασί της κατηγορίας, για να θεσπιστούν οι νέοι Νόμοι στα σπορ premium SUV. Doya, συμφωνείς με τους παρακάτω;

#Νόμος της Macan

”Απλώς, παίξε. Διασκέδασέ το. Απόλαυσε το παιχνίδι”

    Michael Jordan

porsche macan S δοκιμή

Κλείνεις τη βαριά πόρτα και ξέρεις πως είσαι σε γνήσιο ”Πορσικό” περιβάλλον. Γυρνάς το κλειδί στα αριστερά. Εκεί, όπου έμεινε το αποτύπωμα απ΄τους αγώνες Le Mans όταν οι οδηγοί διέσχιζαν τρέχοντας την πίστα για να βάλουν ”μπροστά” τον κινητήρα, να βάλουν μια 1η στο κιβώτιο, να δέσουν ζώνη και να φύγουν. Ο διακόπτης στα αριστερά τούς έδινε ένα ελάχιστο, μικρό προβάδισμα για να κάνουν την υπόλοιπη δουλειά με το δεξί χέρι όσο το αριστερό γυρνούσε τη μίζα. 

Είναι αυτές οι μικρές λεπτομέρειες που σου θυμίζουν το τιμημένο pedigree που ακόμα και η εισαγωγική έκδοση της Macan θυμίζει στον οδηγό της. Αλλά και στη συνοδηγό της…

Στον ανοιχτό δρόμο η Porsche Macan είναι μια μασίφ κάψουλα για πέντε. Ταχύτατη, με 0-100 km/h σε μόλις 6.7”, τελική στα 229 km/h. Όμως, ξέρω, ξέρεις, ξέρουμε πως το θέμα δεν είναι μόνο αυτό. Η απόσταση απ΄τα 0 έως τα όποια 229 κρίνεται από το πώς διανύεται. Ο τρόπος μετράει…

Με τη Doya πήγαμε προς τα νότια, εκεί όπου σε μια έρημη μέρα και με ελεγχόμενη ροή πιέσαμε σε κάποια σημεία τη Macan. Ελάχιστες κλίσεις, τρομερό body control, ρυθμίσιμο σασί. Το τελευταίο είναι όλα τα λεφτά για το συνειδητοποιημένο ”Πραγματικό Οδηγό”. 

Βασικό tip ασφάλειας; Ότι στις υψηλές ταχύτητες φρενάρουμε πάντα με τους τροχούς σε ευθεία και αφήνουμε, επίσης, το μεσαίο πεντάλ όσο οι τροχοί μας κοιτάζουν ευθεία. Είναι ο πιο ασφαλής τρόπος να διαχειριστείς την όποια κινούμενη μάζα. 

Αλλά αν θες, ξέρεις και έχεις τη διάθεση, η Macan μετατρέπεται σε ένα μεγάλο GTi, ικανό να επιτεθεί στις πιο κλειστές καμπές με μια απίστευτη ευελιξία και συνοχή. Τρεμοπαίζεις με trailing-throttle, νιώθεις να κλείνει την τροχιά της, ”τοποθετείς”, γλιστράς ελεγχόμενα. Είναι η στιγμή που σχεδόν δεν πιστεύεις το τι είναι ικανό να κάνει το καλύτερο και πιο εστιασμένο SUV της αγοράς.

#Νόμος της Μacan

”Δώστε σε ένα κορίτσι τα σωστά παπούτσια και μπορεί να κατακτήσει τον κόσμο”

     Marilyn Monroe

porsche macan τιμές

Αν ισχύει ο νόμος της Marilyn, τότε, με αυτοκινητικά δεδομένα, τα δικά μας ”παπούτσια” είναι τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας. Ο οποιοσδήποτε συνειδητοποιημένος petrolhead γνωρίζει πως αυτά τα τέσσερα άκρα από καουτσούκ μπορούν να αναδείξουν ή και να αποδομήσουν μια ανάρτηση.

Όλη η σκέψη πίσω απ΄το ξεκάθαρο σπορ DNA της Porsche στην τετρακίνητη Macan, όλες οι άπειρες δοκιμές του PTM (δείτε τι περιλαμβάνει το Porsche Traction Management στο video), έχoυν επαφή με άσφαλτο, χώμα ή χιόνι μέσα από μια τετράδα σοφά επιλεγμένη.

Το tip λέει πως, σαφώς, η σωστή πίεση ελαστικών είναι μια εβδομαδιαία συνήθεια. Μόνο που εδώ, η απεικόνιση της πίεσής τους σε real time μέσω της λειτουργικής οθόνης στο ταμπλό της Macan, σε βοηθά να βλέπεις τι συμβαίνει ακριβώς ανά πάσα στιγμή με ακριβή bar ανά τροχό

Η Doya Karolini, η γυναίκα πίσω απ΄ το αισθητικά άρτιο και με άποψη ”6 Μillion Dollar Story”, βάζει τα δικά της παπούτσια -εννοείται flat και με λεπτή σόλα για να υπάρχει πιο άμεσο feedback του πεντάλ αλλά και ασφάλεια στην οδήγηση- και μπαίνει άμεσα στο concept που λέει να οδηγήσουμε τις νέες Porsche Macan και να θυμήσουμε μερικά tips ασφαλούς οδήγησης. 

Η δίλιτρη βενζινοκίνητη Porsche Macan με τους 252 ίππους ”φορούσε” τα διάστασης 235/50R/18 της S1 Evo2 της Hankook που είναι ειδικά σχεδιασμένα για SUV. Η λευκή, Macan S Diesel με τους 258 ίππους τους μεγαλύτερους, των 19 ιντσών, με τα πιο ασφάλτινα σε χαρακτήρα Michelin. 

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ο τρόπος που, ειδικά η πρώτη, ”σιδερώνει” τις ανωμαλίες της ασφάλτου, ακόμα και στην πιο κακή εργολαβική τους εκδοχή ενώ λόγω των μεγαλύτερων ”πλαϊνών” στο πέλμα είναι και αυτή που προτιμήσαμε σε εκτός δρόμου περιπέτειες.

#Νόμος του 4Drivers

”Αν έχεις τη σωστή πολυθρόνα δεν χρειάζεσαι πολύ χρόνο για να βολευτείς”

Robert De Niro

porsche macan δοκιμή

Το ”Πορσικό” γονίδιο είναι εμφανές με το που θα καθίσεις στη θέση του οδηγού. Χαμηλά τοποθετημένη, αν θες μπορείς να τη βάλεις τέρμα κάτω, να νιώσεις ”μέσα” στο αυτοκίνητο και να βρεις την ιδανική, δικιά σου γεωμετρία. Κρατάς ένα τριάκτινο τιμόνι, όσο χρειάζεται φαρδύ και μπρούτο, μυρίζεις το δέρμα, ναι, μ΄αυτήν ακριβώς την εσάνς που αναγνωρίζεις ότι προέρχεται απ’ το Τσουφενχάουζεν.

Τα χέρια στη θέση μεταξύ του ”τρία παρά τέταρτο και δέκα παρά δέκα” (αν παρομοιάζαμε το τιμόνι με ένα ρολόι), σχετικά κοντά στο τιμόνι, με τους καρπούς να είναι ελαφρά λυγισμένοι στη θέση ”12” και την πλάτη του καθίσματος με όχι ιδιαίτερη κλίση.

Θυμίζουμε το tip που λέει πως ο λαβύρινθος του αφτιού είναι απ΄τα πρώτα όργανα που αντιλαμβάνονται την κινηματική. Λειτουργεί ακαριαία όσο πιο κάθετη είναι η πλάτη. Όχι, όμως, στο σημείο που να μας κουράζει οδηγώντας. Κάπου ανάμεσα στο τελείως κάθετα και στο πιο relaxed είναι η ιδανική ισορροπία της σωστής θέσης οδήγησης.

Ναι, είσαι στην ”πολυθρόνα” τη σωστή. Στα δεξιά σου υπερυψωμένη η κεντρική κονσόλα, όπως ακριβώς είναι συχνά στα καθαρόαιμα. Εντοπίζουμε την κοινή σχεδιαστική γραμμή με την 911 Carrera S που οδηγήσαμε πρόσφατα.

Το χέρι σου πέφτει με ένα φυσικό τρόπο στο 7άρι κιβώτιο PDK . Ταχύτατο, αλλάζει σε μιλισέκοντς, απαλό σα ζεστό βούτυρο, σκέφτεται πριν από σένα, ωμά επιθετικό στη θέση Sport+  και στάνταρ εξοπλισμός στη Macan.

Το εξασκημένο μάτι διακρίνει την άψογη συναρμογή, αυτά τα μιλιμέτρ πίεσης που ασκείς στους διακόπτες. Ο βαθμός πίεσης στα δάχτυλα του κάθε μπουτόν δεν είναι τυχαίος. Κάποιοι, εκεί στη Στουτγάρδη, τους έχουν πατήσει χιλιάδες φορές για να βρουν τη χρυσή τομή. 

#Νόμος της Macan

”Το να νικάς τον εαυτό σου, απ’ όλες τις νίκες, είναι η πρώτη και καλύτερη”

Πλάτωνας

motodynamiki

Το brief πίσω απ΄τη Macan ήταν να διατηρήσει τα γονίδια της Porsche. Όταν κατασκευάζεις το πιο εμβληματικό σπορ αυτοκίνητο του τελευταίου μισού αιώνα, την 911, θες ό,τι παρουσιάζεις να έχει μια ιδεολογική συνέχεια.

Και αν η Cayenne, το 2002, εν μέσω επιφυλακτικής υποδοχής τότε, κατέληξε να γίνει το ισχυρό οικονομικά χαρτί της μπράντας, αυτό που συμβαίνει τώρα, δεκαπέντε χρόνια αργότερα, είναι πως η αγορά των SUV έχει πάρει τόσο μεγάλες διαστάσεις και τόση διασπορά στα segments, που αφενός δεν υπάρχει θέμα κανιβαλισμού με την Cayenne και αφετέρου είναι η ευκαιρία να παρουσιάσεις κάτι που θέτει τον πήχυ στην κατηγορία.

Όπως έχουμε σημειώσει ξανά, αυτοκίνητα σαν τα Macan, Cayenne ή Panamera, είναι αυτά που επεκτείνουν τη σπορ εμπειρία σε ένα ευρύτερο κοινό με περισσότερες χωροταξικές ανάγκες απ΄όσες μπορούν να συναντήσουν σε μια Boxster, Cayman ή 911.

Αλλά είναι κι αυτά που μετατρέπουν την Porsche από ένα μικρό κάποτε, niche κατασκευαστή σε ένα mega – automotive παράγοντα. Κι όλο αυτό, χωρίς να γίνει μαζικός. Για μας, στο 4D, αυτό είναι το κλειδί του να ξεπερνάς τον εαυτό σου. Αλλά χωρίς να τον αλλοιώνεις.

#Νόμος της Macan

”Τα ντόνατς χωρίς λιπαρά μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό καλό στην υγεία”

                                                                  Aνώνυμος petrolhead

porsche macan drift

Τα ”ντόνατς” στη γλώσσα των petrolheads δεν έχουν λιπαρά. Μόνο fun. Ειδικά, όταν το όχημα το επιτρέπει. Η διαφορά της Macan είναι πως κάνει ακριβώς αυτό.

Αντίθετα με ό,τι συνηθίζεται, πρόκειται, κυριαρχικά, για ένα τετρακίνητο με πισωκίνητα χαρακτηριστικά. Η ροπή του κινητήρα στέλνεται, μέσω του 7τάχυτου κιβωτίου PDK, στον πίσω άξονα και όταν φτάνει εκεί συναντά τον πολύδισκο συμπλέκτη (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο) που τότε αυτός τη ”μοιράζει” και στους μπροστινούς τροχούς.

Το tip λέει πως αξίζει να παρατηρείς το σχετικό γράφημα στο ταμπλό που εμφανίζει την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο. Εκεί θα δεις πως η Porsche Macan είναι ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο με ξεκάθαρο rear bias, που στέλνει σχεδόν συνεχώς περισσότερο ”πίσω”. 

Οπότε, σε συνδυασμό με το σύστημα Αutomatic Brake Differential που στέλνει τη ροπή στον όποιο τροχό μπορεί να τη διαχειριστεί καλύτερα, έχεις ήδη πάρει το μήνυμα: ατέλειωτο παιχνίδι εκεί όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Απενεργοποιείς το PSM (Porsche Stability Management) -κοινώς, το ”ESP”- και μπορείς να παίξεις κατά βούληση. Στη φάση αυτή, επιλέξαμε την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση στη θέση Normal για μεγαλύτερη ενδοτικότητα στις ανωμαλίες ενώ οι τροχοί των 18 ιντσών διαχειρίστηκαν άψογα τη χλαπαταγή.

Τα υπόλοιπα είναι μέρος του fun και μιας ιδέας του πώς είναι να συνηθίζεις τη θαρραλέα Doya σε φάση πλαγιολίσθησης.

Καθόλου τυχαίο που ο διεθνής Ειδικός Τύπος γράφει ότι ”χρειάζεσαι ένα πραγματικά καλό πισωκίνητο σεντάν ή διθέσιο για να την κερδίσεις”. Επίσης καθόλου απίθανο που μερικούς μήνες πριν, η Macan ήταν το αυτοκίνητο που, αναλογικά, μας εντυπωσίασε περισσότερο στην πίστα των Σερρών. Respect.

#Let’s dance, Macan. Για να δούμε τα specs σου

Kινητήρας: 1,984 κ.εκ., τετρακύλινδρος, turbo

Ισχύς: 252 PS / 5,000-6,000 rpm 

Ροπή: 370 Nm / 1,600-4,500 rpm

Eπιτάχυνση 0-100 km/h: σε 6.7” (6.5” με Sport Chrono Package)

Ρεπρίζ: 80-120 km/h: σε 4.8”

Tελική ταχύτητα: 229 km/h

Κιβώτιο: 7τάχυτο PDK (στάνταρ)

Bάρος: 1,770 kg

Κατανάλωση: 7.2-7.4 lt/100 km (μέση εργοστασιακή)

Χώρος αποσκευών: 500 lt (1,500 lt με αναδίπλωση καθισμάτων)

Ρεζερβουάρ: 65 lt (ρεζερβουάρ 75 lt χωρίς χρέωση)

Τιμή: €80.100

Λεξικό: το όνομα ”Macan” στα Ινδονησιακά σημαίνει ”τίγρης”. Δικαίως…

Info: porsche.gr

Photo: Γιώργος Κούτος / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει