Ένα ποίημα κάτω από το καπό του Audi RS3

Post date:

Author:

Category:

Ο μόνος βενζινοκίνητος 5κύλινδρος στην αγορά αποδίδει αποδίδει 400 ίππους και βουνά ροπής. Και κάτι θυμίζει από τα αγωνιστικά quattro του Group B

Όπως γράφαμε πρόσφατα, τα hot hatch έχουν εκτοξευτεί σε θέμα ιπποδύναμης. Ακόμα περισσότερο; Το να έχεις κάποιους 400 ίππους κάτω από το διακριτικό αμάξωμα ενός σεντάν. Το Audi RS3, ειδικά σε αυτή την εκδοχή αμαξώματος, είναι μια τέτοια περίπτωση.

Η Audi, όπως σωστά επισημαίνει το αμερικανικό Car&Driver, θα μπορούσε να έχει »ξεμπερδέψει» πιο ανέξοδα επιτυγχάνοντας αυτή τη θηριώδη ιπποδύναμη (θυμήσου, τόσους »έβγαζε» κάποτε το Ferrari Modena) με ένα τετρακύλινδρο σύνολο.

Άλλωστε, στην εποχή που ζούμε, όπου η υπερτροφοδότηση ήρθε να εκτοξεύσει εύκολα την ιπποδύναμη χωρίς 8κύλινδρους και ατμοσφαιρικές περιπλοκότητες, το ήδη υπάρχον τετρακύλινδρο μοτέρ του Golf R θα μπορούσε να μεταμοσχευτεί στο RS3 και να τελειώνει η δουλειά.

 H Audi επέλεξε τον ακριβότερο δρόμο του 5κύλινδρου συνόλου που με μεγαλύτερο »βάθος» λειτουργίας χαρίζει αυτό το κάτι παραπάνω σε αίσθηση, ομαλότητα λειτουργίας αλλά είναι και κατά 26 kg ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του

Φυσικά, δεν ασκεί φιλανθρωπία. Το εξαιρετικό μοτέρ υπάρχει ήδη στο TT-RS και την ίδια στιγμή, παρά το ότι τρέφεται με καύσιμο ένας ακόμα κύλινδρος, εξακολουθεί να επιτυγχάνει αντίστοιχες καταναλώσεις με τετρακύλινδρους ανταγωνιστές.

Αλουμινένιο μπλοκ και ένα πλατό ισχύος που, αντίθετα με τα περισσότερα διαγράμματα δυναμομετρήσεων, παραμένει σταθερή γραμμή απόδοσης από τις 5850 ως τις 7000 rpm. Αντίστοιχα γενναιόδωρη και η ροπή των 479 Nm από το ρελαντί των 1750 rmp ως τις 5850.

To βρετανικό evo περιγράφει τον 5κύλινδρο TFSI ως »stunning engine» (εκπληκτικό κινητήρα) και ο συνδυασμός τετρακίνησης, 5 κυλίνδρων και κατατρόπωσης του ορίζοντα κάτι θυμίζει από τα αγωνιστικά quattro του παρελθόντος. Σε ρόλο bonus το πωρωτικό soundtrack. Πάρτε μια γεύση.

Photo: Car&Driver

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει