Η Bugatti εκφράζει ό,τι ταχύτερο και ακριβότερο υπάρχει σε υπεραυτοκίνητο. Κι όμως, οι petrolheads δεν μιλούν για αυτή. Γιατί;
Kερδίζεις το λόττο. Και έχεις, λέει, μια και μόνη επιλογή για ένα mega-supercar. Η Bugatti είναι το ισχυρότερο, ταχύτερο, ακριβότερο και πιο εξωτικό όλων. Θα την αγόραζες;
Η λογική λέει πως το απαύγασμα των αριθμών, οι 1,500 ίπποι, η τελική των 420 km/h και όλη αυτή η επίδειξη ισχύος θα σε έκανε να θες χοντρά μία Bugatti
Είναι το αυτοκίνητο που, όπως έλεγε ο Jeremy Clarkson, καίει το καύσιμό του πιο γρήγορα κι απ’ το να ρίξεις αναμμένο σπίρτο στα χαρτονομίσματα που χρειάστηκαν για να το φουλάρεις.
Με αυτό το σκεπτικό, τα αυτοκίνητά της θα ‘πρεπε να ‘ναι στην κορυφή της λίστας.
Τα πιο έγκυρα ευρωπαϊκά περιοδικών τύπου evo, sportauto, ποτέ, μα ποτέ δεν έχουν συμπεριλάβει μία Bugatti στο δικό τους πάνθεον. Ποτέ, λέμε. Τι δεν καταλαβαίνεις;
Η Chiron των 2.4 εκατομμυρίων ευρώ δεν φαίνεται να ξεφεύγει απ΄τον παραπάνω κανόνα. Οι Bugatti, ναι, είναι ό,τι πιο γρήγορο και εξωτικό σε επίπεδο παραγωγής. Αλλά, επιτρέψτε μου, είναι, κατά παράδοξο τρόπο, άψυχες.
Οι Bugatti είναι τελειοθηρικές αλλά χωρίς να σε κάνουν να τις ονειρεύεσαι. Μια εντυπωσιακή επίδειξη χλιδής, τελειότητας και know-how με τη δραματική απουσία του στοιχείου του πάθους. Κάτι σαν τον τέλειο άνθρωπο κατά Μένγκελε. Αλλά χωρίς εστία πόθου. Περίεργο, ε; Αντίθετα μία LaFerrari, μία Porsche 918 ή μία McLaren P1 -τα αυτοκίνητα της αγίας αυτοκινητικής τριάδας- είναι driver’s car σε ανώτατο επίπεδο
Το παράδοξο της Bugatti
Η Chiron θα ‘πρεπε να φτύνει όλο τον ανταγωνισμό μέσα απ’ τις απολήξεις του W16 κινητήρα της. Να τον τρώει για πρωινό με βάση την ισχύ, τα φράγκα, το exclusivity.
Παρόλα αυτά, φαίνεται να είναι παντελώς αδιάφορο το ότι μπορεί να τα προσπερνά σαν σταματημένα.
Για την ιστορία, η Chiron κάνει τα 0-200 σε λιγότερα από 6.5”, τα 0-300 σε 13.6”. Η τελική της έχει περιοριστεί στα εξωφρενικά 420 km/h για λόγους ασφάλειας. Χωρίς περιορισμούς είναι στα 463 km/h.
Η Bugatti μοιάζει σαν να γεννήθηκε σε μια αίθουσα υψηλά ιστάμενων στελεχών που βάλθηκαν να αποδείξουν ότι μπορούν να φτιάξουν το ταχύτερο ever, ότι είναι οι πιο ικανοί. Και θα συμφωνήσω. Η VW είναι σαν το θεό. Παντοδύναμη. Από Skoda μέχρι Bugatti. Αλλά κάτι λείπει απ΄το χρυσό της «παιδί». Το πόσο το θες
Photo: Bugatti
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.