Από το 2012 που πρωτοπαρουσιάστηκαν τα «ομόσταυλα» Toyota GT86 και Subaru BRZ, οι εντυπώσεις ξεκίνησαν από διθύραμβοι, προχώρησαν σε γκρίνιες και μεταλλάχθηκαν ξανά σε επαίνους με την άφιξη του GR86. Όμως η βάση είναι ίδια
Η Toyota με το GT86 είχε προβάλλει την ουσία της οδήγησης. Πίσω κίνηση, σύνδεση με τα δρώμενα, συμμετοχικότητα. Έστω κι αν όντως υπήρχε η αίσθηση πως το αυτό σασί θα μπορούσε με άνεση να διαχειριστεί επιπλέον ισχύ. Το «φάρμακο» ήρθε με το εικονιζόμενο GR86. Όμως η βάση είναι η ίδια
Το GT86 ήταν το θεμέλιο το σωστό. Καλά ζυγισμένο coupe, χαμηλά τοποθετημένος κινητήρας (λόγω της επίπεδης διάταξης με κληρονομιά από τη Subaru), πίσω κίνηση, χειροκίνητο κιβώτιο, μπλοκέ διαφορικό και μία από τις καλύτερες σε αίσθηση ηλεκτρικές κρεμαγιέρες
Ακόμα και η επιλογή των στενών ελαστικών ήταν μία θαρραλέα επιλογή των μηχανικών και επιτελικών της Toyota.
Σκοπό είχε να μάθει το ενδιαφερόμενο κοινό πως η υπερβολική πρόσφυση «σκοτώνει» το fun. Άντε τώρα να το εξηγήσεις αυτό σε κόσμο που βάζει 20άρη τροχό σε υπερμίνι.
Το GT86 διέθετε, επίσης, και ένα ενδιαφέρον σχήμα σε μία μοναδική πλατφόρμα. Σημειώστε το τελευταίο.
Είναι τελείως διαφορετικό να προσφέρεις μία παραλλαγή ενός κοινού σασί που κατασκευάζεται σε ένα σωρό εκδόσεις και τελείως άλλο να μπαίνεις στη διαδικασία ενός μοναδικού πλαισίου που δε «βγαίνει» από 1000 κυβικά μέχρι τρίλιτρο
Ωστόσο μετά από τα πρώτα εντόνως θετικά σχόλια του ειδικού Τύπου για το GT86 ήρθε στον ορίζοντα μία παλίρροια εντυπώσεων από μέρος του κοινού που είχε ήδη συνηθίσει στην υπερτροφοδότηση. Η αλήθεια είναι πως αν έχεις ήδη θωπευθεί από το turbo, δύσκολα υπάρχει δρόμος επιστροφής από τα υψίπεδα ροπής. Νόμος
Η δικαίωση μέσω του GR86
Εννιά χρόνια μετά το GT86, το 2021, ήρθε η νέα του εκδοχή, το GR86.
Εντυπώσεις; Ενθουσιασμένοι άπαντες.
Όντως το GR86 εμπλούτισε την προίκα του GT86 με μεγαλύτερο κυβισμό, ρυθμίσεις σε ανάρτηση, ακόμα πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση και, φυσικά, επιπλέον Nm που γιάτρεψαν τη μαύρη, κενή «τρύπα» του προκατόχου του.
Προφανώς πάντα υπάρχει περιθώριο για βελτίωση. Η επιπλέον ροπή του αυξημένου σε χωρητικότητα κινητήρα καθώς και οι περιφερειακές αλλαγές έκαναν το υποτιμημένο διαμάντι του GT86 να λάμψει. Αλλά μην τρελαθούμε κιόλας. Το αυτοκίνητο ως βάση είναι το ίδιο. Κι αυτό αναδεικνύει ακόμα περισσότερο το πόσο σωστά είχαν πιάσει εξ αρχής τη συνταγή οι άνθρωποι της Toyota
Κράζεις; Θαυμάζεις
Τώρα δεν πα’ να λένε μερικοί και να κράζουν ότι του έλειπε το turbo και ότι τα λάστιχα ήταν στενά, μαζί με όλη τη σχετική παπαρολογία. Όσο ξέρουν τόσο καταλαβαίνουν.
Το GR86, και πάλι, δεν έγινε ένα αυτοκίνητο ευθείας και εύκολα θα το κοντράρεις με ένα σχετικά δυνατό hatchback. Πόσο μάλλον με ένα ηλεκτρικό που θα χαθεί στον ορίζοντα.
Όμως η πατριδογνωσία του GT86 και η σύγχρονη επάρκεια του GR86 δεν κονταροχτυπιούνται με τα προαναφερόμενα. Oύτε έχουν άγχος απόδειξης. O λόγος είναι ο εξής: αν χρειάζεσαι τη δύναμη για να διακριθείς ως οδηγός, κάτι σου λείπει
Όπως, επίσης, αν εξαντλείσαι στα 0-100 και τις κόντρες σε ευθείες, μάλλον έχεις μπει σε λάθος ιστοσελίδα.
Συμπέρασμα: Μόνο τυχαίοι δεν είναι οι έπαινοι που εισπράττει το αυτοκίνητο στην πιο πρόσφατη εκδοχή του. Το αίμα νερό δε γίνεται. Ισχύει και αντιστρόφως.
Photo: toyota.gr / Γ. Κούτος
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.