50 + 1 επίθετα για να περιγράψεις ένα αυτοκίνητο δοκιμής

Post date:

Author:

Category:

 

Πώς θα έλεγες με μια λέξη το αυτοκίνητο που δοκίμασες

- Διαφήμιση-

Συχνά, λόγω και της διαστροφής του επαγγέλματος χανόμαστε σε χιλιάδες λέξεις γράφοντας μια δοκιμή. Είπα να αντιστρέψω το αυτονόητο και να με εξαναγκάσω να περιοριστώ σε μια και μόνη λέξη. 

 

Μιλάμε για αυτοκίνητα παραγωγής. Έστω, σε κάποιες περιπτώσεις, περιορισμένης. Πρόσφατα ή και παλαιότερα. Αλλά δεν περιλαμβάνονται αγωνιστικά, tuned ή custom. Με μια μόνη εξαίρεση στο λήμμα ”κτηνώδες” που το επέτρεψα στον εαυτό μου γιατί ήταν το ταχύτερο και πιο ισχυρό που έχω οδηγήσει ever, κάποια 0-200 σε λιγότερα από 7”, 0-300 σε κάποια 13”. Μαμά μου… 

 

Προσπάθησα, επίσης, να αποφύγω τελείως γενικευμένους χαρακτηρισμούς τύπου ”όμορφο”, ”άσχημο” ή ”ευχάριστο”. Ένα και μόνο επίθετο για την ίδια την εμπειρία της οδήγησης. Αυτό. 

 

Τα δικά μου 50 + 1 επίθετα. Με αλφαβητική σειρά. Μαζί, και το πρώτο αυτοκίνητο (από όσα είχα την τύχη να οδηγήσω) που γράφοντας μου ´ρθε στο μυαλό. 

 

Α

Άγριο – Porsche 911 GT2 (996)

 

Aέρινο – Citroën DS

 

Αιχμηρό – Lotus Exige

 

Aλήτικο – Honda S2000

 

Άμεσο – Mini BMC (1959)

 

Ανάλαφρο – Mazda MX5

 

Αναλογικό – Ford Escort RS Mk2

 

Aνεξέλεγκτο – Austin Allegro

 

Αντρικό – Mazda RX-7 (FD)

 

Αποτελεσματικό – Seat Leon Cupra (5F)

 

Άσχετο – Kia Rio

 

Β

Βαρετό – όλα τα Rover της νεότερης ιστορίας. Ευτυχώς, Rover is over 

 

Βελούδινο – Jaguar XJ

 

Βολικό – Smart Forwto

 

 

Δ

Δήθεν – Saab 9-7X

 

Δισυπόστατο – BMW M5 (E60)

 

Ε

Eθιστικό – BMW M3 Competition Package (F80)

 

Έντιμο – Skoda Yeti

 

Έξυπνο – Renault Twingο I (1993)

 

Επιθετικό – Mitsubishi Lancer Evo (και τα δέκα, αν και λιγότερο το τελευταίο)

 

Επικοινωνιακό – Alfa Romeo Giulia (Type 105)

 

Εστιασμένο – Renault Sport Megane R.S. 275 Trophy 

 

Ζ

Zωντανό – Toyota MR2

 

Θ

Θεϊκό – όλες οι Ferrari που είχα την ευλογία τους (Testarossa / 550 / 355/ Modena / 430 / 458)

 

Κ

Κλασικό – Jaguar E-Type

 

Κουλό – Dodge Nitro

 

Κτηνώδες – Porsche 997 Turbo 9FF (1200 PS)

 

Λ

Λακωνικό – Caterham Seven (όλα, αν και το Caterham Superlight 620R, που πολύ θα ήθελα να με τρομάξει, πρέπει να ανήκει και στο λήμμα ”σκληροπυρηνικό”)

 

Μ

Μαλθακό – Nissan Primera (P12)

 

Μίζερο – Lada 111

 

Μονοδιάστατο – KTM X-Bow

 

N

Nτροπιαστικό – SsangYong Rodius

 

Ξ

Ξεάγχωτο – Mitsubishi L200

 

Ο

Ολοκληρωμένο – Audi Allroad

 

Ομοιογενές – Subaru Impreza WRX

 

Π

Πάρταλο – Τrabant

 

Περιττό – Hummer H2

 

Πληθωρικό – Lamborghini Murcielago LP640

 

Πολυμορφικό – Ford S-Max

 

Σ

Σκληρό – Opel Corsa OPC (sport suspension/19”)

 

Σκληροπυρηνικό – Porsche 911 GT3 RS (997)

 

Συμμετοχικό – Peugeot 106 Rallye 1.6 8V

 

Σφιχτό – Audi R8 V10 (Mk2)

 

Τ

Τραχύ – Suzuki Jimny

 

Τριζάτο – Fiat 127

 

Υ

Υπερστροφικό – VW Beetle (Type 1)

 

Υποστροφικό – Daewoo Nubira

 

Φ

Φοβιστικό – Dodge Viper SRT-10

 

Φουτουριστικό – Citroën Maserati

 

Ψ

Ψηφιακό – Mercedes E-Class (W213)

 

Ω

Ώριμο – VW Golf GTi Mk7

Photo: Γ. Κούτος /  4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει