Audi quattro. Το τέλος του Torsen

Post date:

Author:

Category:

audi quattro

Μια είδηση που πέρασε στα ψιλά, αλλά σημαίνει πολλά για τους φίλους της Audi. Η νέα γενιά των quattro αποχαιρέτησε οριστικά το κεντρικό διαφορικό. Το νέο σύστημα ”quattro με τεχνολολογία ultra” είναι η σημερινή αλλά και επόμενη μέρα

Η βασική γνώση μέχρι σήμερα έλεγε πως όσα τετρακίνητα μοντέλα είχαν εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα, συνοδεύονταν από Haldex. 

Και όσα είχαν τον κινητήρα τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα ”έπαιρναν” την ”κανονική”, μόνιμη τετρακίνηση, τη σωστή, πώς το λένε, με κεντρικό διαφορικό Torsen και όλα τα καλά που έχουμε συσχετίσει στο μυαλό μας.

Στην πρώτη κατηγορία βάζαμε τα Audi S3, κάθε λογής ΤΤ αλλά και όλες τις αντίστοιχες τετρακίνητες εκδόσεις εν μέσω του group.

Στη δεύτερη, που ήταν και η ακριβή οικογένεια, κάθε μοντέλο με το λογότυπο RS αλλά και υπέροχα αυτοκίνητα όπως τα Allroad και άλλα (S4, S6 κλπ).

Στην πράξη, η μόνιμη τετρακίνηση με το Torsen είχε και τη γλυκύτατη και υπό προϋποθέσεις” παιχνιδιάρα” κατανομή ροπής μεταξύ 40% στον εμπρόσθιο άξονα και 60% στον πίσω. Αυτό σήμαινε πως με -αρκετή θέληση, είναι αλήθεια- μπορούσες να υπερστρέψεις ένα ”καλό” quattro. Πράγμα σχεδόν αδύνατο με ένα Haldex

Και τα δύο συστήματα μπορεί να λέγονται ”quattro” (ναι, η Audi επιμένει να το γράφει με πεζά και όχι με πεζοκεφαλαία) αλλά όλοι ξέραμε και η Audi επίσης, πως το κεντρικό διαφορικό ήταν το καλό, ακριβό και περισσότερο επιθυμητό σύστημα.

Τώρα, μπορούμε να ξεχάσουμε το ταξικό κενό. H Audi έχει εισάγει για πρώτη φορά τη ”νέα γενιά quattro με τεχνολογία ultra”.

audi quattro ultra

 Η ονομασία και μόνο υποψιάζει τον ψαγμένο: ”ultra” ονομάζονται οι εκδόσεις εκείνες της Audi που επιτυγχάνουν την καλύτερη δυνατή εξοικονόμηση ενέργειας ανάμεσα στα ίδια μοντέλα της εταιρείας

Η ουσία σήμερα είναι πως ένας νέος τύπος τετρακίνησης εγκαινιάζεται που όπως υποστηρίζουν οι τεχνικοί της Audi έχει πλεονεκτήματα:

  • Είναι ελαφρύτερο κατά περίπου 4 kg παρά το ότι έχει περισσότερα επιμέρους εξαρτήματα από ό,τι πριν.

  • Πετυχαίνει μείωση κατανάλωσης κατά 0.3 lt σε μια μεικτή διαδρομή 100 χλμ. Οι τεχνικοί έκαναν πολλές δοκιμές γύρω από το Ingolstadt και λένε πως αυτή είναι μια τιμή εξοικονόμησης. Τα 0.3 lt μπορεί σε πολλούς να μη σημαίνουν τίποτα μπροστά στη ”θυσία” του Torsen αλλά σε τέτοιους καιρούς θριαμβευτικούς για ντιρεκτίβες που τύχαμε να ζούμε, να πούμε και ευχαριστώ.

  • Το πρώτο μοντέλο στο οποίο έκανε την εμφάνισή του είναι το νέο Audi A4 Allroad και αμέσως μετά στα νέα Q5, A5 και Q7.

  • Το νέο σύστημα δεν μεταδίδει καμία απολύτως διαφορά αίσθησης όταν γίνεται μετάβαση από τη λειτουργία FWD σε AWD.

  • Ο πίσω άξονας εμπλέκεται από δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες (έναν μπροστά στο κιβώτιο και έναν στο πίσω διαφορικό) ταχύτατα, σε περίπου 200-250 milliseconds.

  • Το νέο σύστημα θα κατασκευάζεται εντός εταιρείας και από ό,τι λέγεται δεν θα κοστίζει αισθητά ακριβότερα από το υπάρχον σύστημα quattro, παρότι επενδύθηκαν πολύ μεγάλα ποσά για να εξελιχθεί, χωρίς να δίνονται επιπλέον λεπτομέρειες.

Στο 4D πιστεύουμε πως σαφώς, μέρος του νέου σεναρίου στη φημισμένη τετρακίνηση της Audi, παίζει ρόλο και η αλματώδης εξέλιξη στους επεξεργαστές διαχείρισης δεδομένων που επιτρέπει οι νέες ηλεκτρονικές μονάδες να διαχειρίζονται εξαιρετικά γρήγορα τα data. 

Photo: Audi

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει