Αυτοκίνητο που σε κάνει καλύτερο οδηγό. Ποιο είναι;

Post date:

Author:

Category:

Θέλω να το γράψω καιρό αλλά το φοβάμαι μήπως βγει ασαφές. Ο τίτλος που μου ‘ρχόταν στο μυαλό είναι πότε ένα αυτοκίνητο είναι τεχνικό. Όχι τεχνολογικό. Τεχνικό οδηγικά

Τεχνικό αυτοκίνητο 911

Πότε δηλαδή ένα αυτοκίνητο απαιτεί πιο τεχνική προσέγγιση, πώς κάποιο μπορεί να σε εξελίξει περισσότερο οδηγικά


Μου το θύμισε μια κουβέντα που είχα με τον φίλο και contributor, Βαγγέλη Μαραγκό. Είχε να κάνει με μια διαδρομή με το προσωπικό του Clio RS και ένα Fiesta ST

Δε θα αποκαλύψω τα προσωπικά δεδομένα, όμως η ουσία ήταν όταν σχολίασα πως, κατά την ταπεινή μου άποψη, το Fiesta ST, ειδικά με το μπλοκέ διαφορικό, είναι ένα πιο «τεχνικό» αυτοκίνητο από το Clio.

Τι εννοώ; Απαιτεί περισσότερη ακρίβεια από τον οδηγό του, δεν έχει τόσο αυτό το χαρακτηριστικό «τετράγωνο» πάτημα του Renault που σε γεμίζει αυτοπεποίθηση και θέλει περισσότερο ραφινάρισμα στις γωνίες που ασκείς με το τιμόνι.

Κοντολογίς; Το RS (Mk3) είναι τρομερά αποτελεσματικό αλλά εύκολο. Τo ST επίσης εξαιρετικά αποτελεσματικό και, κατά τη γνώμη μου, ακόμα πιο γρήγορο σε στριφτερή διαδρομή. Θέλει όμως περισσότερη προσπάθεια – ίσως και θάρρος στο πόσο εμμένεις στο γκάζι μέσα στο apex. Είναι πιο τεχνικό. Αυτό

Να σημειωθεί, παρακαλώ

Μάλλον εδώ αξίζει να προσθέσω πως είχα ασκήσει στον Βάγγο έντονο και συστηματικό προσυλητισμό υπέρ του RS πριν το αγοράσει.

Δεν υπάρχει, δηλαδή, κάποιο στοιχείο μεροληψίας εκ μέρους μου. Και πώς να υπάρχει, δηλαδή, αφού ούτε λίγο ούτε πολύ το ‘χω αγοράσει τρεις φορές. Ναι, προ face, με facelift, τα πάντα όλα.

Να επανέλθω, λοιπόν, επί του γενικού. Τεχνικό αυτοκίνητο είναι, τουλάχιστον όπως το αντιλαμβάνομαι, αυτό που για να το εξαντλήσεις απαιτεί οδηγική προσέγγιση αισθητά πάνω από το μέσο όρο.

Παράδειγμα: ένα VW δεν είναι τεχνικό αυτοκίνητο. Νόμος. Δε λέω ότι δεν είναι καλό. Το αντίθετο. Για παράδειγμα, το νέο Golf είναι όσο και ό,τι χρειάζεται ο μέσος οδηγός.

Όμως ο μέσος οδηγός δεν πρόκειται να διαβάζει αυτό το άρθρο. Ή και αν έκανε το λάθος και άνοιξε το λινκ, μάλλον θα του φάνηκαν ιδρυματικά τα υπόλοιπα που κάθομαι και πληκτρολογώ.

Επανέρχομαι, λοιπόν, στο ότι το Golf δεν είναι τεχνικό επειδή δεν απαιτεί ιδιαίτερη οδηγική παιδεία. Πάει σχεδόν μόνο του. Κι αυτό, ως ντόμινο, δε σε εξελίσσει ως οδηγό. Ναι, μπορεί να στρίψεις πιο γρήγορα. Αλλά αν αποπειραθείς, για παράδειγμα, να στρίψεις στην ίδια καμπή με ένα Μ3 ή ακόμα και με ένα MX-5, ένα MR2 ή και με ένα Lotus, το πιθανότερο είναι πως θα εκτεθείς χοντρά. Έστω κι αν το τελευταίο επιτρέπει να στρίβεις με μακράν μεγαλύτερες ταχύητητες


Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Τεχνικό είναι: το δύσκολο από ένα σημείο και πέρα

Τεχνικό είναι το κοντό μεταξόνιο μιας 911 – ιδιαίτερα από 997 και πίσω.

Ορισμός τεχνικού αυτοκινήτου είναι τα Lotus. Τόση πληροφορία, τόση μικρομετρικότητα στα inputs που σχεδόν αδυνατείς να αναλύσεις. Εκτός αν είσαι πολύ τεχνικός οδηγός.

Τεχνικό είναι ένα Cayman ή ακόμα και ένα 500 Abarth – με όποια μειονεκτήματα κι αν έχει, κατά τη γνώμη μου το τελευταίο (υψηλή θέση οδήγησης, μικρή διαδρομή ανάρτησης, κρεμαγιέρα με τεχνητή αίσθηση βάρους).

Τεχνικά αυτοκίνητα είναι τα περισσότερα Subaru, αρκετά Honda αλλά όχι τα Citroën που δεν έχουν λόγο να απευθυνθούν σε σκληροπυρηνικό κοινό – έστω κι αν κατέχουν το know-how έχοντας πάρει παραμάζωμα πρωταθλήματα ραλί

Κάπου εδώ νομίζω πως, μετά από καμιά πεντακοσαριά λέξεις, προσπάθησα να το διατυπώσω. Όχι τίποτα άλλο, αλλά να μου φύγει και η φοβία μήπως βγει ασαφές. Ή μήπως βγήκε;


Τέλη κυκλοφορίας 2021

Photo: Γ. Γαράκης / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει