Αυτοκίνητα με ψυχή. Υπάρχουν ακόμη

Post date:

Author:

Category:

«Έχουν τα αυτοκίνητα ψυχή;», αναρωτιόνταν κάποτε ο συγγραφέας Νίκος Δήμου. Εξ όσων θυμάμαι, η απάντησή του ήταν καταφατική. Μόνο που ήταν μία εύκολη απάντηση για την εποχή του. Το θέμα είναι τώρα, που η αυτοκίνηση αλλάζει. Λοιπόν; Έχουν;

Ford Focus RS αυτοκίνητα με ψυχή

Ο στεγνός τεχνοκράτης θεωρεί το ερώτημα του τίτλου αφελές. Ο θρησκόληπτος, ιερόσυλο. Και ο συνειδητοποιημένος εραστής της οδήγησης, ψάχνει το δικό του δισκοπότηρο εν κινήσει


Χθες σκρόλαρα τα σχόλια κάτω από μία φωτό του GR Yaris, στη σελίδα του 4Drivers στο Facebook. Γινόταν πανικός

Όπως είχε πει κάποτε, μάλλον αθυρόστομα, ο Λάρι Φλιντ, ”opinions are like asholes, everybody has one”. Δε χρειάζεται μετάφραση, δε συμφωνείτε; Ακούγεται πιο κομψά έτσι.

Είχε δίκιο. Μπορείς να διαβάζεις τα πάντα ως κριτική, υποδοχή ή ως σχόλια. Από «κουβά» μέχρι διθυραμβικά comments συνάντησα για το GR Yaris. Όπως και για κάθε αυτοκίνητο. Opinions.

Όμως, ακόμα και οι όποιες αντικρουόμενες απόψεις εκφράζουν αυτό ακριβώς: υπάρχουν μερικά αυτοκίνητα με ψυχή. Ακόμη. Εν μέσω μια εποχής που αδυνατίζει τη σύνδεσή σου με το μηχάνημα. Σε μια εποχή που οδεύει προς την αυτόνομη οδήγηση. Για το καλό σου, φυσικά…

Περιπτώσεις τύπου GR Yaris, Type-R, M2, AMG, ή ακόμα και ένα ταπεινό Fiesta ST, αποδεικνύουν ότι υπάρχουν ακόμη αυτοκίνητα που μπορούν να μιλήσουν στο θυμικό σου, να σε κάνουν να νιώσεις οδηγώντας τα. Και όχι απλώς να σε μεταφέρουν ή και να σε διακτινίσουν από το σημείο Α στο σημείο Β


Τ.50 Gordon Murray

Έτυχε να οδηγήσω για λίγο τις προάλλες ένα Tesla

Ήταν εξωφρενικά γρήγορο. Είναι μία κινητή γιορτή ψηφιοποίησης. Αλλά καθόλου ποίησης.

Είναι η προέκταση ενός υπερ-έξυπνου κινητού τηλεφώνου σε τροχούς. Είναι αυτό που αρέσει, θα αρέσει στην πιτσιρικαρία, αυτό που ήδη έχει βάλει τους παραδοσιακούς κατασκευαστές σε σκέψη

Tesla Model X

Αλλά, διάολε, ήταν τόσο άψυχο. Το Tesla είναι μία κινούμενη τεχνολογική κάψουλα που σε κλώτσαγε στα πισινά από την άμεση -εδώ και τώρα- ροπή. Και, ως εμπειρία οδήγησης, ως αίσθηση, ως νευρική απόληξη στα άκρα σου; Τόσο κλινικά στεγνή. Το σέβομαι ως νέο είδος. Δεν με κερδίζει ως άνθρωπο-οδηγό

Οπότε, καταλαβαίνετε, χαίρομαι που ακόμη και το 2021 υπάρχουν επιλογές που σε συνδέουν με τη βαθιά φύση της οδήγησης.

Μιλώντας για το GR Yaris (που ήταν και η αφορμή για αυτές τις αράδες), υποκλίνομαι σ’ αυτούς τους σχιστομάτηδες εξ Ανατολών – έστω κι αν δεν το ‘χω οδηγήσει.

Εξ όσων γνωρίζω, η Toyota Hellas δεν έχει βγάλει ακόμη δημοσιογραφικό. Ωστόσο οι προδιαγραφές είναι γνωστές, τα reviews δίνουν και παίρνουν στο εξωτερικό και τα πλάνα όπου πλαγιολισθαίνει με τα τέσσερα, επίσης.

Υποκλίνομαι γιατί τόλμησαν

Δε «μάσησαν» στην εποχή, δεν έκατσαν στα αβγά τους με την κολλεγιά της Supra, μπόρεσαν να κρατήσουν το βάρος χαμηλά μ’ όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας, κράτησαν το πνεύμα των STi και Evo ζωντανό.

Μερικά αυτοκίνητα έχουν ψυχή. Ναι. Δεν είναι στεγνό, δεν είναι ιερόσυλο. Κάποια αυτοκίνητα ακόμη σου «μιλούν». Δεν είναι living rooms εν κινήσει, δεν είναι ψυχρά Izola που τυγχάνει να πηγαίνουν «αέρα». Κύριοι, όποιοι κι αν είστε, στο Βάισαχ, στο Μόναχο, στη Στουτγάρδη, στη Διέππη, αγαπητοί και σεμνοί Ιάπωνες, σας ευχαριστώ. Με τα δημιουργήματά σας μού σώζετε την ψυχή


Subaru BRZ Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει