Best Handling Car 2019. Το απρόβλεπτο αποτέλεσμα και η τροφή για σκέψη

Post date:

Author:

Category:

Ποιο είναι το αυτοκίνητο που απέσπασε τον παραπάνω τίτλο στο ετήσιο, αναλυτικό τεστ του έγκυρου γερμανικού Sport Auto; Το αποτέλεσμα εκπλήσσει ανάμεσα σε ένα πανίσχυρο ανταγωνισμό. Μαζί, όμως, μαθαίνουμε και μερικές λεπτομέρειες για τα αυτοκίνητα που ήταν υποψήφια για τον τίτλο

Παρακολουθώ το Sport Auto εδώ και χρόνια, πριν καν την επέλαση του ψηφιακού Τύπου. Το γερμανικό περιοδικό ήταν από το 1969 που πρωτοεκδόθηκε, και παραμένει, μια διαφορετική περίπτωση στην προσέγγιση των δοκιμών.

Βασικά, είναι ένα Μέσο που απευθύνεται σε όσους έχουν ήδη μια σοβαρή κουλτούρα οδήγησης και ένα από τα πρώτα που άρχισαν να χρονομετρούν σοβαρά και συστηματικά τα αυτοκίνητα στο Nürburgring, πολύ πριν γίνει πίστα-μαϊντανός.

- Διαφήμιση-

Απ’ τα χρόνια του Horst von Saurma που ήταν ο διευθυντής του εντύπου, ο «καλός» τους δοκιμαστής και ένας πολύ έμπειρος οδηγός που τα γυρολόγιά του στο Nordschleife αποτέλεσαν για πολλά χρόνια την τιμή αναφοράς, τα ετήσια τεστ είχαν μεγάλο ενδιαφέρον.

Ο von Saurma έχει αποχωρήσει από το Sport Auto εδώ και πέντε χρόνια αλλά η εστιασμένη, καθαρά οδηγοκεντρική ματιά παραμένει διαυγής στις τάξεις των διαδόχων του.

Το video για το Best Handling Car της φετινής χρονιάς είναι μια καλή αφορμή για να δει κανείς πολλά και χρήσιμα. Κατ’ αρχάς το βασικό διαχωρισμό μεταξύ ”handling” και ”performance”.

Δύσκολη έννοια το ”handling” για να το αποδώσεις με μία και μόνη λέξη στα ελληνικά. Περιλαμβάνει την αίσθηση, τη διάδραση, το πώς τα χειριστήρια του αυτοκινήτου μεταδίδουν το μηχανολογικό υπόβαθρο, το πώς συμπεριφέρεται στο όριο. Δεν έχει να κάνει απαραίτητα με τον ταχύτερο γύρο. Αλλά και ένας ταχύς γύρος αποτυπώνει μέρος του handling

Μια Lotus Exige , για παράδειγμα, είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο σε επίπεδο συνολικού handling. Και ένα Nissan GT-R ένα ισοπεδωτικό σε αποτέλεσμα, γυρολόγιο και σκεπτόμενο engineering αυτοκίνητο. Αλλά όχι με κορυφαίο handling. 

Σε κάθε περίπτωση, ούτε Lotus, ούτε GT-R υπάρχουν στο φετινό Best Handling Car, υπάρχουν άλλα ωραία, γερμανικά, ιταλικά, γαλλικά, βρετανικά και το video είναι τροφή για σκέψη.

Χωρίς εθνικές υπερβολές, βερμπαλισμούς τύπου Chris Harris, αλλα με τη δική τους σφραγίδα για το πώς αντιμετωπίζονται ώριμα και με νηφαλιότητα μερικά από τα καλύτερα αυτοκίνητα της χρονιάς.

Τροφή για σκέψη – έστω και αν επί του προσωπικού η επιλογή θα ήταν άλλη από το αποτέλεσμα του Sport Auto. Αλλά καταλαβαίνω το σκεπτικό τους και το σέβομαι βαθιά.

Photo: Sport Auto

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει