Ωμά bad ass αυτοκίνητα. Ή πώς να την αφήσεις χήρα

Post date:

Author:

Category:

ac cobra

Θα μπορούσαν να λέγονται και widow makers. Η λίστα με το Top 5 των εν δυνάμει επικίνδυνων αυτοκινήτων είναι εδώ. Ακατάλληλο για χήρες και ορφανά. Ωμές bad ass περιπτώσει

Η παραγωγή χηρών είναι μια διαδικασία πιο πνευματική από όσο φαίνεται. Ξεκινάς ως πραγματικός petrolhead.

Αυτό σχεδόν μαθηματικά σε οδηγεί στο να σου αρέσουν αυτοκίνητα που προκαλούν σασπένς. Αυτά, δηλαδή, που είναι σχετικά έως πολύ δυσκολοδήγητα. Αυτά που ΄χουν παρθένες αντιδράσεις, αφήνοντάς σου την ελευθερία χειρισμού.

Μετά, περνάς στην αναζήτηση ορίων. Και από ‘κει οι προοπτικές είναι ξεκάθαρες: ή γίνεσαι καλύτερος οδηγός τιθασεύοντας το μηχάνημα ή την αφήνεις χήρα. Τα πράγματα είναι απλά. Αυτή είναι μια υποκειμενική λίστα. Προσθέστε τα δικά σας.

Honda S2000 AP1 – Ο εκδημοκρατισμός του ρίσκου

Honda S2000 AP1

 Η πρώτη γενιά των S2K (όπως είναι η συντομογραφία του) αντιμετωπίστηκε αρχικά εξαιρετικά αφελώς από μέρος του ελληνικού Τύπου ως »το πιο φιλικό πισωκίνητο που έχουμε οδηγήσει»

Στη συνέχεια τα περισσότερα S2000 βρέθηκαν αγκαλιά με πεζοδρόμια, όμορα οικόπεδα και κουφάλες (δέντρων). Κι αυτό είναι of the record συνομιλία κάποτε με άνθρωπο εντός εισαγωγικής όπου μας είχε πει πως σχεδόν τα μισά S2K που πουλήθηκαν αρχικά στην Ελλάδα πήγαιναν πίσω τρακαρισμένα.

Οι μηχανικοί της Honda, σε μια προσπάθεια να μεταφέρουν την καθαρόαιμη φιλοσοφία της F1 σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής, είχαν σχεδιάσει το μπροστινό για ελάχιστο dive (βύθιση)  και πιο ευέλικτο το πίσω.

Ο συνδυασμός ενός αχόρταγου για σ.α.λ. εκπληκτικού κινητήρα με κυρίως ένα απότομο, έντονο σκαλοπάτι του VTEC δημιουργούσε ένα σύνολο που αν μεσούντος του apex έμπαινε σε λειτουργία, η ουρά σε προσπερνούσε πριν καν προλάβεις να πεις »S2K».  Τα AP2 με επανασχεδιασμένη πίσω ανάρτηση, μεγαλύτερους τροχούς και 1.000 σ.α.λ. λιγότερες, το έκαναν πιο φιλικό και προβλέψιμο. Μέχρι τότε κάποια κορίτσια έμειναν με το καπάρο στο χέρι.

Mazda RX-7 FD – Βρέχει; Κλείδωσέ το

Mazda RX-7 FD

 To 1992 ήταν μια σημαντική στιγμή για την αυτοκίνηση. Το τρίτης γενιάς RX-7 είχε προσγειωθεί από τον τεχνολογικό γαλαξία της Mazda με την αυτοπετοίθηση του Batman την ώρα που σώζει την ανθρωπότητα.

Με κατανομή βάρους στο ιδανικό 50:50, την πρώτη ευρείας παραγωγής τοποθέτηση διπλού turbo από γιαπωνέζο κατασκευαστή, ένα αεροπλανικό κόκπιτ που σε αγκάλιαζε μέσα του και αρνιόσουν πεισματικά να βγεις και βέβαια απίστευτες ποσότητες οδηγικής απόλαυσης αλλά και άγνοιας κατανάλωσης. Ήταν αλλιώς το ’92…

Στο στεγνό ένας οδηγός με δυνατότητες (και αυτοπεποίθηση μεγαλύτερη του Batman…) μπορούσε να ισοπεδώσει ό,τι έβρισκε. Εντάξει, εκτός από μια Integrale στα στροφιλίκια.

Έχοντας 255 ίππους σε μόλις 1.050 kg, τεράστιο φάσμα ροπής από τις 1.800 σ.α.λ. όπου έμπαινε σε λειτουργία με 0.7 bar η πρώτη τουρμπίνα μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. που έμπαινε η δεύτερη και  χαμηλό κέντρο βάρους, το RX-7 ήταν μια υπενθύμιση των αγωνιστικών εμπειριών της εταιρείας.

Στο βρεγμένο το RX-7 ήταν ένα δίκοπο μαχαίρι σε μια εποχή που ο περισσότερος κόσμος δεν ήταν εξοικειωμένος με ένα εκρηκτικό πισωκίνητο. Πολλοί έφυγαν, άλλοι τρόμαξαν και το πούλησαν. Και μερικοί διασώθηκαν. Οι πιο σώφρονες, απλώς, το κλείδωναν στο γκαράζ με την πρώτη ψιχάλα. Τα bad ass αυτοκίνητα μόλις είχαν βρει ένα επίτιμο μέλος.

UBB Widow Maker 1100 Mustang – Όνομα και πράμα

UBB Widow Maker 1100 Mustang

 Ο παραπάνω τίτλος δεν είναι δικός μας. Έτσι λέγεται αυτή η βελτιωμένη έκδοση της Mustang που γνωρίζει τις δόξες της στις Η.Π.Α.

Γιατί όταν αποδίδεις 1.100 PS από έναν 5.4 lt V8 σε ένα σασί που όσο challenging και αν είναι δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την ευρωπαϊκή και ιαπωνική αφόκρεμα, σημαίνει πως έχεις εισέλθει στη ζώνη του λυκόφωτος.

Παραμένει, ωστόσο, άγνωστη η χρήση της Widow Maker 1100 σε μια χώρα που κινδυνεύεις να βρεθείς με τη μούρη στο καπό αν υπερβείς τα 65 μίλια.

Αλλά γιατί να χαλάσουμε χατήρι; Αφού της πάνε τα μαύρα. Όπως και της UBB Widow Maker 1100 Mustang

Porsche 911 GT2 (996) – Η 911 στην πιο δύσκολη οδηγικά εκδοχή της 

bad ass porsche gt2 996

Ο πιο πειστικός τρόπος να κάνεις μια Turbo να φανεί εύκολη

Η GT2 χωρίς την προστατευτική τετρακίνηση, εννοείται χωρίς ηλεκτρονικά και με ωμή, ξερή δύναμη από τον θρυλικό κινητήρα του Hans Mezger είναι το πρώτο supercar που διεκδίκησε με σοβαρές αξιώσεις τον τίτλο της »παραγωγής» μιας νέας χήρας κάθε τρίτη βόλτα του συζύγου. 

Εξ ορισμού ιδιαίτερο αυτοκίνητο λόγω αρχιτεκτονικής, συχνά με αναβαθμίσεις της E.C.U. σε 600, 700 και βάλε ίππους και με μια πάνσκληρη ανάρτηση στην προσπάθεια να παλαίψει με τους δαίμονές του, το ελάχιστο μεταξόνιο των 2.35 μέτρων, η GT2 είναι ο ορισμός του »αντρικού» αυτοκινήτου. Aλλά και του καταπελτικά γρήγορου με 0-160 σε 8.3», τελική 319 και βουνά ροπής 65.2 kgm.

Δύσκολη, προκαλεί κότσια, επαναπροσδιορίζει το θάρρος. Ή τη σέβεσαι ή γνωρίζεις από κοντά τον Κύριο. Bad ass που έμεινε στην ιστορία. Συγκριτικά, μία νέα Porsche 992 είναι μπροστά της γατάκι.

Dodge Viper SRT – Καζίνο στην Πάρνηθα

bad ass dodge viper

 Κατ΄αρχάς, δεν θα ξεχάσω το Viper γιατί έφυγα απ’ το μαιευτήριο που ‘χε γεννηθεί πριν μια μέρα ο γιος μου, για να το οδηγήσω

Φεύγοντας από την Κηφισίας με τον 10κύλινδρο να θυμίζει ζώο δεμένο στο κλουβί και την τεράστια μουσούδα να προσπαθεί να χωρέσει στα στενά, ήξερα πως αυτό εδώ δεν ήταν άλλη μια »αμερικανιά».

Με ειδικό ταμπελάκι στο μαρσπιέ της πόρτας για να μην ακουμπήσεις το πόδι σου αφού οι εξαμτίσεις έβγαιναν στο πλάϊ, βαρύ συμπλέκτη, ακόμα πιο μπρούτο επιλογέα και απουσία ηλεκτρονικών, σου »φώναζε» να προσέχεις για να έχεις. Έστω. Τον γιο…

Στο ανέβασμα για την Πάρνηθα, το παραμικρό βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ ήταν ικανό για να νικήσει την πρόσφυση.

Όσο για το 1g πλευρικής επιτάχυνσης που είχε καταγραφεί σε αμερικάνικες πίστες, ήταν υπεραισιόδοξο για την κατακαϊμένη ελληνική άσφαλτο.

Μετά από μερικά ανεβοκατεβάσματα, το μοτέρ να αντιλαλεί στην καταπράσινη (τότε) Πάρνηθα και κάμποσες λήψεις, έφτασα ιδρωμένος στην κορυφή. Ήταν μια υπενθύμιση πως το Καζίνο δεν έχει τελικά και τόσο ρίσκο όσο λένε. 

ΥΓ Το AC Cobra της κεντρικής φωτό σαφώς είναι κι αυτό μια γνήσια, ωμή widow maker. Handle with care.

Photo: Modified Concepts/ Flickr/Porsche/ Γ.Κούτος / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει