Αγαπημένα hot hatch. Γιατί μας αρέσουν

Post date:

Author:

Category:

Ο συνδυασμός που προσφέρουν «σκοτώνει». Τα αγαπημένα hot hatch αυξάνονται, πληθύνονται και γίνονται όλο και καλύτερα. Είναι το αντίδοτο στη λαίλαπα των SUV

Renault Clio Williams

Η υπέροχη φωτό του Κωνσταντίνου Σφίτη είναι (και) συμβολική. Όσα χρόνια κι αν περάσουν, ένα σωστό hot hatch θα μας αγγίζει πάντα


Προσθιοκίνητα, σχετικά προσιτά και με άφθονο σασπένς. Τα αγαπημένα hot hatch είναι ικανά να κυνηγήσουν ακόμα και πανάκριβες, εξωτικές κατασκευές σε ορεινά στροφιλίκια. Εντάξει, αν είναι και τετρακίνητα μας αρέσουν ακόμα περισσότερο

Οδηγώντας στην Ελλάδα

Και εννοείται, ένα σωστό hot hatch είναι η ιδανική συνταγή για την ελληνική χωροταξία. Η χώρα είναι φτιαγμένη για τέτοια. Ανηφοριές, στροφιλίκια, ορεινοί παράδεισοι, δρόμοι όπου ένα τιμημένο, αγαπημένο hot hatch μπορεί να λάμψει.

Φυσικά οι καλύτερες διαδρομές είναι εκτός πόλης. Διασχίζεις την έρημη, αυτή την εποχή, Ελλάδα και ανακαλύπτεις άγνωστες διαδρομές. Κομμένες και ραμμένες για τέτοια αυτοκίνητα.

Γιατί μας αρέσουν τα hot hatch

Για να μας δίνουν το απαραίτητο σασπένς. Δεν μας ενδιαφέρουν και τόσο οι αριθμοί. Καλά είναι τα 0-100 αλλά όχι το ζητούμενο. Άσε που πλέον πολλά hot hatch είναι και τόσο γρήγορα όσο και ένα υπεραυτοκίνητο δεκαετίας.

Για να σε κάνουν να νιώθεις πως βρίσκεσαι μέσα σε μια διαφορετική, ψαγμένη περίπτωση σε σχέση με τα ομόσταυλα εισαγωγικά μοντέλα.

Για να γράφουν χρόνους σε πίστες και μετά να κινείσαι σαν άνθρωπος χωρίς να κοπανιέσαι με συμβιβασμούς. Ειδικά τώρα που οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις πέρασαν τα σπυράκια ακμής, συνδυάζουν το καλύτερο των δύο κόσμων.

Για να μαθαίνεις τα βασικά: lift-off oversteer, τσίμπημα φρένου με αριστερό, τιμονιά, όχι μούτρα, συμμετοχικότητα. Και παρόλα αυτά, σχετική ευκολία εκμάθησης. Το πισωκίνητο θέλει άλλη μαγκιά. Εδώ είναι safe sex.

Για να «γεμίζεις» τους καθρέφτες σε κατασκευές «πανακρίβου» και δηθενιές της κοινωνικής καταξίωσης. Στοιχείο που μας βασάνισε γενικότερα ως έννοια σ’ αυτή τη χώρα – αλλά δεν είναι του παρόντος.

Για να μη στερείσαι την πρακτικότητα. Παντρεμένος με παιδιά και petrolhead; Ναι, γίνεται. Μη σου πω και κουβαλητής απ΄το σούπερ μάρκετ.


Για να μη γίνεσαι στόχος στο «κακό μάτι» του γείτονα. Άσ’ τον να νομίζει πως είναι ένα απλό MINI ή άλλο ένα Leon, ή άλλο ένα Civic ή και ένα Hyundai που το ‘χει στην απόρριψη. Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, είπε ο Κύριος ημών και είχε δίκιο. Πολύ μπροστά ο Jesus

Honda Civic Type R
Peugeot 205 Rally

Μαζί

Τα αγαπημένα hot hatch μας αρέσουν για να μη θεωρήσεις το νεφρό σου ήσσονος σημασίας. Δηλαδή, αν πρέπει να το συντηρήσεις. Το κόστος ενός τέτοιου αυτοκινήτου όλο και μειώνεται. Ειδικά με το downsizing της εποχής

Μας αρέσουν γιατί μπορείς να έχεις πάντα ένα κοινό, νεανικό συνήθως, να περιμένει στη γωνία να το αγοράσει όταν το βαρεθείς. Όταν θες την αλλαγή, βρε αδελφέ.

Ή αν είσαι πιο «πιστός» στις επιλογές σου και δεν βαριέσαι εύκολα, για να έχεις κάτι στο γκαράζ σου ακόμη κι αν περάσουν χρόνια.

Σε μια εποχή όπου οδεύει προς την αυτόνομη οδήγηση και τον απόλυτο ψηφιακό έλεγχο της μάζας, ένα σωστό hot hatch θα είναι μια υπενθύμιση του εργαλείου του Πραγματικού Οδηγού. Πολύ μπροστά κι ο Καββαθάς.

Καββαθάς Ford Focus RS

Με τον άνθρωπο που δημιούργησε τον ειδικό Τύπο στην Ελλάδα, τον Κώστα Καββαθά, το Focis RS, το ελληνικό μπλε στο φόντο και σκέψεις για τη «σύγχρονη Integrale», όπως μας είχε πει ο Δάσκαλος. Στα δεξιά η μπαριέρα


Photo: Konstantinos Sfitis / Boris Pillipenko / Παναγιώτης Μυτιληναίος / Δημήτρης Θεοχάρης / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει