Τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα σε πλήρη διωγμό. Φαίνεται ότι στα μάτια των κυβερνώντων ο μυστήριος τύπος που έχει δέσει το τροχόσπιτό του πίσω από το τζιπ του μάλλον δεν λογίζεται για άνθρωπος αλλά για σαλίγκαρος: όπου πάει, κουβαλά στην πλάτη του το σπίτι του.

Αλλά τότε τι τα κτίσαμε τα ξενοδοχειακά συγκροτήματα με τις πισίνες και τα ενοικιαζόμενα; Τι τα έχουμε τα Airbnb;
Το κυβερνητικό ή κρατικό σαΐνι που επέβαλε τέτοιους περιορισμούς στα τροχόσπιτα και στα αυτοκινούμενα, τι είναι; Πεντάστερο ή εξάστερο; Eχει πάει ποτέ διακοπές οδικώς με το αυτοκίνητό του ή από το αεροδρόμιο του νησιού όπου προσγειώνεται πάει κατευθείαν στην παραθαλάσσια σουίτα του και κλείνεται εκεί μέσα;
Διότι αν είχε πάει ποτέ διακοπές σε χερσαίους προορισμούς μέσα από δαιδαλώδεις διαδρομές σε γκρέμια πάνω από τη θάλασσα ή σε δασωμένα βουνά, θα είχε προσπεράσει κάτι ταλαίπωρους που επιζητούν άλλου είδους επαφή με τη φύση και άλλα βιώματα στον τρόπο με τον οποίο ξεκουράζονται και διακοπεύουν.
Αλλά τι τους τα λέω; Στα μάτια τους ο μυστήριος τύπος που έχει δέσει το τροχόσπιτό του πίσω από το τζιπ του ή ο άλλος που οδηγεί αργά αργά το αυτοκινούμενό του (αμάξι και τροχόσπιτο ενιαίο) μάλλον δεν λογίζεται για άνθρωπος με δικαιώματα, αλλά για σαλίγκαρος. Οπου πάει, κουβαλά στην πλάτη του το σπίτι του.
Ε, τώρα, είναι να δίνουμε αξία στα σαλιγκάρια; Ή στις χελώνες, που όπου κουραστούν να περπατάνε, κάθονται, χώνονται στο καβούκι τους και το ρίχνουν στον ύπνο;
Μα αν είναι να κουβαλά ο καθένας μας το ξενοδοχειάκι του στην Ελλάδα, τι τα κτίσαμε τα ξενοδοχειακά συγκροτήματα με τις πισίνες και τα ενοικιαζόμενα; Τι τα έχουμε τα Airbnb; Αμ τα κάμπινγκ; Τι θα κάνουν όλοι αυτοί που περιμένουν τον τουρίστα να του τα πάρουν για να βγάλουν μετά τον χειμώνα; Και όταν λέμε τουρίστα, εννοούμε τουρίστα. Να έρθει στη χώρα με μια χειραποσκευή οκτώ κιλών και όλα τα υπόλοιπα να τα αγοράσει από εδώ. Ζει κόσμος από τον τουρισμό
Το πογκρόμ εναντίον του τροχόσπιτου
Ενώ ο αυτοκινούμενος κουβαλά μαζί του το αμάξι του, το δωμάτιό του, το μπάνιο του, την κουζίνα του, τη βεράντα στο κατώφλι του, το ποδήλατό του, τη φουσκωτή βάρκα του.
Οπότε, ούτε θα πιάσει δωμάτιο, ούτε γουρούνα θα νοικιάσει, ούτε πρωινό θα πάει να φάει στην ταβέρνα, ούτε κρουαζιέρα θα αγοράσει. Ε, τότε, τι έρχεται να κάνει; Δεν τον θέλουμε τον εναλλακτικό, να φύγει, να πάει αλλού.
Εδώ είτε καταναλώνεις όσα σου πασάρουν είτε σε διώχνουν.
Οπότε απαγορεύεται να παρκάρουν σε άδεια οικόπεδα, σε δρόμους, σε δημόσια ή δημοτικά πάρκινγκ, στις παρυφές παραλιών, σε παραλίμνιες ή παραποτάμιες περιοχές, σε παρυφές δασών κ.λπ. Παντού δηλαδή.

Τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα σε πλήρη διωγμό. Ενα χιλιάρικο το πρόστιμο (300 ανά άτομο). Τέλη κυκλοφορίας φορτηγού (για τους έλληνες ιδιοκτήτες). Διόδια τουριστικού λεωφορείου τριπλάσια του ΙΧ. Θα πρέπει να το χώσεις στην πολυκατοικία ενός κάμπιγνκ (από τα ελάχιστα που δέχονται τροχόσπιτα) και να πληρώσεις, αλλιώς μην το σκεφτείς καθόλου να έρθειςΝα πας Κροατία, Αλβανία, Τουρκία, Ισπανία, Πορτογαλία, που σε θέλουν. Εδώ, ξέχασέ το.

Και αυτά τα περί «τέλους της ανομίας σε παραλίες και αρχαιολογικούς χώρους» να τα πουν αλλού. Ούτε στην παραλία της Γλυφάδας, ούτε στης Τσαμπίκας στη Ρόδο, ούτε στης Καλλιθέας στη Χαλκιδική θα τους δείτε να ενοχλούν με τον παρκαρισμένο όγκο τους τα λεφούσια των τουριστών. Σε κάτι απέραντες μοναχικές παραλίες πάνε και αράζουν ή σε τίποτα απόμακρες ακρογιαλιές που οι μαζικοτουρίστες δεν καταδέχονται
Στους αρχαιολογικούς χώρους, βέβαια, υπήρχε θέμα. Δίπλα στον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, μέσα στην Κνωσό ή στην είσοδο της Βεργίνας, χιλιάδες τα τροχόσπιτα που χαλάνε το τοπίο.
Δεν κόβουμε τα καλαμπούρια, λέω εγώ; Είπαμε να ζούμε από τον τουρισμό, αλλά όχι κι έτσι. Να σιχαινόμαστε και να προγράφουμε όποιον δεν είναι μαζικοτουρίστας. Να τον διώχνουμε κακήν κακώς.
Και αυτή η μανία του κράτους και των υπουργείων διαρκώς να «διευθετεί», να «κανονίζει», να «ρυθμίζει», να «απαγορεύει», να «νομοθετεί νύχτα διά τροπολογιών», πότε θα σταματήσει;
Και σε εκείνα τα υπουργεία, τι διάολο, μόνο τα οργανωμένα συντεχνιακά συμφέροντα έχουν πρόσβαση και κάνουν συμβουλευτική; Κανένας απλός ανθρωπάκος, τίποτα;
Πηγή: Protagon.gr / Κείμενο: Δημήτρης Ευθυμάκης / Photo: Google / Creative Protagon / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.