Μετά από επτά χρόνια στην παραγωγή, η Alfa Romeo 4C άφησε το δικό της στίγμα στην ολική αναγέννηση της φίρμας. Αλλά έδειξε και τον τρόπο για να εφαρμόσεις ένα υποδειγματικό σύστημα πέδησης
Σφιχτό πεντάλ, μικρή διαδρομή, σωστό«δάγκωμα» στο κάθε πάτημα και ακριβή, γραμμική αίσθηση. Αυτός είναι ο κανόνας για ένα εξαιρετικό σε αίσθηση μεσαίο πεντάλ
Όπως είχε πει ο Αlberto Cavaggioni, επικεφαλής της Alfa σε θέματα εξέλιξης προϊόντος, «ο στόχος μας ήταν να μεταφέρουμε την αίσθηση ενός αγωνιστικού πεντάλ σε ένα καθημερινό αυτοκίνητο. Στόχος μας ήταν τα φρένα να ανταποκρίνονται με την πίεση που ασκείται και όχι με τη διαδρομή»
Αυτό ακριβώς ήταν το ζητούμενο σ’ ένα αυτοκίνητο με γνήσια σπορ γονίδια. Πίεση vs διαδρομή πεντάλ. Που η τελευταία είναι πλέον ο κανόνας στη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων.
Η 4C δεν είχε προσθέσει κάτι εξωτικό στη σχεδίαση των φρένων. Πολύ απλά διότι το σύστημα των φρένων δεν έχει κάτι το εξωτικό ως βασικό concpet. Παραμένει το ίδιο από supermini ως supercar. Με απλά λόγια:
Μια αντλία φρένων, η υποβοήθηση, οι δαγκάνες, τακάκια, σωληνάκια υγρών ένα πεντάλ και τέλος.
Οι λεπτομέρειες που έκαναν τη διαφορά
Αντλία φρένων: ένα μεγάλης διαμέτρου έμβολο μεταφέρει περισσότερα υγρά σε λιγότερο χρόνο προσφέροντας πιο γρήγορη απόκριση στην πίεση του.
Υποβοήθηση: ακόμα και ένα τόσο ελαφρύ αυτοκίνητο όπως η Alfa Romeo 4C χρησιμοποιεί σερβό. Αλλά μειώνοντας την υποβοήθηση στο ελάχιστο, οι μηχανικοί της κατάφεραν μια γραμμική και άψογα κοντρολαρισμένη αίσθηση.
Πεντάλ: αφενός τα τοποθέτησαν στο πάτωμα και όχι στο ταμπλό. Και αφετέρου φρόντισαν για την καλύτερη δυνατή γωνία στήριξης ώστε ο οδηγός να ασκεί πιο εύκολα περισσότερη πίεση.
Δαγκάνα: σημαντικό να μην παραμορφώνεται στο δυνατό φρενάρισμα. Η ακαμψία της δαγκάνας προσφέρει καλύτερη αίσθηση στο πεντάλ. Η 4C χρησιμοποιεί πιστόνια και από τις δύο πλευρές.
Τακάκια: που αντέχουν σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Τα Ferodo HP1000 το ‘χουν.
Όλα τα παραπάνω λειτουργούν ακόμα καλύτερα όταν το βάρος του αυτοκινήτου είναι περιορισμένο. Επειδή η 4C ζυγίζει μόλις 895 kg απαιτεί λιγότερη δύναμη επιβράδυνσης για να παράγει μια δεδομένη τιμή πέδησης.
Η μόχλευση ανάμεσα στο πόδι του οδηγού και στο τακάκι, όπως σημειώνει ο Cavaggioni, είναι της τάξης του 56:1. Ενδεικτικά, ένα Toyota Avensis έχει 88:1 Και όσο μειώνεται η μόχλευση και η υποβοήθηση τόσο καλύτερη αίσθηση πεντάλ έχεις
Photo:alfaromeo.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.