Πώς θα έλεγες με μια λέξη το αυτοκίνητο που δοκίμασες;
Συχνά, λόγω και της διαστροφής του επαγγέλματος χανόμαστε σε χιλιάδες λέξεις γράφοντας μια δοκιμή. Είπα να αντιστρέψω το αυτονόητο και να με εξαναγκάσω να περιοριστώ σε μια και μόνη λέξη.
Μιλάμε για αυτοκίνητα παραγωγής. Έστω, σε κάποιες περιπτώσεις, περιορισμένης. Πρόσφατα ή και παλαιότερα. Αλλά δεν περιλαμβάνονται αγωνιστικά, tuned ή custom. Με μια μόνη εξαίρεση στο λήμμα ”κτηνώδες” που το επέτρεψα στον εαυτό μου γιατί ήταν το ταχύτερο και πιο ισχυρό που έχω οδηγήσει ever, κάποια 0-200 σε λιγότερα από 7”, 0-300 σε κάποια 13”. Μαμά μου…
Προσπάθησα, επίσης, να αποφύγω τελείως γενικευμένους χαρακτηρισμούς τύπου ”όμορφο”, ”άσχημο” ή ”ευχάριστο”. Ένα και μόνο επίθετο για την ίδια την εμπειρία της οδήγησης. Αυτό.
Τα δικά μου 50 + 1 επίθετα. Με αλφαβητική σειρά. Μαζί, και το πρώτο αυτοκίνητο (από όσα είχα την τύχη να οδηγήσω) που γράφοντας μου ´ρθε στο μυαλό.
Α
Άγριο – Porsche 911 GT2 (996)
Aέρινο – Citroën DS
Αιχμηρό – Lotus Exige
Aλήτικο – Honda S2000
Άμεσο – Mini BMC (1959)
Ανάλαφρο – Mazda MX5
Αναλογικό – Ford Escort RS Mk2
Aνεξέλεγκτο – Austin Allegro
Αντρικό – Mazda RX-7 (FD)
Αποτελεσματικό – Seat Leon Cupra (5F)
Άσχετο – Kia Rio
Β
Βαρετό – όλα τα Rover της νεότερης ιστορίας. Ευτυχώς, Rover is over
Βελούδινο – Jaguar XJ
Βολικό – Smart Forwto
Δ
Δήθεν – Saab 9-7X
Δισυπόστατο – BMW M5 (E60)
Ε
Eθιστικό – BMW M3 Competition Package (F80)
Έντιμο – Skoda Yeti
Έξυπνο – Renault Twingο I (1993)
Επιθετικό – Mitsubishi Lancer Evo (και τα δέκα, αν και λιγότερο το τελευταίο)
Επικοινωνιακό – Alfa Romeo Giulia (Type 105)
Εστιασμένο – Renault Sport Megane R.S. 275 Trophy
Ζ
Zωντανό – Toyota MR2
Θ
Θεϊκό – όλες οι Ferrari που είχα την ευλογία τους (Testarossa / 550 / 355/ Modena / 430 / 458)
Κ
Κλασικό – Jaguar E-Type
Κουλό – Dodge Nitro
Κτηνώδες – Porsche 997 Turbo 9FF (1200 PS)
Λ
Λακωνικό – Caterham Seven (όλα, αν και το Caterham Superlight 620R, που πολύ θα ήθελα να με τρομάξει, πρέπει να ανήκει και στο λήμμα ”σκληροπυρηνικό”)
Μ
Μαλθακό – Nissan Primera (P12)
Μίζερο – Lada 111
Μονοδιάστατο – KTM X-Bow
N
Nτροπιαστικό – SsangYong Rodius
Ξ
Ξεάγχωτο – Mitsubishi L200
Ο
Ολοκληρωμένο – Audi Allroad
Ομοιογενές – Subaru Impreza WRX
Π
Πάρταλο – Τrabant
Περιττό – Hummer H2
Πληθωρικό – Lamborghini Murcielago LP640
Πολυμορφικό – Ford S-Max
Σ
Σκληρό – Opel Corsa OPC (sport suspension/19”)
Σκληροπυρηνικό – Porsche 911 GT3 RS (997)
Συμμετοχικό – Peugeot 106 Rallye 1.6 8V
Σφιχτό – Audi R8 V10 (Mk2)
Τ
Τραχύ – Suzuki Jimny
Τριζάτο – Fiat 127
Υ
Υπερστροφικό – VW Beetle (Type 1)
Υποστροφικό – Daewoo Nubira
Φ
Φοβιστικό – Dodge Viper SRT-10
Φουτουριστικό – Citroën Maserati
Ψ
Ψηφιακό – Mercedes E-Class (W213)
Ω
Ώριμο – VW Golf GTi Mk7
Photo: Γ. Κούτος / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.