Arrivederci, Arrivabene. Ο άνθρωπος της Ferrari χωρίς φίλους

Post date:

Author:

Category:

Maurizio-Arrivabene-ferrari-4drivers.gr

Ο επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Ferrari στην F1, o Maurizio Arrivabene, αποτελεί παρελθόν. Αναμενόμενο για κάποιον που δεν κατάφερε να φέρει το Πρωτάθλημα στο Μαρανέλο αλλά και για μια δύσκολη προσωπικότητα που δεν συνδέθηκε με τους ανθρώπους του περιβάλλοντος

Ο Maurizio Arrivabene δεν ήταν τυχαίος. Το βασικότερο credit στο βιογραφικό του ήταν ως πρώην αντιπρόεδρος της γνωστής καπνοβιομηχανίας Philip Morris, που ήταν και μεγάλος οικονομικός χορηγός της Ferrari.

Από τη θέση του επικεφαλής της Ferrari στην F1, o Arrivabene επέβλεψε συνολικά 81 αγώνες, με 14 νίκες, 71 θέσεις στο βάθρο και 12 pole position.

Για πολλούς, ωστόσο, ο Arrivabene κατείχε μια θέση μαριονέτας, όπου την πραγματική ισχύ και τις μεγάλες αποφάσεις έπαιρνε ο μακαρίτης, ο πρώην CEO του γκρουπο, Sergio Marchionne.

Ο οποίος, μάλιστα, λέγεται πως είχε προγραμματίσει την αντικατάστασή του απο τον τεχνικό διευθυντή, Mattia Binotto. 

Μετά το θάνατο του Marchionne, τον Ιούλιο του ’18, ο Arrivabene πάσχιζε να κρατηθεί στην εξουσία μιας ευαίσθητης θέσης με έντονο συμβολικό -και όχι μόνο- χαρακτήρα. Στο κάτω-κάτω, η Ferrari, ως ιδέα, βρίσκει το βαθύτερο νόημά της μέσα από τη Formula 1

To βρετανικό Motorsport περιγράφει τον Arrivabene ως κάποιον που δεν είχε την ικανότητα να εμπνεύσει, κάποιον που θεωρούσε τον εαυτό του ως ηγέτη την ίδια στιγμή που οι άλλοι τον έβλεπαν ως καταπιεστικό.

Μια αυτοκρατορική συμπεριφορά γεμάτη εντολές προς τους κατωτέρους του και, ταυτόχρονα, άφθονα ”yes sir” προς τους ανωτέρους του.

Μοιραία δεν δημιουργείς έτσι πιστούς φίλους και συνεργάτες σε ένα τόσο ευαίσθητο και πολυπαραγοντκό σπορ, όπως είναι το motorsport και ακόμα περισσότερο η F1.

Βασικά; Μια λάθος απόφαση του Marchionne που έφτασε κι ο ίδιος να τη συνειδητοποιήσει λίγο μετά αφού του έκανε την «απόσπαση» από τη Philip Morris.

Να περάσει, λοιπόν, ο επόμενος. Κύριε Binotto, έχετε τον πρώτο λόγο. Και πάλι καλά που δεν σας «βούτηξε» κάποιος ανταγωνιστής αυτά τα τέσσερα χρόνια που ο Arrivabene ήταν στο ρελαντί.

Photo: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει