666 λέξεις: από τις βελόνες στις οθόνες. Πού πάει η ρημάδα η αυτοκίνηση;

Post date:

Author:

Category:

Λέγεται πως η μοναδική πραγματική σταθερά στο σύμπαν είναι αυτή της μεταβολής. «Τὰ πάντα ῥεῖ»  Το νοήμα όλο σε τρείς λέξεις και ένας μέγιστος Ηράκλειτος κάνει το απόλυτο mic drop. Ρίψη με πάταγο, 2,500 χρόνια πριν εφευρεθεί το ρημάδι

Κλασικό ταμπλό vs Ψηφιακό

Δύο κόσμοι σε μία φωτό. Στην αριστερή γωνία βελόνες και αναλογικότητα. Στη δεξιά το ταμπλό που παρουσίασε η Samsung στο δρόμο της ψηφιοποίησης. Κυρίες, κύριοι, ένα έχω να πω. Όταν φτάσεις κάτω, στα λινά, ή γενικώς ξοδευτεί όλο το tire budget έρχεται βίαιη η υπενθύμιση: Όλα ρευστά, you’re just going along for the ride


Μάλλον, έχω να πω περισσότερα. Για την ακρίβεια, 666 λέξεις. Κάνει μυστηριακό

Σα το βάτραχο που τσουρουφλίζεται στο καζάνι δίχως να το αντιληφθεί. Έτσι γίνεται και η ματάβαση από τη μια κατάσταση στην επόμενη.

Εξελλίσεται αργά και γραμμικά.

Δύναται όμως και με διαδικασίες εξπρές. Σαν την καμπύλη ροπής μιας Taycan ή την αύξηση πίεσης της Κ04 τουρμπίνας μου, βορείως των 3,000 σαλ. 

Πιστεύω λίγοι θα διαφωνήσετε ότι πλέον όλα έχουν περάσει σε μια νέα φάση. Εδώ φτάσαμε σε «γκολφάκια» που γράφουν 0-100 σε 3” χαμηλά! Να το πω χύμα; Δεν προλαβαίνουμε να πάρουμε γραμμή. Δυστυχώς αγόρασε οικόπεδο και η κριτική σκέψη πρόσφατα, κάπου σε παρατεταμένο ανάποδο που δεν ίσιωσε ποτέ


GR Yaris

Μονόδρομος Χαλανδριώτικος λοιπόν και ο απέναντι μόλις έκαψε το STOP

Τους ξεμπλοκάρεις φρένα μπας και ξαναβρούν πρόσφυση μπας και σωθούν. Δε νιώθουν.

Τους μοντάρεις εργοστασιακό εγκέφαλο, να στρώσει κάπως το μείγμα. Συνεχίζουν το χαβά τους και βαράνε πειράκια.

Θέλουν και Tesla P100D, μη βράσω. Πού να πιάσουν και οι ζέστες. Οχι καλοκαιρινές, οι κλιματικές.

Εξηγούμαι. Από την πρώτη σπίθα της εφεύρεσης του τροχού (με ποδαράκι Fred Flintstone) μάς πήρε κάποιες χιλιετίες ως τα ”yeehaw” επιφωνήματα στο Φαρ Ουέστ, με άτια ατίθασα και αμαξάδες σε κατόπι ατμοκίνητης ταχείας. Από την εσωτερική καύση μέχρι την υπετροφοδοσία ενός ασύδοτου Group B, λιγότερα από 80 χρόνια. Και από εκεί, κάποια 30-φεύγα για ηλεκτροκίνηση και ψηφιοποίηση όλης της διαθέσιμης πληροφορίας


Δεν υπάρχει εναλλακτική

Τουλάχιστον σε σχέση με τη βαριά βιομηχανία που αδιαμφισβήτητα κινεί νήματα.

Ας δούμε τις δέκα ισχυρότερες εταιρίες του πλανήτη με βάση τα λογιστικά.

Έξι από αυτές είναι αυτοκινητοβιομηχανίες – no surprise there. Στις θέσεις 1-2 πλασσάρονται VAG και Toyota, σα σε κλασικό πακετάκι Hamilton-Bottas.

Υψηλότερα από Apple (!) και Samsung. Αφού τους χρυσώνουμε γαμώτο, ας σχολιάζουμε τουλάχιστον για το προϊόν που μας πλασάρουν.

Εκφέρουμε άποψη για το πού μας πάνε.

Στην Αμερική η EPA έβαλε πρόσφατα στο στόχαστρο την εμπορεία downpipes. Στην Ευρώπη έχετε Euro 6 και αντίστοιχα φίμωτρα. Προς τι η καταπίεση; Γιατί να μου κόψετε το χαμόγελο όταν το κυκλοφορώ μόνο Κυριακές, άρα και μολύνω σαφώς λιγότερο από την ενέργεια που χρειάζεται (ως προς το carbon footprint, μιλάω) να επαναφορτίσει ο δίπλα τις μπαταρίες της ηλεκτρικής παντόφλας κάθε βράδυ;


Porsche Taycan 4S Δοκιμή

Εντάξει ας μην αφορίζω

Και το ηλεκτρικό έχει νόημα ύπαρξης και σκοπό, αλλά σε ουδεμία περίπτωση εις βάρος της μηχανολογικής αγάπης. Θα μας την κόψουν κι’ αυτή σαν το τσιγάρο, θα το δείτε. 

Απ’ τις βελόνες στις οθόνες γαρ. Από το συμμέτοχοι προς το εντελώς αμέτοχοι

Μαζική τύφλωση και τραγική ειρωνία σταδιακά το ψυχωμένο να δίνει θέση στο κλινικό, με καταλύτη (αντί ελευθέρας) ως προς την πολιτική και τεχνολογική ορθότητα. Blindsight. Ακριβώς όπως το γραψε ένα γατόνι του hard sci-fi, ο Peter Watts. 

Στην τελική, όλη η απόλαυση στην οδήγηση (γενικότερα και στη ζωή από ό,τι κατάλαβε το δικό μου μικρό νιονιό) βρίσκεται κάπου μεταξύ λάθους και ατέλειας

Μην πέφτουμε αμαχητί στη φάκα της «τροχαίας» της κορεκτίλας. Ακόμα και αν ο κ. Musk μάς φτάσει στον Άρη με όλα τα λεφτά από τις κλήσεις.


Ford Escort Mk2 2021

Προσωπικά, όταν έρθει η ώρα μου να αποχαιρετήσω, ελπίζω να γίνει μέσα σε βρώμογκαζο

Στην καλύτερη; Σ’ ένα Caterham 7 ή μία 356.

Αν έχει κασετόφωνο, βάλτο να παίζει Dire Straits, το Money for Nothing.

Αν δεν έχει, δεν πειράζει. Κροτάλισμα μετάλλων και ντίζα αντί displays και soundaktors.

Χέρια-πόδια εμπλεγμένα σε διαδικασία αναλογική. Αέρας στην καράφλα και ρουθούνια να τα πλυμμιρίζουν μυρωδιές silica και petrol. Βουρκωμένος απ’ τις ανα-θυμιάσεις. Και μια κορδέλα ασφάλτου να χάνεται πίσω από μια κορφή. 666 +1 στροφές


VW Golf GTi 2020

Photo: Singer / Samsung

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει